En osaa uida, onko kysyttävää?
Kommentit (10)
ole uimataitoinen, siis uimataitomäärityksen mukaan.
vasta pari vuotta sitten opetellut pikkuhiljaa, ja olen siis jo kolmekymppinen.
En ymmärrä. Kelluuhan sitä luonnostaan ja sit vaan potkii jaloilla ja kauhoo käsillä. Miten joku voi olla osaamatta?
kaksi vaikeaa ihosairautta. Ei ole asiaa veteen lillumaan.
ap
En ymmärrä. Kelluuhan sitä luonnostaan ja sit vaan potkii jaloilla ja kauhoo käsillä. Miten joku voi olla osaamatta?
ei se kyllä noin helpolta minusta ainakaan tuntunut, eikä niistä muistakaan jotka siellä aikuisten alkeisuimakoulussa olivat ja yrittivät edes pari vetoa pysyä pinnalla.
varmasti tärkeä taito ja kuulemma ihan kiva liikuntamuoto, mutta vaatisi minulle ihan uuden ihon päälaelta varpaisiin saakka.
ap
mutta mä opettelin myös 35 vuotiaana uimaan.
Se joka osaa hiihtää, pyöräillä, lukea, kirjoittaa tai uida, ei voikaan ymmärtää, miksi joku ei osaa jotakin taitoa.
Ja todellakin tunnen erään vanhemman naisen joka ei osaa pyöräillä. Siinäpä ihmetystä kerrakseen.
mutta mä opettelin myös 35 vuotiaana uimaan.
Se joka osaa hiihtää, pyöräillä, lukea, kirjoittaa tai uida, ei voikaan ymmärtää, miksi joku ei osaa jotakin taitoa.
Ja todellakin tunnen erään vanhemman naisen joka ei osaa pyöräillä. Siinäpä ihmetystä kerrakseen.
Mä en uskalla pyöräillä enää, vaikka osaan (kokeilin viime kesänä, kaaduin kun jouduin pysähtymään). Nuorempana mä ajoin ihan tolkuttomia matkoja kesäisin ja rakastin pyörälläajoa - harmittaa suuresti tämä uusi pelkuruus :(
Ensin pitäisi osata olla sopivan rentona siellä vedessä ja luottaa siihen, että se vesi todella kantaa. Tämä on jo yleensä todella vaikeaa. Sitten pitäisi edelleen säilyttää se rentous ja lähteä kauhomaan.
Minä olen asunut lapsena järven rannalla. Osaan olla vedessä, vaikken mikään huippu-uimari olekaan. Uimatekniikassa olisi paljon opeteltavaa.
Mieheni on lapsena kalastanut ja ollut veden äärellä paljonkin sillä tavalla, mutta on vedessä jäykkä kuin tikku paskassa. Ei pienintäkään rentoutta - kelluminen alkaa nyt 5. vauva-uintivuoden jälkeen sujua. Rintauinti on sellaista ylös-alas poukkoamista, johon ei jää yhtään eteenpäin vievää voimaa. Hartiat on vedettynä korviin asti ja ilmaa haukotaan puoli metriä pinnan yläpuolelta, jos ei korkeammaltakin. Kävi vuosi sitten aikuisten tekniikkakurssin ja nyt alkaa päästä teoriassa jyvälle siitä, miten pitäisi toimia, mutta käytäntöön ei ole vielä taidot siirtyneet.
Sitähän ei voi tietää ennen kuin hukkuu.