Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö Niinistöstä tulekaan Suomen Presidenttiä? :(

Vierailija
18.01.2012 |

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvin näkyi eilisessä mtv3 tentissä että miten kuutamolla Sauli on kansan asioista. Sauli on kasvanut kultapossukerhossa ja voideltu kultapossukerhossa. Ei olisi koko kansan presidentti, vaikka paljon varmasti tietää asioita bisnesmaailmasta.

Presidentti vastaa enemmän ulkopolitiikasta jossa kohtaa Niinistölle on paljon kilpailijoita siinä porukassa.

Vierailija
2/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suuresti näyttää siltä, että ihmiset eivät sittenkään halua Niinistöstä presidenttiä. Kyllähän kokoomuslaiset sitä äänestävät mutta se ei taida riittää. Toisella kierroksella voi nimittäin käydä niin, että se haastaja saakin enemmän ääniä.

Mutta loppujen lopuksi se on ihan sama. Pressalla ei ole mitään valtaa ja sen valtaoikeuksia kyllä kavennetaan pian entisestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että hänen kannattajansa kaikkein viimeiseksi haluaisivat hänet presidentin virkaan, koska silloinhan hän on kuusi vuotta poissa pelistä kun valitaan mm. pääministeri, valtiovarainministeri, ulkoministeri jne. Tuon kuuden vuoden jälkeen hän alkaa olla jo selvä eläkeläinen. Haluavatko häntä äänestävät näin pelata hänet ulos talousvaikuttajan roolista?

Esim. pääministerinä Saulin taidot hyödyttäisivät Suomea. Presidenttiyttä hän puolestaan ei osaa hyödyntää, koska siinä tarvitaan aivan erilaisia taitoja: diplomatiataitoja, sosiaalista pelisilmää ja mielipidevaikuttajan kekseliäisyyttä.

Minusta on selvä asia, että presidenttinä Haavisto olisi paras ja pääministerinä Niinistö. On hassua, että Niinistön äänestämistä pidetään vieläpä jotenkin fiksuna tekona, kun käytännössä se on kaikkea muuta.

Vierailija
4/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai Sauli voittaa - ja ansaitusti.

Olen huomannut että moni äänestää Saulia siksi, että hän "ansaitsee" olla presidentti. Siis virkaa pidetään jonkinlaisena palkintona, joka myönnetään yleisesti ottaen eniten ansioituneelle ehdokkaalle, eikä mietitä kuka oikeasti sopisi parhaiten presidentiksi.

No, itsekin olen ollut tähän asti sitä mieltä että aivan sama kuka siellä istuu. Mutta nyt kun Haavisto on mukana, voin uskoa että hänen tapauksessaan se ei olisikaan aivan sama, vaan Haavisto saisi presidenttiydestä oikeasti myönteisiä juttuja kehiteltyä. Hän vaikuttaa erittäin motivoituneelta, innostuneelta ja ennen kaikkea persoonallisuutena sopivalta tehtävään. Kaikki muut ehdokkaat tarjoaisivat samaa vanhaa olemista ja möllöttelyä, ja tuski saisivat presidenttinä paljon mitään aikaan. Mutta Pekka on toista maata.

Siksi Pekka presidentiksi!

http://siksipekka.fi/siksi/249

Vierailija
5/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peku porhaltaa heittämällä tokalle kiekalle ja korjaa lopulta koko potin. Epävarmat äänestäjät ratkaisevat tuloksen. Saamme sellaisen pressan jonka olemme ansainneet eli parhaan mahdollisen.

Vierailija
6/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin ärsyttää teidän keuhkoomiset. Väyrysestä tulee seuraava presidentti ihan teidän keuhkoomistenne takia.

Vierailija
7/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin ärsyttää teidän keuhkoomiset. Väyrysestä tulee seuraava presidentti ihan teidän keuhkoomistenne takia.

taas yksi syy lisää äänestää Pekka Haavisto toiselle kierrokselle. Saadaan nämä kaiken maailman akuankkojen äänestäjät pois pelistä häiritsemästä.

