Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua nenän tukkoisuuteen? Menossa rv 27

Vierailija
12.11.2005 |

Ja koko raskauden ajan ollut nenä tukossa.

Nasoliinia käytetty ja nyt oon ollu taas viikon ilman. Ei jaksasisi enää kokoajan olla " tukehtumisen" partaalla ja nenäkään ei oikein kestä Nasolinia.

Suolaliuos ja fliksonase kokeiltu, ei auta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä on ollut ihan alusta saakka tukossa, eikä mikään auta. eikä kuulemma autakkaan. Johtuu nenän limakalvoista kulemma, ja niiden muutoksista raskausaikana. Näin ainakin minulle sanottiin.

Vierailija
2/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä vaan että sen kanssa täytyy pitää välillä taukoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanoi mulle terkkari. Itelläni oli nenä tukossa koko raskauden ajan ja aukesi vasta kun lapsi syntyi. Ihan kamalaa. Varsinkin 4 kk raskaudesta se oli pahimmillaan ja en haistanut ja maistanut mitään. Tukkoisuus on kuulemma yleistä raskausaikana sillä limakalvot saattavat joillakin turvota.

Vierailija
4/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää hyvät ihmiset käyttäkö niitä nenäsuihkeita! se mitä siinä paketissa lukee ettei saisi käyttää kauempaa kuin 5 pvää on kyllä ehdoton maksimi. muuten niistä tulee käytännössä riippuvaiseksi, ne kuivattaa limakalvoja liikaa ja sitten taas limakalvot erittävät liikaa nestettä.

jos se tukkoisuus on kestänyt kauan, kannattaisiko käydä lääkärissä että voidaan sulkea poskiontelotulehdus ja mahdolliset allergiat pois....?

Vierailija
6/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaan käyttöön ei ainakaan saisi nasolinia käyttää(vain tilapäisesti), eikä nämä lääkkeet yleensä autakkaan. Miulla ihan sama vaiva ollut jokaisessa raskaudessa. Kestettävä vaan on:(

Vierailija
7/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan yhtä tukossa kun esikoista odotin. Ja Nasolinia olen käyttänyt aina vain sallitun 5 päivää ja sitten pitänyt viikon tauon välissä.

ap

Vierailija
8/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisen Nasolin-hoidon lopettamisen yhteydessä voivat nuhaoireet ja limakalvonturvotus toisinaan ilmaantua uudelleen. Tämän välttämiseksi tulee hoidon kesto rajata niin lyhyeksi kuin mahdollista ja noudattaa annettuja annostus- ja käyttöohjeita (kts kohta " Lääkkeen annostus ja käyttö" ).

Vierailija
10/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lääkärini sanoi. Sillä verisuonia supistava vaikutus.

Vierailija
11/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sama määräkin vielä ja kielletty raskauden aikana. http://www.tohtori.fi/laakkeet/tuote.php3?ID=1521

Vierailija
12/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ympärivuotisen allergisen nuhan kärsivällinen hoitaja. Kärsivä, sanoisin tällä hetkellä, kun olen kanssa raskaana ja oireet pahentuneet.

Olen vuosien varrella keskustellut nenäsuihkepaikallishoidosta useiden lääkirien (myös erikoislääkärien) kanssa. Mulla kun tämä tarve lääkitykseen on jatkuva.

Suihke kuivattaa limakalvoja jatkuvassa käytössä, siksi onkin tärkeää kosteuttaa nenää: humidose-suolasuihkeella ja nenähuhtelukannulla.

Olen siis jo vuosia käyttänyt säännöllisesti kortisoniakin sisältäviä valmisteita. Mitään ongelmia ei tähän asti ollut, nyt jouduin vaihtamaan merkkiä toiseen.

Nyt mulla on esim. tällainen valmiste kuin Nasonex.

Allerginen nuha on syytä hoitaa vakavasti (ap, sulla mahdollisesti kuitenkin allergista nuhaa, joka vaan ilmenee nyt ääritilanteessa, kun oot raskaana), sillä se on suurin riski sairastua astmaan. Lisäksi on aivan järkkyä olla tukkoinen, huonontaa elämänlaatua!

Näitä paikallisesti vaikuttavia allergialääkkeitä (silmätipat, nenäsuihkeet, kortisonivoiteet jne.) voi pääsääntöisesti käyttää turvallisesti raskaana ollessa. Koska ne vaikuttavat paikallisesti, verenkiertoon ei liukene merkittäviä määriä.

Lupaa markkinoida tuotteita raskaanaoleville on lähes mahdoton saada. Päteviä tutkimuksia ei voida käytännössä tehdä, turvallisuustiedot kerätään käyttäjäkokemuksista ja eläinkokeista. Lisää tietoa teratologisesta tietopalvelusta (googlettakaa).

Suosittelisin ap:tä keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa, ehkä sinua voisi auttaa reseptivalmiste paremmin, saisit tarkemmat ohjeet annosteluunkin jne.

Vierailija
13/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kuulun astmaa ja allergiaa sairastaviin odottajiin. Nyt rv. 37 menossa. Kummastelen itse näitä eri lääkärien suosituksia lääkkeistä. itse olen saanut ohjeet ottaa astmalääkettä vain jos on aivan pakko, ja nenäsumutteita, jos olo on niin tukala ettei voi ilman olla. Muuten oma lääkärini sanoi, että mahdollisuuksien mukaan kannattaa välttää.

Vierailija
14/14 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin allergisesta nuhasta todella ympäri vuoden. En tiedä mille olen allerginen, koska prick-testin mukaan en ollut niille testin mukaisille allerginen. Mutta, esim. itse tiedostan keväällä, että nenä vuotaa ja silmiä kirvelee. Eli jokin siitepöly? samoin, oluessa ja viineissä on jotain mikä saa mut aivastelemaan kauheasti ja sen jälkeen nenä valuu ja sitten lopuksi tukossa. Ihan järkkyä ottaa vaikka yksi saunaolut kun tietää mitä on tulossa. Mitä antaisit neuvoksi tähän mitä apteekista saatavia allergialääkkeitä kannattaisi syödä? Jotkut niistäkin tekevät sellaisen reaktion, että en haista/maista mitään. Duact varsinkin tekee tuon, kun otan sellaisen pahimpaan allergiaaivastus/niiskutus-kohtaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi