Olen ihan järkyttynyt katsellessani ystävän käytöstä, joka on juuri saanut lapsen!!
Ihan käsittämätöntä, miten itsekäs ihminen voi olla. Tämä kyseinen ystävä (27v) on aina ollut tällainen, mutta ajattelin sen äiteyden myötä lähtevän pois, mutta ei, se vain paheni!!
Eli hän käskee muita tekemään koko ajan kaiken. Mies tekee aivan kaiken, käy töissä, tekee ruoat, tuo ystävälleni juomaa sohvalle kun hän huutaa, siivoaa, vaihtaa vaipat (ystäväni ei niihin koske) ja ystäväni ei tee itse mitään muuta, kuin imetä! Siis aivan käsittämätöntä! Ja mies suostuu tähän kaikkeen, mikä on eriskummallista. Eikä se jää vain mieheen, vaan hän myös passittaa vanhempansa tekemään kaiken puolestaan.
Nyt te varmaan ajattelette, että miksipä ei käyttäisi tilaisuutta hyväkseen, kun mies on niin kiltti. Mutta mielestäni jos mies tuo taloon elannon, ja vaimo hyvävointisena on päivät pitkät vauvan kanssa kotona, eikö hänen omatuntoaan pitäisi yhtään kolkuttaa, kun mies töiden jälkeen (ja välissä) alkaa tekemään ruoat, siivoamaan, vaihtamaan vaippaa yms.
Tekisi mieli joskus sanoa tästä, mutta olen itse vähän ujon puoleinen, enkä toisaalta haluaisi puuttua muiden elämään..Kummastuttaa vaan. Muilla tällaisia tuttavia?
Viimeksikin kun olin heillä, vauva kakkasi mooonta kertaa vaippoihin, mutta ystäväni vain odotti miehen kotiinpaluuta.
-ap