Mitä mieltä olette näistä synttäritarjottavista?
Mitä muuttaisitte? Kaikki vinkit tervetulleita Tulee aikuisten synttäreille, muutama ei syö lihaa mutta syö kalaa.
Kermakakku, mangojuustokakku & mahdollisesti sacherkakku tai muu suklainen. Sacher vai suklaajuusto, esim. minttu?
Keksejä ja ehkä vaahtokarkkeja lähinnä muksuja ajatellen
Pekonipiiras & kasvispiiras
Graavilohirullat (kylmät, tuorejuustotäyte)
Texmex-voileipäkakku ja pieni kasvisversio tästä
Kinkku-juustopastasalaatti & juusto-pastasalaatti
Vihersalaatti johon erikseen feta, oliivit, punasipuli, mitä muuta? Tai oisko joku erikoisempi salaattipohjaehdotus?
Feta-lihapullat
Fafafelpyörykät + dippi tms?
Onko nämä pyörykät liikaa?
Illaksi makkaraa halukkaille, patonkia, itse tehtyä perunasalaattia ja päivältä jääneitä.
Kommentit (20)
Pari lajia vähemmänkin varmasti riittäisi (kuka jaksaa syödä noin montaa sorttia, ja eikö kaikkea kuitenkin pidä olla niin paljon, että halutessaan jokainen voi ottaa?).
Ja kun kerran on noin hyvät ruokatarjoilut (kuulostaa nimittäin maittavalta), niin ihanko tosi ei ole VIINIÄ ruoan kanssa? Apua! Eiköhän suurin osa aikuisista ihmisistä kuitenkin halua ruoan kanssa nimenomaan puna- tai valkoviintä, ei bisseä tai lonkeroa (joita toki voi sitten illan mittaa pari naukkailla). Osta nyt ihmeessä pieni tönikkä tai edes pari pulloa sekä puna- että valkoniintä. Ei lonkero tai siideri ole ruokajuoma (vaikka itse et viinistä pitäisikään).
Lisäksi olut turvottaa ja täyttää mahaa. En itse ikinä pystyisi nauttimaan noin runsaista tarjoiluista bisseä juoden.
mahtavasti kaikkea, jokainen löytää varmasti jotakin lautaselleen. Mutta jos jotain pitäisi säätää, niin mäkin ehkä tekisin vain yhden pastapohjaisen salaatin, ehkä sen lihattoman, ja sitten tekisin fetasalaatin lisäksi jonkin lihaa (esim. juuri kinkkua tai kanaa) sisältävän toisen viherpohjaisen salaatin.
Pari lajia vähemmänkin varmasti riittäisi (kuka jaksaa syödä noin montaa sorttia, ja eikö kaikkea kuitenkin pidä olla niin paljon, että halutessaan jokainen voi ottaa?). Ja kun kerran on noin hyvät ruokatarjoilut (kuulostaa nimittäin maittavalta), niin ihanko tosi ei ole VIINIÄ ruoan kanssa? Apua! Eiköhän suurin osa aikuisista ihmisistä kuitenkin halua ruoan kanssa nimenomaan puna- tai valkoviintä, ei bisseä tai lonkeroa (joita toki voi sitten illan mittaa pari naukkailla). Osta nyt ihmeessä pieni tönikkä tai edes pari pulloa sekä puna- että valkoniintä. Ei lonkero tai siideri ole ruokajuoma (vaikka itse et viinistä pitäisikään). Lisäksi olut turvottaa ja täyttää mahaa. En itse ikinä pystyisi nauttimaan noin runsaista tarjoiluista bisseä juoden.
