Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tekee äitiysloman aikana töitä, mutta...

Vierailija
11.01.2012 |

...laskuttaa ne vasta äitysloman jälkeen, voiko joutua maksamaan äityspäivärahaa takaisin. Tietääkö kukaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä saa tehdä kalenterin punaisina päivinä, eli su + pyhät. Jos teet töitä muulloin, saat niiltä päiviltä minimin.

Vierailija
2/7 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihan siitä tehdystä työstä ja alalla normaalista laskutustavasta. Eli jos normisti laskutus on 4 vko välein ja nyt laskuttaakin 12 vko välein eli äitiysloman jälkeen, niin voi hyvinkin päätyä maksamaan takaisin. Tietty jos tekee töitä vain sunnuntaisin, ei tuota ongelmaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa tehdä töitä, työpäiviltä maksetaan minimiäitiyspäiväraha. Laskutuksen ajankohdalla ei ole merkitystä. Näin mulle neuvottiin kelasta.

Vierailija
4/7 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa tehdä töitä, työpäiviltä maksetaan minimiäitiyspäiväraha. Laskutuksen ajankohdalla ei ole merkitystä. Näin mulle neuvottiin kelasta.

Mutta kuten sanot, niiltä päiviltä kun teet hommia tulee tosiaan se minimipäiväraha. Mikä itse asiassa ainakin omalla kohdallani tehdessäni töitä oli hyvä, sillä noilta päiviltä sain palkan lisäksi tosiaan sen minimin. Plussalle meni siis

Vierailija
5/7 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voit työskennellä äitiysvapaasi aikana ja saada Kelasta äitiysrahaa. Palkan määrä ei vaikuta tukeen. Työskentelypäiviltäsi äitiysraha maksetaan vähimmäismääräisenä (ks. Määrä), muilta päiviltä saat täysimääräisen äitiysrahan. Työskentely sunnuntaisin ei vaikuta äitiysrahaasi, sillä äitiysrahaa maksetaan vain arkipäiviltä.

Ilmoita työpäivät Kelaan asiointipalvelussa verkkopankkitunnuksillasi tai soittamalla lapsiperheen palvelunumeroon. Palkkatietoja tarvitse ilmoittaa Kelaan, eikä sunnuntaityötä"

Vierailija
6/7 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntaisin ja pyhinä saa tehdä töitä?

Vierailija
7/7 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tehnyt käännöstöitä vaikka kuinka paljon, mutta laskutan ne vasta nytten erinäisistä syistä. Jos sanoisi, että ne ovat kaikki olleet sunnuntaitöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän