Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos puhelinmyynti häiritsee, niin mikset

Vierailija
19.01.2012 |

ota suoramarkkinointikieltoa?

Hiton moni mullekin märisee, ja kun sanon, että mulla on kielto ja kukaan ei soita, mumistaan jotain ja mitään ei tehdä. Seuraavana päivänä taas lyödään luuria korvaan myyjälle ja valitetaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida edes tietää miten se tehdään. Mutta toisaalta en märisekään. Vastaan harvoin outoihin numeroihin, pidän puhelinta äänettömällä kun nukun ja osaan myös lopettaa markkinoijien puhelut lyhyesti ja kohteliaasti.

Vierailija
2/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella helposti, googleen sana suoramarkkinointikielto ja sieltä löytyy numero mihin soitetaan ja neuvot miten toimitaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi firmat laatia itse itselleen listaa ihmisistä, jotka eivät halua heidän puhelujaan?

Ja siis nähdä sen vaivan - eikä sälyttää vaivannäköä muille.

Vierailija
4/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi firmat laatia itse itselleen listaa ihmisistä, jotka eivät halua heidän puhelujaan?

mieluummin kiukuttelet ja huudat tätä periaatetta kuin soitat yhden puhelun ja olet rauhassa?

ap

Vierailija
5/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin kiukuttelet ja huudat tätä periaatetta kuin soitat yhden puhelun ja olet rauhassa?

ap

Olen tehnyt kiellon mutta silti soitellaan! Tosin vähän harvemmin kuin ennen, mutta silti aina ärsyttää, jos puhelinmyyjä soittaa. :/

Vierailija
6/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sanonut esimerkiksi Sanomiin, että ei tarvitse soittaa. Silti samana iltana soittaa 7 muuta myyjää. Minä räyhään sitten heistä jokaiselle - niin kauan, että Sanomat kehittää järjestelmäänsä.

Olkoon se sitten vaikka minun vihanhallintaterapiaani.

Vierailija
7/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mua niin häiritse. Joskus en vastaa tuntemattomaan numeroon ollenkaan, joskus vastaan ja heti tajuttuani mistä on kyse, sanon, eikiitosenostamitään,heihei, ja laitan kuurin kiinni.

Vierailija
8/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota suoramarkkinointikieltoa?

En ota suoramarkkinointikieltoa, vaan jaarittelen mahdollisimman kauan. Mitä kauemmin juttelevat minulle, sen harvemmalle ehtivät sinä iltana soittaa.

Se ärsyttää eniten, etteivät ala puhua muusta kuin myynnistä. Viimeksikin aloin kyselemään mielipiteitä sähköyhtiöistä katkosten aikana. Aika moukkamaista, kun soittavat kuitenkin minulle jutellakseen, eivätkä edes sitä määrää jaksa puhua minun keskusteluun tuomista aiheista.

Vierailija
9/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota suoramarkkinointikieltoa? Hiton moni mullekin märisee, ja kun sanon, että mulla on kielto ja kukaan ei soita, mumistaan jotain ja mitään ei tehdä. Seuraavana päivänä taas lyödään luuria korvaan myyjälle ja valitetaan.

Minä olen tehnyt viimeisten 10 vuoden aikana useita kieltoja suurinpiirtein joka vuosi.

Silti niitä puheluita aina vaan tulee.

Vierailija
10/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valtaosa viäntää jotain niin paksua murretta, että menee 10 minuuttia, että siitä puheesta tajuaa edes oman nimen.

Opetelkaa saatana suomea edes ensin!

Ja toinen juttu on se, että jostakin Akkari-tai Lasten kirjakerho-mainoksesta soitellaan kello 23. Jos kerran myy lasten tuotetta, voisi ehkä tajuta, että soittaa LAPSIperheeseen, jossa nukutaan takuulla jo tuohon aikaan.

