Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6v. ekaa kertaa yksin kavereiden kanssa talolta kauempana,ja kaverit yritti eksyttää..

Vierailija
14.01.2012 |

sillälailla. lapsi siis 6,5v, ja kaverit 8v.

annoin luvan mennä mukaan pulkkamäkeen hieman kauemmas kotitalolta muutaman sadan metrin päähän pikkuteitä pitkin.

takaisintulomatkalla kaverit yrittivät eksyttää:(

että sellainen ensikokemus liikkumista yksin ilman äitiä.

mietin että uskallanko antaa mennä,mutta koska koulu alkaa ensi syksynä, niin on ihan hyvä alkaa laajentamaan piirejä.

ehkä ei ollutkaan hyvä idea. itkien juoksi kotiovelle, ja koko ilta menikin sitten aika surkeana.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tosi nolona jos ei eskarilainen osaa 300m päästä kotiin :) Ja miten siinä muutaman sadan metrin matkalla saa eksytettyä kun näkyy kotiin asti. Kiva trolli.

Vierailija
42/50 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ottamatta siihen asiaan sen enempää kantaa, sanoisin ap:lle, että juttele jossain välissä lapsesi kavereiden vanhempien kanssa.

Itse ainakin haluaisin tietää, jos oma lapseni olisi ollut tuollaista tekemässä. Siksi, että mielestäni lapsille pitää pienestä pitäen terottaa mieleen, että kaveria ei jätetä. Kaverista pitää pitää aina huolta, ei saa jättää ketään jälkeen, porukassa kun lähdetään, niin porukassa palataan. Sen kun ne painavat mieleensä, niin riskit pienenee. Aina kun ei voi olla vahtimassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän metsäisellä omakotitaloalueella ei 200 metrin päästä näy kotitalo.

Meillä samoin kuin ap:llä on MUUTAMAN sadan metrin (huom! ap ei kirjoittanut 200 m) pulkkamäki. Pulkkamäki ei ole autotien varrella, vaan kävelyteiden ja viimeksi ollaan käyty siellä viime talvena. Meidän eskarilainen ei osaisi tulla sieltä itse kotiin.

Vanhemmille lapsille voi asiasta mainita, mutta tuon ikäiset eivät välttämättä ole tarkoituksella olleet ilkeitä, ovat ehkä vain halunneet osoittaa olevansa vanhempia. Mutta hyvä jonkun heille kertoa, että tuollainen käytös ei ole kivaa.

Jaksaa taas ällistyttää tällä palstalla kukkiva ymmärryksen ja sympatian puute:(

Vierailija
44/50 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka pian kouluun menevä ei ole käynyt pihapiirin ulkopuolella? :D Minä tuon ikäisenä eli eskarilaisena olin lähellä asuvien kavereiden luona usein kylässä, ja kuljin siis matkat yksin kävellen. Kyseessä rauhallinen omakotitaloalue, mutta kujia aika paljon eli ihan yhdestä ja kahdesta tiestä ei ole kyse. Tuon ikäisenä oli jo tuttuja kaikki oikopolut metsienkin läpi jne. Mikähän ap:ta tai ap:n lasta vaivaa?

Vierailija
45/50 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuon ikäistä lasta (6-vuotias) ei saisi päästää yksin liikkumaan edes "omalla kulmakunnalla". Jos jotain tapahtuu, voi vanhemmille tulla syyte heitteillejätöstä.

Vierailija
46/50 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan taas taisi tämäkin keskustelu harhautua ihan asian viereen.

Mun tytölle kävi kerran, että lähti saman ikäisen kaverinsa kanssa pulkkamäkeen noin 200 metrin päähän. Kaveri teki oharit ja lähti kotiin kun tyttöni oli kiivennyt mäen laelle. Eipä ollut kiva 7 vuotiaan tulla yksin kotiin, vaikka reitti olikin tuttu. Joten pointti olikin ehkä se, että lapselle tuli paha mieli kavereiden jätettyä yksin ja sitten vielä hätääntyi lisää jos ei ihan osaa reittiä.

