Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylivilkas 2-vuotias?Mitä mieltä?

Vierailija
11.01.2012 |

Minulla on 2v2kk vanha poika. Käymme muskarissa 2-3-vuotiaiden ryhmässä. Muut lapset (on sekä poikia että tyttöjä) jaksavat aika hyvin istua paikoillaan, soittaa soittimia ja seurata ohjeita.

Mun poika jaksaa keskittyä samaan lauluun vain kerran, samaan loruun vain kerran, häntä ei siis kiinnosta toisto. Jaksaa soittaa jotain soitinta yhden laulusäkeistön verran ja sitten lähtee tutkimaan muita paikkoja tai juoksentelemaan.

Aina alussa on laulu, jossa jokaiselta lapselta kysytään "Mitä tehdään, mitä tehdään pikkuinen Nico-Petteri?"Jolloin N-P sanoo vaikka että hypitään. Niin muut hyppii ja sitten istahtaa takaisin tuolilleen, mutta mun poika jää sompailemaan ja pitää tyyliin joka kerta hakea takaisin.

On silti menossa muskariin erittäin mielellään.

Olen huolestunut, ettei vaan pojalla ole joku keskittymishäiriö tai ADHD. Muuten hän jaksaa kyllä askarrella jonkun tovin asioiden parissa, jotka häntä kiinnostaa.Mutta hyvin likkuvainen ja eläväinen hän on.

Mitä olette mieltä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukseni oli myös, ei mitään häiriötä ja kouluun mennessä oli oppinut jo pysymään paikoillaan. Googlaa "erilaiset oppijat" ja opi.

Vierailija
2/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska esim lorujen sanoja hän ei vielä paljonkaan osaa mutta osaa ne liikkeet ja leikit mitkä niihin liittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian näet onko vaikutusta. Tuo sokeri nyt on vanha vitsi mutta jannattaa yrittää ainakin yksi kuukausi!

Vierailija
4/11 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän juo vain vettä ja kauramaitoa. Hän syö maustamatonta kaurajogurttia johon laitan sokeritonta hedelmäsosetta. Hän ei ole vielä koskaan maistanut karkkia, emme itsekään niitä syö. Joskus harvoin saa pullaa, kakkua, keksiä, noin kerran viikossa.

Hän on muutenkin huono syömään, joten mitään tyhjiä kaloreita en anna. Parasta namia, mitä hän tietää on vadelmanmakuisen xylitol-pastillit. Joten en usko, että sokerihumalasta/ riippuvuudesta on kyse.

ap

Vierailija
5/11 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttöni (kohta 2) ei jaksaisi tuonkaan vertaa. Siksi me ei käydä muskarissa vaan musiikkiliikunnassa, jossa on edes jotain toivoa, kun sitä paikoillaan oloa ei paljon ole. Silti välillä on haastavaa ;)

Vierailija
6/11 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsesi tuntuu itsenäiseltä ja omatoimiselta, mitkä on erittäin tärkeitä luonteenpiirteitä tulevaisuutta ajatellen. Millanen sen pitäs olla, hissukka muiden mukana toistaja? Lapseni ei viihtynyt muskarissa, ja kärsi sävelkorvattomista ulisijoista. Hänestä tuli viulisti.

Vierailija
7/11 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen olla omanlaisensa. Jos huomaa että hermoilet ja olet huolissasi, hänkin huolestuu.

Oma oli ton saman biisn aikana aina ihan tuppisuuna, ei sanonut mitään, halusi että minä sanon aina hänen puolestaan ja tosi arasti tanssi tai hyppi tai mitään. Aikaa kului ja hän alkoi olla toimeliaampi. Nyt on jo koulussa eikä ole mitään ongelmia koskaan ollutkaan.

Anna lapsen kehittyä omaan tahtiinsa. :)

Vierailija
8/11 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyme suht hintavassa muskarissa. Meinasin jo jättää leikin kesken, koska 3-vuotias TYTTÄRENI ( ei siis mikään häirikköpoika ( ;

ei tahdo jaksaa 45minsaista.

Tai varmaan jaksaisi, jos en olisi paikalla.

Open kanssa totesimme, että jatketaan. Lapsi on innolla mukana, rakastaa joka hetkeä, on erittäin aktiivinen, mutta jossain kohtaa rupeaa uhmaamaan äitiään. Kun ope ottaa syliin, ei "kehta" uhmata, vaan on kiltisti.

Lienee sanomattikin selvää, että muiden lapset ovat "kiltisti" mutsiensa sylissä jne. Huoh.

Vierailija
9/11 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyme suht hintavassa muskarissa. Meinasin jo jättää leikin kesken, koska 3-vuotias TYTTÄRENI ( ei siis mikään häirikköpoika ( ;

ei tahdo jaksaa 45minsaista.

Tai varmaan jaksaisi, jos en olisi paikalla.

Open kanssa totesimme, että jatketaan. Lapsi on innolla mukana, rakastaa joka hetkeä, on erittäin aktiivinen, mutta jossain kohtaa rupeaa uhmaamaan äitiään. Kun ope ottaa syliin, ei "kehta" uhmata, vaan on kiltisti.

Lienee sanomattikin selvää, että muiden lapset ovat "kiltisti" mutsiensa sylissä jne. Huoh.

Vierailija
10/11 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen olla omanlaisensa. Jos huomaa että hermoilet ja olet huolissasi, hänkin huolestuu.

Oma oli ton saman biisn aikana aina ihan tuppisuuna, ei sanonut mitään, halusi että minä sanon aina hänen puolestaan ja tosi arasti tanssi tai hyppi tai mitään. Aikaa kului ja hän alkoi olla toimeliaampi. Nyt on jo koulussa eikä ole mitään ongelmia koskaan ollutkaan.

Anna lapsen kehittyä omaan tahtiinsa. :)

Terkuin vilkkaan 3-vuotiaan tyttölapsen mamma.

Vierailija
11/11 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias TYTTÄRENI ( ei siis mikään häirikköpoika ( ;

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi