Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa Procren ja sumut?

12.11.2005 |

Hei!

Kesken hoidon vaihtuikin lääkäri ja hän teki muutoksen hoitosuunnitelmaan. Hämmentävää!

Monta viikkoa kestävien sumujen tilalle tuli yksi Procren 3,75 mg:n piikki. Sairaanhoitaja vakuutti, että se ajaa saman asian ja, että kyseessä on lääkäreiden mieltymyserot.

Onko kenelläkään kokemuksia Procren piikistä? Kaverini ei ollut kuullutkaan asiasta, vaikka hän on koeputkihedelmöitys konkari. Onkohan tämä hoito uusinta uutta vai joku ikivanha hoitomuoto?

Maallikkona tämä tuntuu ehkä helpommalta. Pistäminen on kauheaa puuhaa, mutta jos sillä välttää ainaisen stressin sumujen muistamisesta, on se mielestäni pieni paha.

Kiitos vastauksisatnne jo etukäteen ja tsemppiä kaikille samojen ongelmien kanssa painiville!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu käytössä procren sekä sumut ivf hoidossa. Procrenin vaikutusaika on mun käsittääkseni noin neljä viikkoo, eli sinänsä helppo, ei tarvii kun kerran pistää niin jarrut on hoidettu. Mä kuitenkin jouduin sumutteleenkin 4 päivää ennen punktioo, varmistivat etteivät munasolut karkaa, jos vaikka piikin vaikutus lakkaa.

Sama tarkotus on kummallakin lääkkeellä.

Vierailija
2/3 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sumuttelut alkaisivat varmaan keskiviikkona.Miten on,voinko itse ehdottaa NKL:n lääkärille tuota Procrenia,kuulostaa aika tavalla helpommalta kuin sumut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, tämä menee ehkä varsinaisen kysymyksen ohi.

Oon tullu siihen käsitykseen, että aika moni tällä listalla menee nk. pitkän kaavan mukaan noi IVF-hoidot eli sumuilla yms. ennen sitä varsinaista " viljelykiertoa" . Mites kun meillä aloitetaan seuraavaan kiertoon suoraan Puregon ja sit Orgalutran plus Pregnyl jossain vaiheessa, onko sillä mitään merkitystä ettei olla jarruteltu etukäteen? Potilasohjeessa, jonka sain, oli molemmat vaihtoehdot, mutta meille suositeltiin helppouden vuoksi tätä lyhyttä kaavaa.

Kiitos, jos viitsitte valaista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme