Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökä teidän perheessä aikuiseksi 2 lämmintä ateriaa päivässä?

Vierailija
19.01.2012 |

Meillä ei. Kumpikin syö lounaan töissä ja illalla teen ruuan vain lapsille. Itse syön jotain pientä (hedelmä, jugurttia tms) ja mies sitten myöhemmin illalla jotain.

Minusta aikuiset ei tarvi kahta ateriaa päivässä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin välillä lounas töissä voi olla pelkkä salaatti, vähän lounasruokalan menusta riippuen. Päivällinen syödään koko erhe yhdessä, se on meille tärkeä juttu.

Vierailija
2/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas töissä on joskus lämmin, lämmin päivällinen syödään aina yhdessä illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harratukset ja miehen pidempi työpäivä pitävät muutenkin huolta siitä että emme syö yhtä aikaa arkisin.

Vierailija
4/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä on eväät duunissa ja minä teen lämpimän ruuan illaksi. Lapselle teen lämpimän lounaan, ja joskus riippuen ruuasta syön seuraksi.

Vierailija
5/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin se toinen "lämmin ruoka" on etenkin kesällä usein salaatti ja muulloinkin vaikka joku kevyempi keitto. Menen ihan tukkoo jos syön raskaan lounaan, ja siksi se on yleensä kohtuu kevyt ja kaipaan illallakin kunnon ruokaa. Tosin jos lounas on iso, niin illalla saatan syödä vaan ihan kevyesti.

Yleensä syön

-pienen aamiaisen

-kevyen/keskikokoisen lounaan

-isohkon iltaruuan (mutta jos lounas on ollut raskas niin iltaruoka on pieni/kevyt)

Vierailija
6/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee yötöitä, minä vielä taaperon kanssa kotona, niin rytmit kaikilla erilaiset. Lapsi tietysti syö 2 ateriaa säännöllisesti samoihin aikoihin, pyrin syömään itsekin ainakin toisen aterian, yleensä se on se myöhäisempi. Monesti kuitenkin sitten syön vain pienen iltapalan itse, esim. munakkaan. Mies syö ihan miten sattuu, eilen juuri naureskeltiin, kun syötiin kaikki kolme samaan aikaan pöydässä, että harvinaista tämäkin =)

Vierailija
7/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei syö lounaan jälkeen kuin illallisen.

Muut Minä 9, 8 ja 4 vuotiaat syö aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan.

Vierailija
8/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päivällinen noin klo 20 on päivän pääateria. Lounaalla salaattia tai keittoa ja leipää + hedelmä (syömme mies ja minä molemmat lounaan työpaikkaruokaloissa) ja illalla sitten alkusalaatti, pääruoka ja yleensä jälkiruokakin joskus tosin pelkkä hedelmä arkisin vaan jälkkärinä. Olemme molemmat iltapainotteisia syömisissämme eikä lounasaikaan oikein vielä mikään raskaampi ruoka uppoa.

Niin ja ylipainoisia emme ole kumpikaan kahden päivittäisen aterian syömisestä huolimatta.

Vierailija
9/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, lämmin lounas, päiväkahvi ja kenties välipala, päivällinen ja vielä iltapala. Terveitä ja normaalipainoisia ollaan kaikki.

Vierailija
10/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä koen useimmiten pärjääväni pelkällä päivällisellä. Eli lounaan teen lapsille ja miehelle, jonka työpaikka on lähellä ja käy kotona syömässä. Yleensä istun seurana pöydässä kahvikupin kanssa. Päivällistä syömme kaikki yhdessä..paitsi silloin, kun olen illan töissä, eli niinä päivinä jää usein itseltä lämmin ateria syömättä koko päivänä.

Vierailija
11/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään useimpina päivinä. Mies syö lounaan töissä, minä kotona lasten kanssa. Illalla tehdään yhdessä ruokaa ja syödään yhdessä. Lapset oppivat osallistumaan ruoan laittamiseen ja leivontaan ja koko perheen yhteinen ruokailu on hyvä asia perheen kannalta (kaiva itse tutkimustiedot).

Jos sinusta aikuiset eivät tarvitse kahta ateriaa, niin se on voi voi, meillä syödään mieluummin ruokaa kuin kasa välipaloja.

Vierailija
12/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos söisin niin paisuisin kuin pullataikina, se on kokeiltu. Ja välipaloja en syö.

Jotenkin näin vanhemmiten (40) aineenvaihdunta on todella hidasta ja ruokaa saa syödä vain minimäärän.

Vierailija
13/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamiaisen niin myöhään, että lounas olisi liian pian. Kunnon ruoan syön n. klo 17-18.

Vierailija
14/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on meille helpoin tapa syödä terveellisesti ja saada päivittäin riittävästi kasviksia. Jos en syö lounasta ja päivällistä, korvaan ne leivällä ja jogurtilla, joista tulee enemmän kaloreita ja rasvaa kuin kunnon ruuasta, mut en sitten kuitenkaan enää syö siihen päälle vihanneksia.

Minä syön kotona samassa rytmissä kuin lapset, ja koen että on aika tärkeää että aikuinen syö samaa ruokaa samaan aikaan lasten kanssa. Se rauhoittaa ruokailutilanteen ja pitää huolen siitä, että ylipäänsä muistan syödä.

Vierailija
15/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ehkä voidaan syödä illalla lämmin ruoka. Lapset syö aina 2 kertaa päivässä, paitsi viikonloppuisin, lämpimän ruoan.

Ollaan todettu, että jos saataisiin ilman koulun ja työpaikan sanelemaa aikataulua elää, meidän perheemme luontainen uni- ja ateriarytmimme olisi se, että heräisimme yhdeksältä, söisimme tukevan aamupalan n 9.30-10.00 ja päivän ainoan lämpimän ruoan klo 14.00. Viiden aikoihin välipala ja ruokaisa iltapala kasin-puoli ysin maissa. Tämä on se rytmi, jossa elämme kaikki viikonloput ja lomat ja se sopii meille paremmin.

Vierailija
16/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos söisin niin paisuisin kuin pullataikina, se on kokeiltu. Ja välipaloja en syö. Jotenkin näin vanhemmiten (40) aineenvaihdunta on todella hidasta ja ruokaa saa syödä vain minimäärän.

Munkin on täytynyt jättää kaikki välipalat ja myös aamupala pois etten liho. Käytännössä päivä on tämäntyyppinen:

- aamu: kuppi kahvia

- lounas: sosekeittoa, leipää, lasi maitoa, hedelmä

- päivällinen: lautasmallin mukaan jotain lämmintä ruokaa, hedelmä

Tällä pysyn normaalipainon ylärajoilla sentään.

Vierailija
17/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö, mutta usein lounas on varsin kevyt. Tällä hetkellä olen kotona, mutta olen myös ollut töissä lapsien välissä. Töissä lounas oli usein keitto tai salaatti, nyt lasten kanssa syön samaa mutta pienen annoksen. No, usein meillä on lastenkin kanssa lounaaksi keittoa, puuroa tms. tai tähteitä. Välipalaksi otan vain kahvin, kun lapset syövät välipalaa. Iltaruoka on pääsääntöisesti perheen yhteinen hetki. Usein on tukevampaa, mutta voi olla illallakin keittoa, jos lounaalla on ollut muuta. Itse en syö leipää koskaan ruuan kanssa.

Vierailija
18/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen töistä tullessa niin nälkäinen, että ihan pakko saada ruokaa. Syön aamupalan, lounaan (yleensä joku mikroateria, välillä käyn lounasruokalassa) ja sitten illalla lämmin ateria ja sitten vielä iltapala.

Oon ihan yllättynyt, että näin moni ei syö. Mä varmaan pyörtyisin ellen saisi illallakin ruokaa. Ja joo, ylipaino-ongelmia ei siis ole, 170/52 on mitat.

Vierailija
19/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen töistä tullessa niin nälkäinen, että ihan pakko saada ruokaa. Syön aamupalan, lounaan (yleensä joku mikroateria, välillä käyn lounasruokalassa) ja sitten illalla lämmin ateria ja sitten vielä iltapala. Oon ihan yllättynyt, että näin moni ei syö. Mä varmaan pyörtyisin ellen saisi illallakin ruokaa. Ja joo, ylipaino-ongelmia ei siis ole, 170/52 on mitat.

Minä en voi syödä, koska kaikki jää kroppaan. Sen näläntunteen saa pois jollain pienellä suupalalla ja teekupillisella.

Vierailija
20/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt aamiainen, melko myöhäinen lounas ja illemmalla pieni iltapala. Siis kolme kertaa päivässä normaalisti.

Toisaalta mitä väliä sillä on, onko ateria lämmin vai kylmä?