Ei ole viiniä. Eikä ruokailun aikana ole vielä tarkoitus ottaa juomia esille, sitten vähän illempana. Meillä oli nimittäin häissä samaa porukkaa, siellä viinit, konjakit, liköörit jne ja sitä viiniä jäi ruoalta ihan älyttömästi. Kun ottaa valkkaria niin sitten pitää olla punaviiniä ja kun itse emme niitä juo niin taas pitäs vaan muille antaa. Mutta ehkä pari pulloa, täytyy miettiä..ja sekin on ongelmana että ketään tarjoilijaa ei ole paikalla kun on sen verran rennot bileet niin sitten mulla pitäs olla kaatajana..tai miksipä pitäs, täytyy harkita :D Niitä lihapullia vielä mietin itsekin, voisin ehkä jättää ne pois tai laittaa sitten iltapalalle. Häissä ainakin meni iltapalalla hyvin sellaiset vauhdista naposteltavat.
Pari lajia vähemmänkin varmasti riittäisi (kuka jaksaa syödä noin montaa sorttia, ja eikö kaikkea kuitenkin pidä olla niin paljon, että halutessaan jokainen voi ottaa
No meidän juhlissa kyllä yleensä menee tarjottavat yllättävän hyvin :D Olen laittanut "muutamat" juhlat joten jonkinlainen haju paljonko mitäkin täytyy olla ja tietenkin kaikille kaikkea riittää =)
Tuo viiniasia meni nyt mietintään ihan kunnolla...
mutta voisiko pastasalaatti olla kokonaan ns. kasvisversio. Ja kinkku ihan omassa kipossaan, ja jokainen ottaisi siitä halutessaan salaattinsa lisukkeeksi. Toimii tietty vain sellaisessa porukassa, jossa ei ole ahmattia, joka nykäsee kipon tyhjäksi toisten jäädessä nuolemaan näppejään. (Huokaus, ex-mieheni olisi jotain melkein tällaista voinu tehdäkin, onneksi on ex.)
...ennen kuin tiedän viinivalintasi. Ja onko kahvin kanssa avec?
Hyvin olet huomioinut kaikkea. En tekisi välttämättä kahta noin samanlaista pastasalaattia (samankuuloista) vaan reippaasti erilaisen.
Suklaiseksi kakuksi ehdottomasti sacher. Suklaista juustokakkua ei kannata tehdä, jos tarjolla on jo juustokakku. Jos sacher jakaa liikaa mielipiteitä niin googlaa Vadelmainen suklaatryffelikakku - tuo on meillä joulun ja isojen juhlien vakiokakku, aivan ihanaa ja siinäkin samantyyppinen suklaakansi kuin sacherissa, välissä sitten tuoreita vadelmia ja ihana kuohkea tryffeli (helppo tehdä kotona).
Pyörykät ovat minusta hyvä idea, sekä falafelit että nuo toiset. Dippejä tai lisäkkeitä niille voisi olla muutamaakin eri sorttia jos jaksat. Esim tahinikastike sopii loistavasti falafeleille.
...ennen kuin tiedän viinivalintasi. Ja onko kahvin kanssa avec?
Alkumaljaksi on Fresita, koska se on ainut viini jota pystyn juomaan ja se on vaan niin huippua ja tiedän että kaverit tykkää. Kahvin kanssa ei ole avecia, meidän häissä oli kaikki viimeisen päälle mutta merkkejä en enää muista kun otettiin Alkon suosituksen mukaan. Näissä synttärijuhlissa mennään ihan junttimeiningillä eli olutta, siideriä, lonkeroa :D Plus tietty limsat, jäävesi, ehkä jäätee.
Hyvin olet huomioinut kaikkea. En tekisi välttämättä kahta noin samanlaista pastasalaattia (samankuuloista) vaan reippaasti erilaisen. Suklaiseksi kakuksi ehdottomasti sacher. Suklaista juustokakkua ei kannata tehdä, jos tarjolla on jo juustokakku. Jos sacher jakaa liikaa mielipiteitä niin googlaa Vadelmainen suklaatryffelikakku - tuo on meillä joulun ja isojen juhlien vakiokakku, aivan ihanaa ja siinäkin samantyyppinen suklaakansi kuin sacherissa, välissä sitten tuoreita vadelmia ja ihana kuohkea tryffeli (helppo tehdä kotona). Pyörykät ovat minusta hyvä idea, sekä falafelit että nuo toiset. Dippejä tai lisäkkeitä niille voisi olla muutamaakin eri sorttia jos jaksat. Esim tahinikastike sopii loistavasti falafeleille.
