Muita joiden vatsa toimii kerran viikossa, hyvänä viikkona kahdesti?
Mikä tähän auttaa? Ulostuslääkkeitä säännöllisesti? Leseet on jo kokeiltu. Toimiessa jää aina tunne, ettei toiminut kokonaan. Paino nousee, kun kaikki syöty jää sisuksiin.
Kommentit (33)
mutta siis ehdoton on riittävä määrä nestettä päivittäin, pitää massan pehmeänä ja vilkastuttaa suolen toimintaa. Ja sitten tosiaan niitä kasviksia riittävästi. Toivottavasti löydät avun!
Luontaistuotekaupasta voisi löytyä tietoa tästä. Käsittääkseni on ihan "luonnonkonsti", joten koukkuun jäämisen vaaraa ei ole.
itse olen huomannut vaikutuksen. Minulla on kai yksinkertaisesti niin hyvät magnesiumvarastot, että jos otan yhden tabletin kahtena peräkkäisenä päivänä, saan juosta sen jälkimmäisen päivän suoli suorana vessassa.
Mun pitää ottaa (mg-sitraattia) NELJÄ nappia, että tulee mg-ripuli! Kolmella napilla pysyy levottomat jalat ja lihaskrampit poissa.
jo jättää ne puurot ja viljat pois jos menee noin tukkoon?? Mitäs jos kokeilisit radikaalisti erilaista ravintoa, miten kävisi suolellesi? (Itse kun karppasin, toimi suoli TODELLA hyvin ja helposti.)
On myytti, että suoli tarvitsisi kuitua. Joillakin se kuitu saattaa jopa aiheuttaa tuollaisen ummetuksen.
kakkapäivänä tapahtuu.... :(
Kaverin kouluikäinen lapsi on tuollainen ja se kakkapäivä on paha. Hirveä itku ja raivoaminen heti aamusta...
Kokeilen nyt aluksi säännöllisempää ruokailua, nestettä enemmän (työpäivän aikana unohtuu juoda), liikuntaa lisää.
Kuituja en lisää, kun en siitä ole kokenut apua. Vielä en taida uskaltaa magnesiumia ym kokeilla. Hedelmiä syön nyt jo päivittäin, en ehkä 500g.
ap
saa apteekista.
Ei laita vatsaa samantien toimimaan, mutta säännöllisesti käytettynä mulla ainakin vatsa toimii joka päivä ja olo on paljon helpompi.
Kokeilen nyt aluksi säännöllisempää ruokailua, nestettä enemmän (työpäivän aikana unohtuu juoda), liikuntaa lisää.
Kuituja en lisää, kun en siitä ole kokenut apua. Vielä en taida uskaltaa magnesiumia ym kokeilla. Hedelmiä syön nyt jo päivittäin, en ehkä 500g.
ap
vaatii uskaltamista?? :O
Se on muutenkin erittäin tärkeä aine elimistölle (hermostollekin) josta on helposti puutetta. Ja yliannostusta siitä ei saa, ylimääräinen tulee kyllä ulos.
Kannattaa ihan ekana hakea magnesiumpurkki ja ottaa niitä. (Orgaaniset muodot mg-sitraatti ja mg-kelaatti imeytyvät paremmin kuin mg-oksidi.)
Uskallatko ottaa d-vitamiinia??
jos vatsa alkaa rajusti toimia kesken työpäivän. Siksi ei ota lääkkeitä siihen.
suolensa ulostuslääkkeitten avulla suolensa viikonlopppuna alkaa siitä eteenpäin ottamaan sitä magnesiumia!
joten niitä ei kannata käyttää muuten kuin hätätilanteessa.
Itse saan jumituneen suolen toimimaan kun pyörivin liikkein painelen reilusti vatsan päältä myötäpäivään samoista paikoista missä paksusuoli kulkee.
Vi-Siblin ja Agiocur ehkäisevät ripulia, kuten myös runsas veden juonti.
Vessaan kannattaa mennä heti kun tuntuu hädän tunne. Ulostetta ei tule pidätellä yhtään.
jos vatsa alkaa rajusti toimia kesken työpäivän. Siksi ei ota lääkkeitä siihen.
On siis normaalia, että työpäivän aikanakin käydään kakalla. Prinsessatkin käyvät kakalla.
itse olen huomannut vaikutuksen. Minulla on kai yksinkertaisesti niin hyvät magnesiumvarastot, että jos otan yhden tabletin kahtena peräkkäisenä päivänä, saan juosta sen jälkimmäisen päivän suoli suorana vessassa.