Eristäydyitkö kotiisi kun synnytys vaurioitti sulkijalihastasi ja vei virtsanpidätyskyvyn?
Miten elämäsi meni synnytyksen jälkeen, vietittekö molemmat vaippahousut, sinä ja vauvasi ensimmäiset vuodet kotona ja säästitte ulkopuolistet ihmiset hajuhaitoilta?
Kommentit (7)
joskus synnyttäneille ympärileikatuille teinitytöille afrikassa. Jos Suomessa repeää, niin pääsee synnytyssalista suoraan leikkuriin. Ihan kokemuksesta voin sanoa, että koko alaosasto tuli kuntoon.
Ihmeen hyvin puhut suomea, vai oletko joku "kaikki sektiolle"-pelkuri?
joskus synnyttäneille ympärileikatuille teinitytöille afrikassa. Jos Suomessa repeää, niin pääsee synnytyssalista suoraan leikkuriin. Ihan kokemuksesta voin sanoa, että koko alaosasto tuli kuntoon.
Ihmeen hyvin puhut suomea, vai oletko joku "kaikki sektiolle"-pelkuri?
Mut mulle tulikin päinvastainen ongelma. Ei tavara ei tule kunnolla ulos.
emättimeen. Sulkijalihas säilyi ehjänä, onneksi. Pidätyskyky on ollut huonompi kuin ennen, vaikka karkailua ei ole. Saa miettiä, ettei juo liikaanesteitä ennen kaupungille lähtöä.
Olen jostakin keskustelusta lukenut jonkun synnyttäjän kauhukokemuksista, kun sulkijalihasta ei korjattu synnytyksen jälkeen, joutui käyttämään vaippoja. Ihan kantasuomalaiselta äidiltä vaikutti.
lieviä virtsanpidätysongelmia. Ei vaadi eristäytymistä tai suojia, mutta kyllä mä käyn vähän aiempaa useammin pissalla. Jos ei ole ääriään myöten täynnä oleva rakko niin sitten ei tarvitse pelättä myöskään sitä, mitä tapahtuisi jos yhtäkkiä tulisi hirveä aivastuskohtaus tms.
Ap yrittää kiusata. Mutta ei, en eristäytynyt! Enkä käyttänyt vaippoja, kylläkin reiluja tenoja. Ei pidätyskyvyttömälle kerry sellaisia määriä pissaa rakkoon, että hulahtaisi kerralla puoli litraa.
etenkin Afrikassa (ympärileikkauksten vuoksi) :((
Hän synnytti aikanaan 6 lasta kotona, ei ollut edes oikeaa kätilöä kertaakaan auttamassa.
Ei hänelle tullut mitään kyvyttömyyksiä.
Luuletko, että nykyaikana on jotenkin toisin kuin 1930-40-luvuilla? Ovatko naiset huonompia synnyttäjiä vai kätilöt osaamattomampia, vai mistä syystä sinulle noin on päässyt käymään?