Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiluokkainen, olisiko sinulla varaa kustantaa kaikki verorahoilla tuotettu itse?

Vierailija
17.01.2012 |

Jos jatkossa eletään yhteiskunnassa, jossa vain ne, joilla on varaa, saavat koulutuksen, terveydenhoidon,yms.

Olisko sinulla keskiluokkainen, keskituloinen varaa kustantaa palvelusi itse jos palkkasi veroprosentti olisi jatkossa 5-10%?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt edes selvää, mitä vakavien sairauksien hoito maksaa! Satojatuhansia.

Niitä vakavia sairauksia varten on tietysti olemassa vakuutukset.

jos julkista terveydenhuoltoa ei olisi...

Vierailija
22/26 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin terveydenhoidosta maksan itse nytkin, tosin tapaturma- ja sairaskuluvakuutus korvaa sen aika pitkälti. Lasten koulutus voisi tulla kalliiksi, jos lukukausimaksut ovat useita kymppitonneja. Jos ne ovat tonneissa, niin sitten joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Jenkeissä ole tapana, että lasten koulutusta varten aletaan rahastosäästäjiksi heti kun lapsi syntyy? Sama periaate kuin meillä se, että kolmekymppiset ottavat eläkevakuutuksia?

Vierailija
24/26 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt edes selvää, mitä vakavien sairauksien hoito maksaa! Satojatuhansia.

ja perheelle myös.

Vierailija
25/26 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perheelle myös.

Vierailija
26/26 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin siis saanut säästöönkin jo aikamoisen summan rahaa lähes 20 työelämävuoden jälkeen. Toistaiseksi en ole juuri sairastellut ja meillä on niin huono työterveyshuolto (akuuttiaikoja ei saa), että käyn muutenkin lähes aina yksityisellä.

Uskoisin, että ainakin terveys- ja sosiaalipuolen asiat pystyisin varsin hyvin hoitamaan itsekin.