Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden vatsa toimii kerran viikossa, hyvänä viikkona kahdesti?

Vierailija
11.01.2012 |

Mikä tähän auttaa? Ulostuslääkkeitä säännöllisesti? Leseet on jo kokeiltu. Toimiessa jää aina tunne, ettei toiminut kokonaan. Paino nousee, kun kaikki syöty jää sisuksiin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään olen juonut vettä reilusti enemmän kuin yleensä. Olen myös syönyt säännöllisesti, töissäkin tauolla banaanin, kunnon ruoka lounas.

En tiedä onko sattumaan, mutta olo helpotti :) Tosiaan en voi työssä mennä wc:n, kun tarve. Tai se seisauttaisi useamman ihmisen toiminnan siksi aikaa.

Ap

Vierailija
2/33 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen on vatsa toiminut paremmin; en todella tiedä, mistä johtuu... Eikä siis mikään lyhytaikainen juttu, lapsi kohta 2-vuotias :)

Minulla sama juttu! Yllätyin ja ilahduin suuresti kun pääsin synnyttämällä tästä vaivasta eroon! :) Tietääkö kukaan mikä synnyttämisessä on voinut tähän auttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlainen. En ole keksinyt mikä auttaisi, kaikenlaista on kokeiltu. Minulla lisäksi niin, että tulee järkyttävät vatsakivut ja kouristukset, ennen kuin vatsa toimii. Maha on kuin turvonnutta taikinaa koko ajan ja ilmavaivoja riittää. Ei kiva, ei.

Vierailija
4/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leseitä menee ja kaurapuuroa joka aamu. Vettä juon ja kävelen. Ei auta.

Joskus sitten menee vatsa ihan kuralle kun on pari viikkoa ummettanut.

Vierailija
5/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

psylliumia. Sekoita ja juo. Kerran päivässä.

Activia auttaa myös.

Vierailija
6/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii kuin junan vessa.

Vierailija
7/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole teille normaalia niin pitäisi yrittää tehdä jotain. Voika maito vaikuttaa aikuisilla kun lapsilla laktoositoleranssi saattaa aiheuttaa ummetusta?

Vierailija
8/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen on vatsa toiminut paremmin; en todella tiedä, mistä johtuu... Eikä siis mikään lyhytaikainen juttu, lapsi kohta 2-vuotias :)

Vierailija
9/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otan mitallisen visiblineä aamuisin, niin joka päivä toimii. Taitaa olla tuota samaa psylliumia, jota jo aiemminkin mainostettiin...

Vierailija
10/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahani ei kestä kahvia, sillä lähtee pahimmatkin tukokset.

Vierailija
11/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa töppöset vilkkaaksi. Alta pois vaan!

Vierailija
12/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulostelääkkeisiin kai turvauduttava.

ap

Vierailija
13/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljän viljan puuro ei auta sen enempää kuin kaurapuurokaan ja laktoosia en käytä.

t. kaurapuuronsyöjä

Vierailija
14/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun tuskaiselta kuulostaa...

Tuollaista AP:n mainitsemaa päkistelyä ja panttausta oli elämäni ensimmäiset 20 vuotta: luonnollisina sivuoireina toki myös haavaumat ja joskus harvoin myös pukamat. Tottakai peräaukkokin ärtyi, kun kerran viikossa yritti ylisuurta kivikasaa puntata ulos sisuksista! Koko ajan oli turvonnut, paksu ja jossain määrin jopa myrkyttynyt olo: tottakai kun suolessa jumittaa kuonaa ja epämääräistä ulostemassaa päiväkausia! Näin jälkeenpäin ajateltuna olo ihan kauhea koko ajan: päätäkin särki ja ahdisti! Painoin n. 5-10 kiloa enemmän kuin nykyisin.