Kaksi pastasalaattia on sen takia että se kinkuton on niille kasvissyöjille =) Mutta tosi, tosi paljon kiitos vinkeistä. Laitan ehdottomasti korvan taakse, varsinkin tuon tahinin kun itselleni vähän vieraampia nuo kasvisruokajutut. Ja tuo suklaakakku kuulostaa namilta!
Kuulostaa kyllä aivan mielettömiltä, jopa ylimitoitetuilta eväiltä synttäreille? Elleivät tsitten ole isommatkin juhlat, 50-vuotisjuhlat tms.
Kuulostaa kyllä aivan mielettömiltä, jopa ylimitoitetuilta eväiltä synttäreille? Elleivät tsitten ole isommatkin juhlat, 50-vuotisjuhlat tms.
Tulee kyllä tasakympit täyteen, muttei vielä 50 =) Hmm..no kyllä mulla on tapana tehdä aina montaa sorttia juhliin mutta ei kai sentään mielettömältä?
mukava ja monipuolinen valikoima, mutta miksi kaksi pastasalaattia? Voihan salaatin pohjana olla muutakin kuin pastaa, vaikka riisiä, couscous tms. Ihan yhtä ruokaisia kuin pastasalaattikin.
Ja sacher kelpaisi minulle, tuossahan on hyvät vaihtoehdot niille, jotka eivät voimakkaasta suklaan mausta pidä.
mukava ja monipuolinen valikoima, mutta miksi kaksi pastasalaattia? Voihan salaatin pohjana olla muutakin kuin pastaa, vaikka riisiä, couscous tms. Ihan yhtä ruokaisia kuin pastasalaattikin. Ja sacher kelpaisi minulle, tuossahan on hyvät vaihtoehdot niille, jotka eivät voimakkaasta suklaan mausta pidä.
Vastasin siihen jo että toinen pastasalaatti on kasvissyöjille =)
Itselläkin on vähintään vastaavat tarjoilut aina, mutta jotenkin mennään jo liian vaatimattomiin. Itse olin juuri 50 v synttäreillä, joissa oli lihapata (ihan hyvää, mutta siis vain punaista lihaa, jota itsekään en juuri syö) perunapaistos ja vihersalaatti (jossa tomaattia ja kurkkua). Kermakakku ja paria sorttia keksejä jälkiruokana. Ja iltatarjoiluna suolapähkinöitä ja perunalastuja. Siihen nähden, että synttärit alkoi aikaisin iltapäivällä ja jatkui seuraavan päivän puolelle, oli aika vaatimaton tarjoilu. Kasvissyöjiä oli vieraissa ja he sai vaan perunaa ja salaattia. Itse en syö lainkaan kakkuja, ja toivoisin että olisi edes jotain hieman juhlavampia keksejä kuin pelkkiä ohuita pipareita. Juomia olutta/siideriä/boolia oli kyllä tarpeeksi.
Tulee kyllä tasakympit täyteen, muttei vielä 50 =) Hmm..no kyllä mulla on tapana tehdä aina montaa sorttia juhliin mutta ei kai sentään mielettömältä?
Minä tykkään, että juhlissa pitää olla montaa sorttia ja tuossa on :) Ihanilta kuulostaa kaikki tarjottavat, sekä makeat että suolaiset.
Minäkään en tekisi enää toista juustokakkua suklaiseksi.
Pitää siis vielä sanoa se, että mä en ainakaan tykkää mennä juhliin, joissa on yksi makea ja yksi suolainen vaihtoehto... Jotenkin tulee juhlavampi ja valmistellumpi fiilis siitä, että pöydät notkuu.
Itse haluaisin mielummin sen Sacherkakun, vaikka olenkin suuri juustokakkujen ystävä.
Voisin jättää pois noi feta-lihapullat, koska ne tuntuvat heiman vaatimattomilta muihin tarjoiltaviin verrattuna ja muutahan syömistä on todella runsaasti.