Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä itsediagnosoidut vauvojen allergiat lähinnä huvittavat minua.

Vierailija
11.01.2012 |

Tuttavani harrastaa niitä oikein urakalla. Yhtään ei ole käytännön järkeä tullut päähän vaikka on jo kaksi lasta. Ekasta kaikki mahdolliset itkut ja lapsen normaalit univaikeudet pantiin ruoka-aineallergioiden piikkiin. Sama jatkui toisesta. Vaihtoi aina lääkäriä, kun häntä ei otettu vakavasti. No ihmekös tuo, kas kun vauvat nyt tuppaavat itkemään ties mistä ekan vuotensa. Ei kaikkea tarvitse medikalisoida. Olemattomat vanhemmuuden taidot näkyvät juuri tällaisten vanhempien kohdalla näinä "moniallergisuuksina".

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattavat olla yliherkkyyksiä, ei edes välttämättä allergioita. Meillä esim. vauvalla on refluksia. Se ei ole mitenkään erityisen paha, mutta kuitenkin lisää yövalvomisia. Refluksi ei juurikaan oireile, jos en itse syö maitotuotteita, joten olen nyt sitten jättänyt ne pois. Kyseessä ei selvästikään ole maitoallergia, eikä vauva kärsi refluksista erityisen paljon, mutta maidoton dieettini pitää ennen kaikkea meidät vanhemmat huomattavasti pirteämpinä, kun yöt sujuvat itkuitta.

Aiemmin vauva sai vatsavaivoja, jos söin linssejä, joten jätin nekin pois. Nyt niistä ei tule enää oireita, joten voin taas niitä syödä.

Tässä on nyt sitä medikalisaatiota sitten harjoitettu hyvin tuloksin.

Vierailija
2/2 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällainen itsediagnosoitu "allergikko". Yliherkkyyksistä tosin puhuin. Yöt oli mellakkaa, ilmavaivaa, huutamista. Iho niin herkkä, ettei kestänyt tavallisia sukkiksia, ruskovillan kerrastoilla mentiin pari vuotta. Allergiatesteissä ei koskaan näkynyt mitään, mutta lääkäri sanoi, että kotona kokeilemalla tehtyjä testauksia on uskottava, jokainen lapsi kun on erilainen. Kolmannen ikävuoden jälkeen alkoi helpottamaan, mutta valitettavasti nyt 10- vuotiaana esimurrosiän kynnyksellä ihottumat ja allergiset reaktiot kasvojen alueen turvotuksineen on tulleet yhtä pahoina takaisin.

Kyllä vanhemmat on oman lapsensa parhaat asiantuntijat. Älä ollenkaan aliarvioi ystävääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan