Nämä ÄLÄ HUUDA-tyypit
Ihan ollaa netiketti luettu ja sieltä ollaan opittu, että jos kirjoittaa isolla kirjaimilla, sehän on huutamista. Sitten, kun kansalaisopiston kurssilla niin sanottiin, pitää totta kai sanoa, että ei saa huutaa. Näin meille opetettiin 2003, kun nettiä aloin käyttämään.
Mitään asiaa ei ole alkuperäiseen asiaan, mutta pääsimpäs sanomaan, että ÄLÄ HUUDA. Olen sitä tietoyhteiskunnan osanen minäkin.
Kommentit (5)
Eikö sua ap sitten yhtään häiritse jos joku on kirjoittanut viestin tyylillä
MÄ KYLLLÄ OSAAN KIRJOTTAA JA MULLE ON TURHA TULLA SANOMAAN MITÄÄN SIITÄ JA MÄ EN HUUDA VAAN MÄ KIRJOTAN VAAN ASIAANI TÄSSÄ!
Mulle käy ihan oikeasti niin, että jos joku on kirjoittanut koko viestinsä capseilla niin en mä jaksa sitä lukea. Se on jotenkin vastenmielistä luettavaa. Huutaminen on hyvä ilmaus sille, koska ainakin minusta se tuntuu just samalta kuin joku huutais. Kun joku huutaa, niin tekee mieli kääntää pää pois ja liueta takavasemmalle. Sama efekti jos joku kirjoittaa capseilla. Eli jos viestissä on jotain sisältöä niin harmi, sillä se jää kyllä lukematta.
Eli capseilla kirjoittaminen ainakin minua ihan aidosti ärsyttää, nimitetään sitä sitten huutamiseksi tai miksi vaan.
Pointti olikin nämä "älä huuda"-kommentoijat.
No ihan hyvä mun mielestä, että siihen "huutamiseen" puututaan. Eli ei ärsytä, hyvä että joku kommentoi kun itse en jaksa vaivautua vaikka se "huutaminen" ärsyttääkin.
Huutamista ei ole katsotty hyvällä netin alkuaikoinakaan, eikä nytkään. Aika junttimaisen kuvan sillä antaa, silmiin koskee, mutta enpä ole koskaan jaksanut capsaamisesta alkaa nipottamaan.