Vauva 4 kk, uskaltaisiko jo nukuttaa vatsallaan?
Eli siinäpäs se kysymys nyt on. Vauvalla edelleen kovia ilmavaivoja ja alusta asti olen vatsallaan nukuttanut aina kun olen voinut samalla vauvaa valvoa. Nyt kysynkin, että joko uskaltaisi vauvaa nukuttaa vatsallaan ilman alati valvovaa silmää? Nukkuisi niin paljon paremmin ja rauhallisemmin vatsallaan.
Kommentit (4)
mutta itse olen jokaisen lapseni kohdalla noudattanut "sääntöä", että kun lapsi itse osaa kääntyä mahalta selälleen ja toisinpäin niin lapsi saa nukkua vatsallaan. Toisen kohdalla tämä tapahtui 3 kk ja toisen 4 kk. Minä itse en vaan olisi voinut nukkua tai jättää lasta valvomatta jos olisin antanut nukkua vatsallaan eikä osaa kääntyä itse siitä pois.
mutta itse olen jokaisen lapseni kohdalla noudattanut "sääntöä", että kun lapsi itse osaa kääntyä mahalta selälleen ja toisinpäin niin lapsi saa nukkua vatsallaan. Toisen kohdalla tämä tapahtui 3 kk ja toisen 4 kk. Minä itse en vaan olisi voinut nukkua tai jättää lasta valvomatta jos olisin antanut nukkua vatsallaan eikä osaa kääntyä itse siitä pois.
kääntyä vatsalleen mutta ei takaisin selälleen? Ootteko valvoneet koko yön lapsen vierellä jos sattuu kääntymään mahalleen, että ootte sitte heti häsyissä kääntämässä takaisin selälleen ettei tukehdu?
kääntyä vatsalleen mutta ei takaisin selälleen? Ootteko valvoneet koko yön lapsen vierellä jos sattuu kääntymään mahalleen, että ootte sitte heti häsyissä kääntämässä takaisin selälleen ettei tukehdu?
Pari päivää siitä kun on oppinut kääntymään vatsalleen niin on jo osannut mennä myös takaisin selälleen. Olen nukuttanut kyljellään siihen saakka. Molemmat lapset ovat olleet tissillä 2 tunnin välein yöllä joten herillä olen ollut aika paljon yöstä joten jos olen huomannut että lapsi on vatsalleen mennyt niin olen siirtänyt kyljelleen. Enhän mä joka minuutti yössä tapita silmät ammolla että miten se vauva nukkuu mutta jos havahdun hereille syöttöjen välissä niin katson onko kaikki kunnossa. Tieten tahtoen en ole nukuttanut vatsallaan ennenku kääntymiset on hallinnassa. Mutta tämähän oli vain minun tapa, jokainen tehkööt miten haluaa :)
vatsajumpalla, Cuplattomalla, vitamiinien vaihdolla, maitohapoilla, lämpimillä kylvyillä, hereellä voi olla mahallaan mutta nukuttanut kyljellään kun lapsi itse menee mahalleen ja kääntyy siitä sivuun puklaamaan vaikka niin sitten voi nukkua mahallaan.
Näin meillä, enkä tuomitse miten muut tekee.