Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äippärahasta!

Vierailija
10.01.2012 |

neuvokaa tyhmää ensikertalaista.

Minkä vuoden tulojen mukaan äippärahaa aletaan minulle maksamaan?

Äippälomalle jään vasta heinäkuussa, mutta kiinnostaisi jo tietää valmiiksi.

Tänävuona tuloni tippuvat hurjasti, sillä vahdoin työpaikkaa ja teen vain 50%:sta työtä(oma valinta). Vuonna 2011 tienasin yli puolet paremmin, sitä edellisenä vuonna(2010) opiskelin..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi valmistuneen verotuksen mukaan, ellei sitten edeltävän puolen vuoden tulot ole ratkaisevasti suuremmat. Eiks verotus ehdi valmistua jo heinäkuuksi vai miten?

Vierailija
2/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit tulot 6 kk ennen äippäloman alkua.

Näin mä ymmärtäisin nuo säännöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä viimevuoden tulojen mukaan?

Vierailija
4/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minimi koska olet opiskellut

Vierailija
5/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sulle on tulle tieto, saatko takaisin vai mätkyjä. Jos ei ehdi valmistua, niin sitten joko vuoden 2010 mukaan tai viimeisen 1/2 vuoden mukaan. Ap taitaa olla nyt ansassa, teki miten vain niin aina saa pienimmän mukaan tulot.

Vierailija
6/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus valmistuu vissiinkin vasta lokakuussa.

P*ska homma mun kannalta, onneksi olen tajunnut säästää rahaa aiemmin. Täytynee kuitenkin lähteä tekemään keikkahommia tuossa sivussa, jos vaikka sitten kannattais laskea tuon ½ vuoden mukaan.

-Ap

Vierailija
7/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2012 äitiyslomalaisille maksetaan viimeisen täysin lasketun eli vuoden 2010 verotuksen mukaan.

Itse jään myös äitiyslomalle nyt heinäkuussa ja koska valmistuin 2009 ja olen siitä asti lähinnä ollut työtön tai opiskellut lisää, niin menin nyt alkuvuodesta töihin ja aion olla niin kauan kuin kunto kestää. Sitten saan vähän korkemapaa päivärahaa kuin tuo minimi. Yritä ap keksiä joku duuni edes kolmeksi-neljäksi kuukaudeksi! Se tuo jo ison eron tuohon minimiin nähden :)

Vierailija
8/8 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattisesti se menee 2010 vuoden tuloilla. Mutta voit hakea sitä vuoden 2011 tulojen mukaan erikseen, jos ne ovat huomattavasti suuremmat kuin viimeisen puolen vuoden tulot, tai 2010 verotuksen mukaiset tulot. Itse olin aivan samassa tilanteessa ja taiteilin homman noin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi