Onko onni sitä että saa käydä töissä eikä aika ja jaksaminen muuhun riitä?
Kommentit (4)
Kaikki vapaapäivät menevät töistä palautumiseen. Teen henkisesti ja fyysisesti raskasta työtä. Työssäni on parasta työyhteisö, mutta nyt työ on ollut niin raskasta ettei vapaa-ajalle jää energiaa. Teen vielä lyhennettyä työaikaa (30h/vko).
Onko näin tosiaan tarkoitus? Pitää ihmisen kaikki voimavarat mennä töihin?
Möllin töissä 8h päivä + työmatkat yhteensä 1.5h. Olen väsynyt iltaisin. En jaksa lähteä sieltä mihinkään. Palkka kuitenkin niin pieni että asuntoa, parempaa autoa tms en pysty hankkimaan, Ihan hyvin tulisin píenemmälläkin toimeen.
Tekisin asialle jotain jos noin olisi. Olen työelämässä, mutta minulla jää ihan hyvin aikaa ja energiaa vapaa-ajallekin. Olisin varmaan apaattisempi, masentuneempi ja "väsyneempi" ilman töitä. Se pitää jotenkin hereillä ja ajatukset virkeinä.
tuo kuvailemasi onnea.
Jos olisin yksinhuoltaja, olisi varmaan osa onnesta työpaikasta kiinni. Ja koittaisin jotenkin muuttaa tilannetta niin, että aikaa ja jaksamista olisi muuhunkin.
Itselläni aika ja jaksaminen ei aina meinaa riittää vaikka en käykään kodin ulkopuolella töissä. Mutta onnea onneksi jostain löytyy.