200e ja lapsilisiin pärjättävä
pienimmällä on toki vaippoja yli viikoksi...
Pärjäisittekö tuolla summalla...siis ruokaa jne pitää ostaa.Ei mitään isompia hankintoja.
Lapsia 3 kappaletta.
Kommentit (8)
ja onko perheessänne myös toinen aikuinen?
Mulla on n.140e, mutta netti ja matkakortti on vielä maksettava. Toisaalta täällä ollaan vaan vain minä ja 9-vuotias lapsi, ja pakastin täynnä ruokaa (joulu on joskus hyvä juttu).
hyvin pärjäät. Meillä on normaalistikin ruokabudjetti 100/vko. Siihen sisältyy myös vaipat, shampoot ym marketista ostettavat tuotteet. Ja yleensä jää säästöönkin vähän.
Äiti ja 3 lasta
Nyt meil on vaan niin et meil on ~50euroa ja niillä pärjättävä lapsilisiin. :( Onneks on kaapeissa ja pakkasessa jonkun verran ruokaa...
Ja meillä on siis kaksi lasta, 1,5- ja 2,5- vuotiaat.
Enpä osaa muutoin neuvoa, kuin että seuraa tarjouksia. Itselläni oli pari vuotta sitten tilanne, jolloin oli muutaman kerran haettava ruokakassi ilmaisjakelusta. Mitäpä siinä, hyvää ruokaa ja auttoi tilanteeseemme.
(Mutta nyt näyttää siltä, että valmistun keväällä uuteen ammattiin, jee.)
Oletko muuten koskaan kysynyt apua sosiaalitoimistosta, esim. vaatemenoihin? Sielläkin voi asioida, jos tilanne on kk toiseen hankala.
Mukavaa viikonvaihdetta toivotan :)
mutta aika miettimiseksi menisi, kun on totuttu melko erilaiseen rahankäyttöön. siis jos ette tarvitse kun ruokaa niin kyllähän tuolla selviää helpostikin, kun tekee itse ruuat. jos olisi vielä bensoja, bussilippuja, lääkäriä, lääkkeitä yms. niin tiukkaa tekisi.