Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko elää järkiavioliitossa?

Vierailija
12.01.2012 |

Vai tulisiko ero, jos aviopuolisosi tuntuisi vain kaverilta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan rakkautta

Vierailija
2/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde kuitenkin arkipäiväistyy ja jokainen vastaa omasta henkisestä kehityksestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaalta ystävältä, kaverilta, rakastetulta, taisteluparilta, rakastajalta, kosmopoliitilta uraihmiseltä, söpöltä risuparralta, joskus isän olkapäältä.

Jos noista olisi joskus jäljellä vain kaveri, saattaisin silti jäädä mutta ehkä rakastuisin toiseen. Kaipaan sitä intohimoa, jonka toisen tunteminen saa aikaan.

Vierailija
4/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ihanne itse asiassa on järkiavioliitto, jossa avioliitto on taloudellinen ja lapsenkasvatuksellinen yhteisyritys eikä ensisijaisesti tunnepohjainen tai edes seksipohjainen.

Käytännössä olen avioitunut rakastuneena mutta onhan ne tunteet vaihdelleet vuosien myötä paljonkin. Nykyisin ollaan pääasiassa ns. kavereita (sydänystäviä, sielunkumppaneita), seksi on sivuasia vaikka sitäkin säännöllisesti on.

Vierailija
5/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä, mieheni huolehtii toimeentulostamme ja elämme hyvätuloisten elämää. Miksi luopuisin kivasta ja rikkaasta miehestä jonkun haihattelun takia?

Vierailija
6/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viihdyn tässä oikein hyvin.

en ole intohimoinen ihminen ollut koskaan, seksi ei ole mulle kovin tärkeää. sen sijaan arvostan vakautta, turvallisuutta, sitä että yhdessä on tosi hauskaa ja lapsilla on erinomainen isä.

olen sivusta seurannut rakkausavioliittojen syntymisiä ja kuolemia enkä ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että rakkaus olisi läheskään aina hyvä syy mennä naimisiin tai rakastuminen toiseen syy erota ensimmäisestä miehestä.

Vierailija
7/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämään järkiliitossa. Lopussahan kaikki pitkät liitot ovat järkiliittoja. Hehku ja intohimo häviää aina ajan kuluessa.

Vierailija
8/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies vaan halusi sitä rakkautta ja intohimoa jota minun kanssani ei enää kokenut.

Vierailija
9/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä jotka puolustelevat järkiavioliittoaan, eivät ole koskaan ollut oikeasti rakastuneita, eivätkä tiedä mitä on rakkaus.

Vierailija
10/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä jotka puolustelevat järkiavioliittoaan, eivät ole koskaan ollut oikeasti rakastuneita, eivätkä tiedä mitä on rakkaus.

vai onko tosiaan niin, että on järki-ihmisiä ja tunneihmisiä, ja tässä on vastanneet ne järki-ihmiset?

ilman intohimoa ei voi olla avioliittoa, sanon minä.

Vierailija
11/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmaan parhaiten senkin, mikä muille sopii.

Vierailija
12/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa nykyinen liittoni on osaksi järki- osaksi rakkausliitto.

Viime aikoina olen muutenkin alkanut ajatella, että voisin ihan hyvin solmia järkiavioliiton. Sen perusteella yritin yhdessä vaiheessa etsiä kumppania. Mutta järkiliittoa solmittaessa vaatimukset nouseekin hurjasti verrattuna rakkausliittoon. :)

Yhden miehen aikoinaan löysin, jonka kanssa liitto olisi perustunut täysin järkeen. Kun tutustuimme tarkemmin huomasin, että se ei todellakaan olisi järkiliitto! Niin paljon kummallisuuksia hänessä ilmeni. Mutta jos niitä ei olisi tullut esiin, olisin voinut mennä hänen kanssaan naimisiin ilman ystävyyttä kummempia tunteita.

Uskon myös, että tunteet syntyvät ajan myötä. Tai kuolevat.

Vierailija
13/13 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole järki-ihminen ja toivon, ettei tämä jatku pitkään. Olosuhteiden pakosta tällä hetkellä näin. Kunhan lapset kasvavat tilanne muuttunee. On tosi helppoa neuvoa muita ja vielä muutama vuosi sitten olisin suu vaahdossa kehottanut itseäni eroamaan. Se on kuitenkin tosi iso ja kova juttu ja koska emme tappele (enää) niin sovimme, että kokeillaan nyt tällaista oleilemista, kunnes toinen ei enää jaksa tätäkään. Kivasti on mennyt toistaiseksi.

Eipä tuota uutta rakkauttakaan ole tyrkyllä ollut. En kyllä ole haeskellutkaan.