Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoiset odottajat ja/tai syömishäiriöiset odottajat

18.01.2012 |

Hei. Löytyyköhän täältä ryhmää ylipainoisille odottajille? Olen myös sairastanut syömishäiriön, josta en usko koskaan toipuvani kuitenkaan kokonaan. Minulla on 4v poika ja nyt plussasin ja raskausviikolla 4+1. Tämä lapsi on todellakin toivottu, pelkään vain että nämä ylikilot jota ei ole 3 vaan 30, uhkaavat pilata raskausaikani ja syömishäiriöni pulpahtaa takaisin kuvioihin. Pojan neuvola-aikoina sain itselleni kammon neuvolassa käyntiä kohtaan kun aina moitittiin painosta. Tuolloin minulla ei ollut bmin mukaan vielä kuin 8kg ylimääräistä ja kiloja tuli raskausaikana vain 8kg. Näissä tunnelmissa, löytyykö kohtalotovereita?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä odotellaan ja minulla painoindeksi 37,9. Paino pudonnut alusta hieman, nyt toisella kolmanneksella. Ruokavalio on ollut jokseenkin yksipuolinen kun ei tee kaikkea enää mieli. Osa tässä muutoksessa on siis ihan hyvääkin, mutta toisessa päässä on ruokavalion yksipuolisuus. Liikunta on alkanut maistumaan, vaikka jalkoja alkaa pian särkemään. Syksynä hyviksi todetut vaelluslenkkarit ovat alkaneet tuntumaan pirun ahtailta puolen tunnin kävelyn jälkeen, pitänee ostaa pohjalliset, vaikka lenkkareissa on kyllä hyvä lesti, holvitukea hieman ja pehmeä hieman nouseva kanta. Kirjoitit viestisi tammikuussa -- kuinka voit tänään?

2/3 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasan 20kg painavampi (lopetin tupakoinnin reilu 2v sitten ja siitähän nämä kilot tulla tupsahti kun sitä vaan mättää karkkia korvaamaan tupakkaa) kuin aiemmissa raskauksissa ( v. 00, 08) ja en ole tyytyväinen kehooni.Luulen että huonosti tulen suhtautumaan tähän raskauteen painonnousun suhteen.

170cm, 87kg. Painosta alitettiin heti moittiminen määräämällä sokerirasitukseen, tosin vasta keskiraskaudessa. Syömisestä varoiteltiin negatiiviseen sävyyn ja käskettiin liikkua.

Yritän nyt kovasti tsempata ruuan terveellisyyden ja liikkumisen suhteen. 1. raskaudessa painoa tuli 20kg jotka lähtivät 6kk pois, toisessa 10kg ja lähti myös 6kk pois. Jos tässä pysyisin tuossa 10kg tuntumassa niin olisin tyytyväinen. Eihän näistä tosin voi koskaan tietää, miten milloinkakin turvottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..keskiraskaudessa, se tehdään ymmärtääkseni rv24-28 tienoilla. Mitä hoikemmassa kunnossa, sitä enemmän odotus tuo kiloja. Neuvolassa sanottiin ettei kiloja saisi tulla lainkaan odotuksen aikana, muutama kilo ok. Eli käytännössä ruokavaliolla ja liikunnalla pitäisi saada piilolaihdutettua. Onhan se parempi sekä itselle että lapselle tottakai, se vaan kuulosta ikilaihduttajalle ja ainaisepäonnistujalle siltä että mitä keskimääräinen raskaus tuo lisäpainoa (+/-10kg) niin sama pitäisi omistaan ottaa pois raskauden aikana.

Onko teillä ollut turvotuksia? Eräs hoikka tuttuni sanoi että ensimmäisenä kuukautena tuli 5kg ja väljät sukat puristi jäljet nilkkoihin. Minulla ei mitään yhtä radikaalia ole vielä ollut. Kantapäissä tuntuu työpäivän jälkeen inhottavasti, että jaloillaan olisi oltu viikko putkeen. Onneksi viimeisillään lämpimään aikaan - talvivaatteisiin ahtautuminen päiväturvotuksineen on kuulema hankalaa.