Vierailija
11/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota suoramarkkinointikieltoa? Hiton moni mullekin märisee, ja kun sanon, että mulla on kielto ja kukaan ei soita, mumistaan jotain ja mitään ei tehdä. Seuraavana päivänä taas lyödään luuria korvaan myyjälle ja valitetaan.

Minä olen tehnyt viimeisten 10 vuoden aikana useita kieltoja suurinpiirtein joka vuosi.

Silti niitä puheluita aina vaan tulee.

Minä olen tehnyt tasan kaksi ja minulle ei soita kukaan. Ekan tein tosi monta vuotta sitten, ja kun sitten pari puhelua rupesi tulemaan, sanoin että mulla on suoramarkkinointikielto, pahoittelivat ja sanoivat hei hei. Sitten tajusin, että se ei taida olla voimassakaan enää ja tein uuden. Nyt ei soitella. Ekan tekemisestä kului tosiaan yli 15 vuotta.

ap

Vierailija
12/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim näin, puhelinmyyjä soittaa, sanon että ei kiitos en aio tilata mitään. Silloin ois ihan ok jos lopettaisivat puhelun.

Jos sen jälkeen vielä jatkavat että voitko edes kuunnella tarjoukseni ja onko minkäikäisiä lapsia talossa. Siinä vaiheessa jo ärähdän että minähän sanoin että en aio tilata.

Vierailija
13/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen jälkeen vielä jatkavat että voitko edes kuunnella tarjoukseni ja onko minkäikäisiä lapsia talossa. Siinä vaiheessa jo ärähdän että minähän sanoin että en aio tilata.

Siinä vaiheessa on hyvä kysellä ja kertoa joka lapsen syntymähistoria, erilaiset ongelmat gynekologin kanssa ja välilihatutkimukset yksityiskohtaisesti kuvattuna, jos oma kantti vaan riittää. Kun kertoo kauheimpia tuntemuksia virtsatulehduksista ja antaa samalla neuvot, kysyen hyvin yksityiskohtaisia vastauksia vaativia, alkaa vastapuolta varmasti vaivaamaan, Siellä on kuitenkin useampi puhelinmyyjä vieri vieressä.

Vierailija
14/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereilta ja omalta kohdaltani. Eli on kokemuksia tästä kiellsota, mutta silti soitellaan. Ja sitten kun kertoo kiellosta, niin sanotaa, ettei se heille kuulu.

Itse olen viimeaikoina vaihtanut kohteliaasti kieltäytymisen siihen, että lyön suoraan luurin korvaan. Säästyy molempien aika.

Vierailija
15/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joskus soittelee, mikäs siinä, samalla mä niiden kanssa keskustelen kuin joidenkin asiakkaidenkin. Keskeytän nätisti aika nopeasti ja kerron, että kiitos, mutta ei kiinnosta. Harva jää jankkaamaan sen jälkeen, nekin keskeytän todella nopeasti kertomalla, että tunnen tuotteen kyllä ja tiedän, etten todellakaan kuulu kohderyhmään. Eivätkä samat tahot yleensä edes soita uudelleen. Eli ihan asiallisesti keskustelemalla noista pääsee eroon.

Vierailija
16/16 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtimyyjillä on lähes aina parhaat tarjoukset, joten tilaan lehteni järestään heiltä. Se kuitenkin ärsyttää, kun lehtimyyjät soittelevat kerta toisensa jälkeen ja kauppaavat lehteä, jota olen joskus vuosia sitten tilannut tyyliin 3 kk ja peruuttanut sitten. Eikö tästä voisi jo päätellä, että lehti ei kiinnostanut? Varsinkin kun aina totean, että en missään nimessä halua enää koskaan tilata tätä lehteä. Viesti ei näytä menevän perille.

Myös ne iänikuiset "nyt soittelen mukavalla asialla, tarjoamme kiitoksena..."-kusetukset ärsyttävät.

Otan siis mielelläni vastaan puhelinmyyntisoittoja, mutta toivoisin tarjousten olevan paremmin kohdistettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi