Voivatko mielestänne 10- ja 8-v. olla hetken kahdestaan mummolassa (ilman aikuisia siis)?
Minusta lapset voisivat hyvin olla keskenään tunnin mummolassa mummon käydessä asioilla. Mummo ei kuitenkaan tähän suostu: ei kuulemma tulisi mieleenkään jättää lapsia yksin. Hän aivan tyrmistyi, kun edes ehdotin sellaista.
Ja nyt mummo sitten valittaa, miten hankalaa on järjestää kyseinen meno, kun ei ole lapsille hoitajaa. Kyseessä on siis tilanne, jossa lapset ovat mummonsa luona viikonlopun. Lapset ovat rauhallisia ja järkeviä eikä mummolassa ole vaaranpaikkoja. Ei ole myöskään mitään syytä epäillä, että lapset rikkoisivat jotain.
Mutta kun ei niin ei. Harmittaa vain, että minulle osoitetaan mieltä tämän takia.
Kommentit (9)
voisi noilla tiedoilla jättää ihan hyvin kahdestaan tunniksi. Mutta on ihmisiä, jotka haluavat tehdä asiat vaikeiksi ja sitten valittaa siitä muille ja vielä syyllistää.
noihan on jo isoja koululaisia.. tietenkin voi!
Meillä on tuonikäiset lapset ja molemmat vanhemmat käyvät töissä, ihan joka päivä ovat iltapäivisin koulun jälkeen itsekseen jokusen tunnin. Aika erikoista että mummo tuollainen on, useinhan entisaikaan meno oli paljon roisimpaa kuin nykyisin eli saatettiin tuommoinen 10-vuotias vanhempi sisarus jo laittaa yksin jopa vahtimaan nuorempia useaa sisarusta kun äidin täytyi käydä klapeja tekemässä, navetassa tms.
En tiedä mitä mummo tuossa arastelee.
ap
eli todellakin mielestäni 8- ja 10-vuotiaat voivat olla keskenään...
on täällä asumatonta väkeä, kun olen poissa paikalta. Ymmärrän mummoa, se on hänen kotinsa.
on täällä asumatonta väkeä, kun olen poissa paikalta. Ymmärrän mummoa, se on hänen kotinsa.
No en minäkään haluaisi ketä tahansa kotiini, mutta kutsutut sukulaislapset lienee asia erikseen :) No jo on suomalaisten elämänasenne kiteytettynä tuossa kommentissa: kaikkinainen läheisyys ja välittäminen on niin vaikeaa, niin vaikeaa.
Millainen meno on kyseessä, eikö lapsia voi ottaa mukaan? Ja tunti on niin lyhyt aika, että mummo vois viedä lapset vaikka kirjastoon norkoilemaan siksi aikaa jos ei kotiinsa halua heitä jättää.
ja iltapäivisin kotona, eikös ne nyt koulun jälkeenkin ole kaksistaan jonkin aikaa? Sano sille mummolle että lopettaa hössöttämisen