Vierailija
8/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas yksi syy lisää äänestää Pekka Haavisto toiselle kierrokselle. Saadaan nämä kaiken maailman akuankkojen äänestäjät pois pelistä häiritsemästä.

Vierailija
9/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin otan ruotsin kansalaisuuden ja muutan norjaan.

Ensinnäkin, et saa ruotsin kansalaisuutta etkä varsinkaan jos asut Norjassa.

Mutta hyvä, huumoria pitää olla poliittisessakin keskustelussa! ;)

Vierailija
10/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä Niinistön arvot ovat muka kovia?

Kokoomuslainen poliitikko, siksi kovat arvot?

On paljon Kokoomusta äänestäviä, jos kerran hänestä tulee presidentti. Seuraavissa eduskuntavaaleissa kokoomus siis saa murskavoiton, tulee iso jytky.

En itse äänestä Niinistöä, koska en pidä hänestä. Enkä pidä kokoomuksesta, koska meillä heidän takia on edullisempi oma sähköfirma myyty Fortumille.

Vierailija
11/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän Haavistoa, jos hän on toisella kierroksella. Tai Väyrystä, jos hän on toisella kierooksella.

Äänestän Niinistön vastaehdokasta, oli se kuka tahansa. Nyt kuitenkin taidan äänestää Väyrystä.

Vierailija
12/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Niinistö-Väyrynen, niin silloin Niinistö saisi Väyrysen "antiäänet" ja voittaisi.

Niinistö-Haavisto asetelmassa taasen Haavistolla olisi mahdollista saada Lipposen, Arhinmäen, Biauden äänet taakseen. Ja ehkä myös Soinin, koska Kokoomus-Persu vastakkaisasettelu on huomattava. Kristillisten äänistä ei nyt Jeesuskaan ota selvää. Mutta siis edellä kuvatussa tilanteessa Haavisto olisi aika vahvoilla.

Ei tule Niinistöstä presidenttiä.

Vierailija
13/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika loukkaavaa väitää tohtorismiestä aku ankaksi

Aika monelta olen kuullut tuota samaa juttua, että äänestävät Väyrystä protestiksi. Eli jos Väyrynen ei olisi ehdolla, äänestäisivät Aku Ankkaa, Mikki Hiirtä tai vastaavaa. Väyrynen ei siis tarkkaan ottaen ole Aku Ankka, vaan Aku Ankan tuuraaja.

Vierailija
14/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika loukkaavaa väitää tohtorismiestä aku ankaksi

Aika monelta olen kuullut tuota samaa juttua, että äänestävät Väyrystä protestiksi. Eli jos Väyrynen ei olisi ehdolla, äänestäisivät Aku Ankkaa, Mikki Hiirtä tai vastaavaa. Väyrynen ei siis tarkkaan ottaen ole Aku Ankka, vaan Aku Ankan tuuraaja.

Väyrynen on paras ja hauskin noista kaikista ja siksi sitä juuri kannattaa äänestää.

Vierailija
15/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaan esim. pääministeri tai valtiovarainministeri.

Miksi kukaan Saulia arvostava haluaisi laittaa hänet paitsioon kuudeksi vuodeksi? Ja vielä tällaisina aikoina, kun kaikki maassa oleva talousosaaminen tarvittaisiin aktiivikäyttöön, että saadaan maa pelastettua tuholta.

Miettikää nyt vähän, ihmiset.

Vierailija
16/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väyrynen on paras ja hauskin noista kaikista ja siksi sitä juuri kannattaa äänestää.

Hauskuus tosin loppuu hyvin lyhyeen heti, kun Paavo joko tulee valituksi tai putoaa jatkosta. Muistetaanpa se!

Vierailija
17/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en silti äänestäisi Niinistöä. Ei olisi hyvä presidentti. Eli saattaa moni kokoomuslainenkin vaihtaa vielä Haavistoon.

Vierailija
20/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kierroksella tilanne yleensä muuttuu täysin. Joten katsotaan.

(Itse toivoisin Saulin osaamista päivänpolitiikkaan. Presidentiksi parempi olisi Haavisto.)