Jos olisit jo yli 35 tekisitkö lapsen vai odottaisitko
Entä jos olisit sinkku tekisitkö yhdenillan suhteesta lapsen? Tai tapailusuhteesta? Tekisitkö lapsen vaikka et olisi varma kestääkö nykyinen liitto?
Olen odottanut koko ikäni että tapaisin oikean miehen, eikä sitä ole löytynyt. Haluaisin edes lapsen.
Kommentit (14)
En tekisi. Kyllä haluaisin, että molemmat ihmiset olisivat jokseenkin tosissaan suhteen kanssa. En olisi ikinä halunnut lasta ilman miestä. Tulevaisuudesta ei koskaan tiedä, mitä tuleman pitää, mutta alkukohdan haluan olevan hyvä. Tosin mulla ei koskaan mitään vauvakuumetta ole ollut enkä ole erikoisen lapsirakas ihminen.
En odottaisi niin pitkään että olisin 35. Ennen kun olisin 35 menisin yksityisklinikalle inseminaatioon jos sopivaa isäehdokasta ei olisi. Jos rahat loppuisivat niin sitten alkaisin seksisuhteeseen ilman ehkäisyä, voi tosin olla että tämän kohdan joutuisi salaamaan mieheltä. Salaustapauksessa en tietenkään voisi vaatia miestä maksamaan lapsen elatuksesta mutta saattaisin silti kertoa raskaudesta miehelle. En harrastaisi seksiä sellaisen miehen kanssa jonka olisin todennut aivan ehdottoman huonoksi isäksi.
Ehkä alkaisin kaverisuhteeseen sellaisen miehen kanssa joka myös tahtoisi lapsen... Vaikka siitä ei parisuhdetta tulisikaan. Voisihan sitä koittaa vaikka koti-inssiä homomiehen kanssa. Kyllä sitä kaikenlaista keksii kun on pakko.
Sinun tapauksessa kuitenkin ihan ekana selvittäisin oman hedelmällisyyteni.
onneksi kuitenkin odotin vielä ja kohtasin mieheni.
myös minä. Loputtomiin ei voi odotella jos lapsen tahtoo yrittää saada. 35 on hyvä ikä toimia jos muuten on elämä kunnossa.
tuota mahdollista lasta ajatellen.
Lapsella on oikeus olla toivottu ja rakastettu molempien vanhempien puolelta.
Nyt lapsellisena huomaan että kuinka paljon minä olisin menettänyt jo pelkästään henkisestä kehityksestäni, jos en olisi lastani saanut.
Joten tällä tietämyksellä vastaisin kyllä.
lapset tehdään yleensä muista syistä kun siksi, että äiti kokisi henkistä kehitystä...
Nyt lapsellisena huomaan että kuinka paljon minä olisin menettänyt jo pelkästään henkisestä kehityksestäni, jos en olisi lastani saanut.
Vaikka tekisit lapsen avioliitossa saatat päätyä yksinhuoltajaksi.
Lapsi ansaitsee sekä äidin ETTÄ isän.
kun ei sitä oikea vältämättä edes löytyy ja jos löytyy niin ei se edes vältämättää halua lapsia.
Entä jos olisit sinkku tekisitkö yhdenillan suhteesta lapsen? Tai tapailusuhteesta? Tekisitkö lapsen vaikka et olisi varma kestääkö nykyinen liitto? Olen odottanut koko ikäni että tapaisin oikean miehen, eikä sitä ole löytynyt. Haluaisin edes lapsen.
En ikinä tekisi lasta ilman parisuhdetta. Jos parisuhdetta ei löydy ennen vaihdevuosia niin sitten vaan jää lapset saamatta. Olen jo 37 ja vielä odottelen sitä (edes riittävän) oikeaa ;) Mutta siis elämäni ei ole pilalla jos sitä ei löydy ja jään lapsettomaksi.