Vinkkinä AP:lle sanonkin, ettei moista kannata sietää. Itse käytän silloin tällöin esimerkiksi apteekista saatavia pienoisperäruiskeita ja muita mietoja ulostelääkkeitä. En tosiaankaan joka kerta, mutta nykyään ehkä noin 1 kertana kolmesta. Yritän myös ulostaa vähintään jokatoinen päivä, joskus jopa joka päivä. Juon kahvia (itselläni auttaa) ja riittävästi nesteitä, yritän myös syödä melko säännöllisesti ja pienehköjä annoksia: pitää suolen jatkuvassa liikkeessä ja toiminnassa.

Pahinta on, ettei syö kuin kerran päivässä ja silloin vetää jotakin rasvaista kaloripitoista hiilarihöttöä saavikaupalla: mun suoli menee ainakin ihan jumiin hetkessä ja ilmavaivat lisääntyvät.

Vierailija
15/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti nektariinit, tuoreet luumut ja päärynät. Tietysti kahvi ja lesepuuro myös.

Vierailija
16/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 17-21 välillä syön paljon. Muuten klo 12 jotain kevyttä töissä. Mua vaan pelottaa nuo ulostuslääkkeet, jos joutuu töissä alkaa ravata wc:ssa.

ap

Vierailija
17/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä syön iltapainoitteisesti, vaikuittaisiko se.

Eli 17-21 välillä syön paljon. Muuten klo 12 jotain kevyttä töissä. Mua vaan pelottaa nuo ulostuslääkkeet, jos joutuu töissä alkaa ravata wc:ssa.

ap

Todellakin vaikuttaa! Kannattaa yrittää alkaa syömään enemmän vuorokauden alkupäässä ja vähemmän loppupäässä. Tai ehkäpä tärkeämpää kuin klon aika olisi tasaisuus, eli syöt suunnilleen samankokoisia annoksia läpi vuorokauden ja suolistosi pysyy liikkeessä.

Ulostuslääkkeitä ei kannata turhaan pelätä, parin kerran jälkeen olet varmasti helpottunut läydettyäsi ratkaisun ongelmiisi.

Vierailija
18/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii joka päivä kaksi-kolme kertaa päivässä.

Seuraavia vinkkejä voisin antaa:

- aamulla tyhjään vatsaan iso lasillinen vettä, ja muutenkin riittävästi nestettä päivän aikana

- paljon täysjyväruisleipää päivittäiseen ruokavalioon

- yli puoli kiloa kasviksia päivittäiseen ruokavalioon

- ruokalusikallinen kylmäpuristettua oliiviöljyä joka päivä, esim. salaatin joukkoon tai vaalean leivän päälle tai ihan miten vaan, lisäksi avokadoa, kalaöljyä ja riittävästi muita hyviä rasvoja! (EI tarkoita margariinia!)

- reippaita kävely- tai juoksulenkkejä, niin että hengästyy (hengästyminen liikuttaa palleaa joka liikuttaa suolistoa)

- karkit, vehnäpullamössöt ynnä muut herkut minimiin

JA:

- pöntöllä istuessa pieni palli tai muu koroke jalkojen alle, jotta asento on oikea ja suoli tyhjenee, tämä meidän "normi" vessa-asento on nimittäin suolen kannalta väärä :)

Leseet sun muut eivät juurikaan auta, tukkivat vaan lisää, jos muita kuituja, vettä ja hyviä öljyjä on ruokavaliossa liian vähän!

Lykkyä tykö!

Vierailija
19/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotekaupasta voisi löytyä tietoa tästä. Käsittääkseni on ihan "luonnonkonsti", joten koukkuun jäämisen vaaraa ei ole.

Vierailija
20/33 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa kaksin-tai kolminkertainen annos mitä purkissa sanotaan ja sitten odotella. Seuraavien tuntien aikana pitäisi alkaa tapahtua, joten kannattaa olla kotona.

Luontaistuotekaupasta voisi löytyä tietoa tästä. Käsittääkseni on ihan "luonnonkonsti", joten koukkuun jäämisen vaaraa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme