Jos kärsii henkisestä väkivallasta suhteessa, onko oikein kertoa siitä ulkopuoliselle?
Tässä tapauksessa luotettavalle ystävälle?
Tiedän, että mieheni raivostuisi, mutta kaipaan saada puhua. En ainakaan vielä tahdo silti mitään ammattiapaua ajatell. Mutta kun saisi puhua jonkun kanssa.
Kommentit (3)
Mistäs miehesi sen saa tietää, että olet puhunut?
Se on oikein viisasta, sillä jos väkivalta pahenee tai muuttuu fyysiseksi niin on joku joka uskoo sinua ja voi tukea tai auttaa hätätilantwessa
Itse olen sadistisen nrsisiti- psykopaati lapsi, ja kotonamme oli koko ajan todella julmaa väkivaltaa, henkistä ja fyysistä. Kulissit olivat kunnossa ja isä esitti ulkopuolisille kilttiä ja lupsakkaa. Äiti ei kertonut kenellekään eikä hakenut apua mistään, ajatteli varmaan että parempi alistua. Ja siellä,on hakattavana tänäkin päivänä.
Itse laitoin välit poikki lapsen saatuani kun isä yritti hakata minut raskaana ollessani. Nyt suku syyllistää ja on ihmeissään, miksi en anna ihanan herttaisen ja kiltin leppoisen isoisän pitää yhteyttä lapseenim tässä nyt näet mitä puhumattomuus aiheuttaa, välien katketessa syy on uhrin, kun ulkopuoliset eivät usko väkivaltaisesta mitään pahaa.
Itsesi vuoksi on tärkeää että kerrot tilanteestasi edes jollekulle.
Ehkä huomaat sitten että et ole arvoton