Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi lihota yli 20 kg odotusaikana?

Vierailija
19.01.2012 |

Ei vaan ymmärrä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itselläni oli iso osa turvotusta ja muutama kuukausi synnytyksen jälkeen oli paino lähtöpainoon nähden miinuksella ilman laihduttamista.

Vierailija
2/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihosin pikkusen vajaa 20kg. Olen hoikka joten kaipa sen takia sitten. Mielitekoja oli hirveän paljon... heh. + oli varmaan nestettä puolet, koska turposin ku mikäki. Tosin nyt lapsi on jo 2 vuotta ja ei ole yhtään kiloja enää jäljellä, että yhtä nopeeta lähti kun tulikin. ja lapsi tosiaan painoi vain 2,5kg syntyessään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 kg. Painoin ennen raskautta vain 47 kg. Minun oli käytännössä pakko koko raskausajan syödä jotain tai tuli kauhean paha (oksettava) ja heikko olo ja kyllä sillä jatkuvalla ruoan mättämisellä lihoo. Vaikken mitään kauhean epäterveellistä juurikaan syönyt edes.

Vierailija
4/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on sokeriaineenvaihdunnan häiriöitä, maksan toiminnanhäiriöitä...

Eli silloin ei liho sanan vrsinaisessa merkityksessä niin, että kerää läskiä kroppaan, vaan nesteitä kudoksiin. Saattaa nilkat, ranteet ja varpaiden sekä sormien nivelet "hävitä näkyvistä", tila noemalisoituu lapsen synnyttyä ja raskaushormonien hävittyä.

Vierailija
5/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka raskaudessa tullut 30 kg johtuen hyperemesiksestä eli poikkeuksellisen pahasta raskauspahoinvoinnista. Laatoitus pysyi edes jossain kurissa vain siten että puolen tunnin välein söi jotain. Pahoinvointi kesti siis koko 9kk ja pakko oli syödä että jaksoi hoitaa isommat lapset ja työn. Herkun herkkua en suuhuni laittanut vaan terveellistä ruokaa, ja syödä oli sis akko vaikkei ollut nälkä. Muuten lensi laatta koko ajan.

Kolme raskautta, joka kerta 9kk laatoitus ja joka kerta +30kg. Ja joka kerta olen ne kilot saanut helposti puolessa vuodessa pois.

Vierailija
6/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä 14kg viimeisen kuukauden aikana. Synnytyksen jälkeen paino putosi 6kg, seuraavalla viikolla 8kg ja 6vk:n jälkeen jälkitarkastuksessa olin tavallisessa painossani (eli kaikki 24kg olivat lähteneet). Minulle kehittyi lievä raskausmyrkytys, olin viimeisen kk:n sairaalassa. Eli minulla painon nopea nouseminen oli valtavaa turvotusta.

Vierailija
7/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 7

Vierailija
8/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa, jos olisi tullut vain maha.

Ennen ensimmäistä raskautta painoin 63kg, mikä on minun pituiselleni ihan normaalipaino. Raskaus aiheutti synnytykseen asti jatkuneen oksentelukierteen (ja myös pari sairaalahoitojaksoa samasta syystä), mikä esti kaiken "tehokkaan" liikunnan harrastamisen. Kävelylenkkejä tein kuitenkin paljon, kunnes sekin oli liian hankalaa perätilavauvan ja supistusten vuoksi. Samaan aikaan pahoinvointi teki syömisestä epäsäännöllistä.. jos oksensin aamiaisen ja söin sen jälkeen vielä "uudelleen" jotain pientä, mitenkä sitten lounas? Syömättömyyskin aiheutti oksentelua. Ruokahalu ei minulla täysin mennyt (kuten monella muulla), ruoka ei vain pysynyt aina sisällä. Oksentaminen aina tietyssä kohtaa kuten herätessä alkoi olla ihan normaali aamutoimi. Raskauden loppupuolella se sai aikaan myös mahtavat supistukset. Painoa oli tullut noin 20kg lisää, kun lapsi syntyi kuukauden etuajassa.

Lapsen synnyttyä imetys onnistui hyvin, mikä auttoi varmasti painon pudottamisessa. Vuosi synnytyksestä painoin vähemmän kuin ennen raskautta, 58kg.

Sama toistui toisessa raskaudessa: painoin "pahimmillaan" 75kg (raskaus oli täysiaikainen) ja nyt painan taas tuon 58kg...

Jos vielä tulen raskaaksi, kuvittelen pärjääväni jotenkin paremmin ja syöväni pahaan oloon kylmiä kasviksia :D Niin varmaan. Päivästä toiseen on kuitenkin selvittävä ja hetken helpotus voi olla vaikka se mehujää tai jäädytetty salmiakkikarkki.

Vierailija
9/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät muuten ole mitään lihomista. Mutta siis ihan samlla tavalla lihotaan kun muutenkin eli syödään liikaa kulutukseen nähden. Osalla myös turvotusta, joka nostaa painoa. Turvotuskaan ei ole lihomista. Lihominen on sitä, että kertyy rasvaa kehoon. Voi tietysti olla, että tuo lihoaminen on eri asia?

Mitä kohtaa tässä et ap ymmärrä.

Vierailija
10/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta paino oli aina alle 45kg.

Tällä hetkellä painan 46kg. Olen joku luonnonoikku koska palaudun raskaudesta nopeasti ja ihan itsestään.

Vierailija
11/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuin paljon molempien raskauksien ajan ja silti tuli molemmista se 20kg :) esikon jälkeen meni 2kk ja oli entisisssä mitoissa, kahden vuoden kuluttua kesti puolisen vuotta. Kaipa tuo nestettä oli suurimmaksi osaksi, mutta tajuan kyllä miten raskaus "lihottaa". Sitä en tajua, miten jollain naisella voi olla 10-14kg ylipainoa "raskauksien jälkeen" kun lapset lähes rippikouluikäisiä :D

Vierailija
12/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+25 kg tuli. Näistä 10 kg viimeisenä kuukautena.

Laitokselle jäi 15 kg. Nestettä siis.

Vierailija
13/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin alkupaino oli 49 kiloa, pituutta on 168 cm. Lihoin sitten vajaa 20 kiloa, eli painoin 67 kiloa loppuraskaudessa.

Sittemmin saadessa lisää lapsia vähiten nousi paino raskausaikana kun lähtöpaino oli 62 kiloa, sillä kertaa painoin loppuraskaudessa 72 kiloa.

Itse oletan elimistöni varmistaneen laihimmillani ollessani, että ravintoa riittää imetykseenkin. Tuolla alkupaino 49 kiloa kerralla painoin taas 52 kiloa vauvan ollessa puolen vuoden ikäinen. Ihan laihduttamatta.

Vierailija
14/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule eikä saa tulla mistään läskeistä.

T: Kolme lasta imettänyt 50 kiloa painava äiti, joka ei lihonut grammaakaan yhdessäkään raskaudessa ( eli 8 kiloa painoa kaikissa)

Vierailija
15/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin juurikin tuon 20 kg. Oikeastaan laihduin vähän raskauden lopussa, silloin kätilö sanoi, ettei nyt ole aika laihduttaa.

Jalkaan mahtui vain varvastossut...mutta silti ajelin fillarillakin kun oli pakko.

"Laihduin" heti sairaalassa 12 kg, jota hoitsut ihmetteli kovin. Lapsikin oli tosin melkein 5-kiloinen.

Minun synnytyksestäni on jo aikaa, mutta muistan, että synnytyksen jälkeen minulla oli albumiinia virtsassa. Onkohan termi oikea? Ja oliko siinä joku raskausmyrkytysuhka? Ei silloin ollut aikaa miettiä moisia ja olin niin nuorikin. Eikä sitä ainakaan selvästi kerrottu.

Onko jollain samoja kokemuksia?

Vierailija
16/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siten aiheuttaa jollain naisilla kyllä laihtumista, minä kuulun heihin.

t. 16, 5 lasta imettänyt

Vierailija
17/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ymmärrä sitäkään kun täälläkin jankutetaan jostain "raskauskiloista". Mitä v...n raskauskiloja, nehän lähtee siinä kun vauva syntyy! Parissa päivässä on entisellään. Niin ja kolme lasta olen tehnyt ja painan edelleen saman kuin 20-vuotiaana eli 65 kg ja pituutta on 174 cm.

Vierailija
18/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kiloja tuli likimain kahdeksantoista kakkosta odottaessa (lähtöpainoltani olin ihan normaalin mitoissa). Suurimmaksi osaksi se oli ihan turvotusta. Pari viikkoa synnytyksestä olin jopa muutamaa kiloa hoikempi kuin ennen raskautta.

Vierailija
19/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsepetoksen haaroista. "Raskauskilo" en sellainen rasva, joka syntyy, kun annetaan raskausaikana kontrollin pettää ja mätetään herkkuja kaksi käsin. Kuitenkin selitetään ylenmääräinen lihominen itselleen "raskaudesta johtuvaksi". Sitten voidaan mankua lasten ollessa jo rippikouluikäisiä, kuinka nää 15 "raskauskiloa" vaan on ja pysyy. Toinen nimi "raskauskilolle" on "lasten tuomat kilot".

Vierailija
20/21 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä oletus äärimmäisestä "timmiydestä" ja six packista myös ihan pienen vauvan äidillä on osoitus kulttuurimme äärimmäisestä hoikkuuden ihailusta.

Mun "raskauskiloni" eivät tasan ole johtaneet edes ylipainoon, ihan olen täysin normaalipainoinen. En vaan enää ole alipainoinen kuten nuorempana.

Ikäkin tuo kiloja. Yleensä sitä vanhenee iän myötä. Ja toki kaikilla ei tuo, jos liikkuu runsaasti jne. Sanoin siis siinä mielessä tuon väärin, että ikä sinällään ei tuo kiloja, mutta vähentää kalorien tarvetta.

Mutta hei: 40+ ei enää ole kaunis jos on alipainon rajoilla. Näytää nälkiintyneeltä. Sitä vastoin 20+ siellä alipainon rajoilla (siis luonnostaan, ei syömishäiriön vuoksi) näyttää ihan ihanalta ja nuorelta ja hoikalta. Been there done that. Enkä enää tätä nykyä edes halua vajaa 170-senttisenä olla vaatekokoa 36. (Olen vaatekokoa 38)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan