Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ystävistäni ei osaa käytöstapoja puhuessa.

Vierailija
19.01.2012 |

Mikä siinä on, että aina jokin toteamus pitää heti ensimmäiseksi kääntää, esimerkkejä:

Minä: minulta poistetaan tänään viisaudenhammas

Kaveri: joo hei munki siskolta poistettiin eilen!! ...perään kauheat sepustukset siskon viisaudenhampaan poistosta..

Minä: ostin äsken tällaisen kameran, tällä- (keskeytetään)

Kaveri: Eikä, perttikin osti viime viikolla kameran ja nyt se on jo...jatkuu..

Jos ymmärsitte mitä tarkoitan, vaikea selittää. Tämä on mielestäni turhan yleistä, ikäluokassa 25 kuitenkin mennään. Enkä minä todellakaan tarkoita, että siihen nyt mitään kummaa tarttis sanoa, mutta miten olis vaikka "kurja juttu, tsemppiä!" tai "ompa kiva" ja sitten vasta alkaa sepustamaan niitä mielenkiintoisia tarinoita.. Laitoin tämän nyt tänne jos joku ei vaikka tiedosta kääntävänsä asiat heti omiin juttuihinsa, niin auttaisi tajuamaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten keskustelu jatkuisi ihanteellisesti. Ap: Minulta poistettiin tänään viisaudenhammas. x: Voi kerro kaikki! Onpa mielenkiintoista. Saitko hampaan mukaasi? Nyt tuli aika ello olo.

ei, kun tietysti:

x: Oho, mitenkäs haava on parantunut, onko kipeä?

AP: kertoo, miten homma meni ja mikä olo on.

Sitten on x:n aika kertoa, miten oma vastaava leikkaus/poisto meni. Ja jos ap:lla on jotain ongelmia, ennen oman tarinan suoltamista on kohteliasta jotenkin kommentoida sitä, että verta valuu vielä tai on tosi kipeä.

Kyllä sitä itsekin tunnistaa halun tuoda omat kokemukset esiin, ei brassaillakseen, vaan ihan muuten vaan. Ja ymmärrän, että se on ärsyttävää, jos aiheesta aloittanut sivuutetaan huomiotta ja napataan puheenvuoro.

Vierailija
22/23 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis näin:

-Minulta poistettiin tänään viisaudenhammas.

-Ai - miten meni? Tiedätkö, mun siskoltakin poistettiin eilen hammas...

miten keskustelu jatkuisi ihanteellisesti.

Ap: Minulta poistettiin tänään viisaudenhammas.

x: Voi kerro kaikki! Onpa mielenkiintoista. Saitko hampaan mukaasi?

Nyt tuli aika ello olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä on se, kun jotkut pistävät aina paremmaksi, esim:

- Tyttäreni onnistui kirjoituksissa yllätävän hyvin, ja sai arvosanaksi M. Olen niin iloinen hänen puolestaan!

- Ai, minun veljentyttöni kirjoitti 6 laudaturia.

Tai

- Lähdetään kesälomalla viikoksi lappiin mökille.

- Mekin ollaan usein käyty lapissa mökkeilemässä, mutta tällä kertaa ajateltiin pitää oikein kunnon loma ja lähteä Etelä-Amerikkaan kahdeksi viikoksi.

Tai

- Onpa hyvä olo kun käytiin pitkällä lenkillä! :)

- No onhan tuokin jotakin, mutta meidän naapuri juoksee joka aamu saman verran.

Tai

- Aivan hirveä flunssakausi ollut, tuntuu ettei tervettä päivää ole ollut koko talvena kun lapset on jatkuvasti nuhassa ja kuumeessa.

- Niin, meidän Marilla oli paljn kamalampi tauti kun joutui sairaalaankin, ja samoin tuttavan Villellä oli keuhkokuume ja influenssakin vielä. Eihän se tavallinen flunssa vakavaa ole.

Eli, tarkoitus tuolla "lyttäämisellä" voi olla hyväkin (esim. myötätunnon osoittaminen) mutta ei kovin kivalta kuulosta - ainakaan jos on jatkuvaa.

että sorrun tuohon välillä itsekin. Ja se ON todella ärsyttävää. Ystäväni tekee sitä jatkuvasti ja keskustelusta ei tahdo oikein tulla yhtään mitään. Sitten kuitenkin huomaan välillä toimivani ihan samalla tavalla... olenkin yrittänyt kiinnittää asiaan huomiota ja varsinkin kuunnella toisen tarina ensin loppuu, sen jälkeen sitten kerron oman tarinani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä