Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran pentu ja vauva yhtä aikaa

Vierailija
10.01.2012 |

Olisiko ihan hullua hankki koiraa äitiyslomalla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, jos olet superjaksava, et tarvitse paljoa unta, tykkäät siivota eikä sua haittaa jos jokainen vauvan lelu ja tumppu on koirankarvoissa ja pureksittu, niin ota vaan. Onhan niitäkin nähty, joiden mielestä se oli tosi hyvä idea.

Itse en ottais mistään hinnasta. Meillä on ollut kaverin pentu hoidossa pari viikkoa kun lapsemme oli vauva, ja se oli kyllä vähemmän hauskaa aikaa. Vauvaa ja koiraa piti vahtia joka sekunti ihan siinä vieressä istuen, tai koira piti laittaa portin taakse (mikä ei estänyt vauvaa ryömimästä siihen portin toiselle puolelle ja pentua hosumasta vauvaa tassullaan). Pentu ei ollut vielä sisäsiisti, eikä vauvaa voinut jättää yksin sisälle kun vein pentua ulos. Yhtä hemmetin säätämistä koko aika, ja se aika kun vauva nukkui, piti pentua kouluttaa ja keksiä sille tekemistä. Ja vaikka mä pidän koirista ja meillä on itselläkin tässä aikuinen koira, niin vauvan tarpeet menee kuitenkin aina sen koiran tarpeiden edelle (luonnollisesti) ja kuitenkin sitä koiraakin pitäisi hoitaa koska pentuajan ekat kuukaudet on niin tärkeitä, ettei niitä asioita voi lykätä. Mulla ei ollut yhtään omaa aikaa, ei yhtään.

Vierailija
2/7 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli koira pari kk ennen vauvaa ja myönnän, että virhe oli! Pentukoira pitää kouluttaa ja opettaa sisäsiistiksi. Jos imetät juuri silloin, kun koira pitäs viedä ulos niin mitä teet: Annat koiran pissata lattialle vai keskeytät imettämisen?

Pää on väsymyksestä sekasin ja juuri kun voisit mennä päikkäreille, kun vauva nukkuu niin pitää lähtä käyttään koira ulkona... Lasta ja koiraa (pentu) et voi pitää samassa tilassa/huoneessa jos et ole itse vieressä-- koira teljettynä johonkin tilaan tai lapsi eristettynä kaukaloon/sitteriin.

Odota että lapsi kasvaa ja hanki vasta sitten koira! Nauti nyt lapsesta. Koirakin tarvitsee paljon aikaa ja vaivaa, joten hommaa se sitten kun aikaa on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla olis sitten kaksi eri lajin vauvaa. Oon niin onnellinen, että meidän koira on jo aikuinen, se ei kerjää jatkuvasti huomiota ja osaa joustaa. Ikävää on se, että joskus on jäänyt koiran lenkki tekemättä, kun ei ole vaan jaksanut. Nyt on helpompaa, kun on lunta ja enemmän valoa (me siis asutaan haja-asutusalueella eikä täällä ole katuvaloja; jos lenkki jää iltaan, on oikeasti pimeää).

Vierailija
4/7 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ahnehtia koira ja vauva samaan aikaan, kun käy pian niin ettet pysty nauttimaan kummastakaan täysipainoisesti?

Vierailija
5/7 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nuorin lapsi on noin 3-vuotias? Silloin lapsi ei vaadi enää ihan kokoaikaista vahtimista ja ymmärtää (yleensä) eron eläimen ja lelun välillä.

Vierailija
6/7 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ko plussasit. Olis jo melko fiksu ennen vauvan syntymää :)

Vierailija
7/7 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulutus oli jo hyvällä mallilla vauvan syntyessä! En ois jaksanut noita kahta samaan syssyyn.