Livin neulontakerho
Miten nuo neuloo noin hankalasti tuossa neulontakerhossa? Olenko ainut joka ihmettelee?
Kommentit (10)
olen ollut englantilaisten kanssa kutojien tapaamisissa (pubissa tietysti!) ja kylla sen huomaa etta paljon hitaammin edistyy. Aina ne ihmettelee mun kutomistapaa mutta ei kukaan ole kiinnostunut oppimaan sita. Englantilaiset ei hevin halua oppia mitaan uusia tapoja.
Kieltämättä erittäin hankalan näköistä :)
Miten nuo neuloo noin hankalasti tuossa neulontakerhossa? Olenko ainut joka ihmettelee?
Eri maiden välisiä eroja tuossakin. Heidän mielestään meidän neulomistyylimme näyttää varmaan yhtä hankalalta heidän simissään.
Kun pitää heittää tuota lankaa toisella kädellä. Kyllä tää suomalainen tapa on paljon parempi, kun lopputulos on kuitenkin sama.
Aika monia eri tapoja siinä on näytetty ja toki se on hidasta jotta katsoja näkisi miten se neulominen tapahtuu.
On nopea kutomaan sillä tyylillä,vaikka itse kudin tällä continental-tyylillä nopeammin. Kirjoneuleessa jenkkien tapa on kätevä.
Tosin tuon Continental-nimekkeen "meidän" neuletyylimme sai vasta toisen maailmansodan jälkeen. Sitä ennen sitä kutsuttiin saksalaiseksi neulomiseksi (German knitting). Sotien jälkeen kaikki Saksaan viittaavaa vältettiin, joten termi vaihtui.
Hullultahan se meille tuntuu, mutta jokainen neuloo tyylillään. Kirjoneuleessa on tosiaan hyvä osata English-tyyli, koska toisen värin voi pitää vasemmassa ja toisen oikeassa kädessä, ei mene langat sekaisin.
Ne kutoo amerikkalaisittain ja me mannermaiseen tapaa. Samaa olen minäkin ennen miettinyt mutta en enään.