Mikähän se oikein on oikea tapa toimia, kun mä sain hirveän rypöpyn niskaani kun päästin ekaluokkalaisen yksin raketteja katsomaan ja nyt äiti haukutaan, kun ei 6 v osaa liikkua kotipiirin ulkopuolella. Että päästääkö lapsi yksin liikkeelle vai ei?

Vierailija
47/50 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö rautalangasta vääntää, että lapseni on soittanut kahden vuoden aikana noin 5 kertaa kotiin, kun jotain on tapahtunut.

Onko se sitten joka asiasta soittanut kotiin?

Olen koulusta saanut palautetta, että lapsellani on hyvä perusturvallisuuden tunne ja nykypäivänä ei se ei ole kuulemma mitenkään yleistä.

Kyllä minulla on hyvä poika ja se palaute tulee myös koulusta ja minä sen pojan olen kasvattanut yhdessä mieheni kanssa.

Ap ohjeista vaan lapsesi soittamaan aina kotiin, kun siltä tuntuu.

Ei nää ilkeet haahkat hallitse lasten kasvatusta.

Lapsen kavereillekkin olen sanonut, että mulle voi soittaa, jos siltä tuntuu.

Sillon kun lastani lyötiin rautatangolla, niin lapseni ei pystynyt juoksemaan mihinkään suuntaan, koska kipu oli niin kova.

Lyöjä oli lapsen entinen kaveri.

Kaikki tälle palstalle pitäisi kirjoittaa niin tarkkaan, ettei joku heti saivartele jostain.

Kait nyt fiksu poikanikin ymmärtää, ettei joka asiasta soiteta.

Lapsille tyt vaan tulee asioita joihin tarvitaan välillä aikuista.

Vierailija
48/50 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilotulitteiden riskiä on 7v:n aika paljon vaikeampi arvioida kuin tasamaata 200m kotitietä jossain pulkkamäessä. Aika ontuvat rinnastukset sulla.

Vierailija
49/50 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilotulitteiden riskiä on 7v:n aika paljon vaikeampi arvioida kuin tasamaata 200m kotitietä jossain pulkkamäessä. Aika ontuvat rinnastukset sulla.

Jos et lukenut sitä ketjua, niin et voi tietää yksityiskohtia siitä rakettien katselusta, joten kerrottakoon ne vielä: katsoi raketteja neljän rivitalon muodostamalla sisäpihalla ja vaikka minä itse en ollut koko aikaa ulkona niin joku aikuinen oli ja lisäksi näköyhteys ikkunasta. Raketit ammuttiin sieltä 200 metrin päästä täyttömäeltä.

Ja 7 vuotiaalle on kurjaa jos kaveri jättää yksin vaikka matkaa olisikin vaan tuo 200 metriä. Eli kaikki sympatiat ap:n ja hänen lapsensa puolella ainakin täällä.

Vierailija
50/50 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollista, että 6.v. ei osaa kotiin 200 metrin päästä?? Ihan sama, vaikkei koskaan ko.paikassa olisi ollutkaan, mutta eiköhän nyt suuntavaisto sen verran pelaa.. Kavereiden käytös oli toki tuomittavaa, mutten todellakaan puhuisi mistään eksyttämisestä, vaan ihan kiusaamisesta.

Jos lapsi ei todellakaan osannut kotiin, niin sitten on kyllä vähän enemmänkin opittavaa ennen kouluun menoa..

Meillä 5.v. osaa sujuvasti kulkea omassa lähiympäristössään ja osaa kulkea muutaman kilometrin päähänkin keverilleen, johon on lähinnä kuljettu autolla. Ja huom! ei siis tietenkään yksin matkaa kulkenut, vaan synttäreille menivät ja mummo saattoi (joka siis paikkaa ei tuntenut)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme