TAMMIQ:N MAMIT, TÄNNE OHOI!!!
Kommentit (8)
Ensin tuosta ' toosan' tilasta, kuten MeeriMaria asian ilmaisit =) Mulla taas on paikat tosi kuivat...liukuvoidetta on ihan pakko käyttää, muuten en pystyis nauttiin hommista yhtään.
Tässä vähän pelkään, et on ummetus iskemässä. Sain torstaina th:lta raudat (retaferia) ja nyt on ollu vähän " tukkoista" . Mulla meni alkuraskaudesta aika pahaksi tilanne, mut sen jälkeen oon saanu pidettyä tilanteen kurissa. Täytyy kait uudestaan tarkistaa syömisiä ja alkaa juoda enempi.
Menipä nyt alapään asioiksi tämä juttu...
Oon yksisseen vielä tämän päivän, kulti on reissussa. Oon pelaillu aamupäivän koneella ja nyt aattelin vähän pestä pyykkiä sekä silittää noita pois.
-kitiki 31+0-
jk. Hui! kuinka nuo viikot vierii! Viime viikolla miehen kans " kauhisteltiin" et enää kymmenen viikkoa laskettuun aikaan ja nyt taas viikon vähempi...
Kyllä jotenkin tällanen keli kyllä masentaa, sataa ja on harmaata. :(
Meeris,mustakin tuntuu ihan jättimäiseltä olo,ja tosiaan vielä pari kuukautta edessä. Ja alapään asioihin mennäkseni,en kyllä mitenkään sinne enää itse nää,mutta taitaa tosiaan olla vähän muuttunut. Ainakin mulla on samat tuntemukset että kosteutta riittää ja tosiaan sellasta turpeutta... Mies ei kyllä ole kommentoinut, mutta tykkää selvästi enemmän nyt käsi-ja huulitouhuilusta...että varmaan vaikuttaa.
Tää taitaa olla ihan sopiva lauantai keskusteluaihe...
Masuun ei muuta uutta jättimäisen koon lisäksi, tultiin just kaupasta ja oli taas puuskuttamista loppumatka kotiovelle (ja kiire vessaan...)
Nyt lähti mies käymään töissä, meen äkkiä kasaamaan sen huomisen isyyspakkauksen valmiiksi!
Viikonloppuja!
Rosa rv 31+
No onnex sisällä on ollu kaikenlaista touhua. Ukko otti ja lähti....poitsun ja isänsä kanssa käymään kesämökillä kattoo oisko kaapelit jo saatu vedettyä sinne asti, jotta saatais sähköt mökkiin. Viime viikonloppuna kun en tehnyt juurikaan mitään niin nyt sit iski hirvee tarve tehdä jotain ja siivoskella paikkoja. Vaihdoin puhtaat sänkyvaatteet sänkyihin(se on tosi kivaa kun kaikilla(4:llä) on aikuisten petivaatteet, niin pyykkivuorikin on sen näköinen ja sit kun esikoinen nukkuu 120 cm parvisängyssä, niin kiipeäpäs sinne suhtkoht ison mahan kanssa). Pesin 3koneellista pyykkiä ja nyt odottaa eiliset 2 koneellista viikkausta sohvalla. Vein varastoon hieman tarpeettomia kamoja ja paketoin tusinan joululahjoja ja vein ne kanssa varastoon odottelemaan... Loppupäivän voisin varmaan vaan olla ja makoilla sohvalla telkkua kattellen.
Meillä tuo puuhastelu makkarissa on ollu vähän hiljaista, kun liitoskivut alas ankkuroituneen ipanamme takia ovat aika tuskaisia. Onnex ukko jaksaa mun hupaisen näköisiä asennon vaihtoja voivottelun kera kattella huvittuneena. Ja liukuvoiteet on meillä kanssa käytössä... taas, toiset kun kärvisteli alkuraskaudessa pahoinvoinnin kourissa niin meikäläinen oli tyyliin " aina valmiina" , joka ei ole minun tyyliäni.
Ukko ei enää kolmannen kohdalla niinkään tuota alapäätä kommentoi, mut rintojani jaksaa kehuskella. Mulla kun normaalisti on isot rinnat, mut pienet nännit niin nyt on muotoutunut vauvalle hyvän kokoiset nännit imettäväksi(toivottavasti sitä maitoo kanssa tulisi, ettei tarvis imeä tyhjää niin kuin isoveikalle kävi, mulla kun ei maidontuotanto lähtenytkään yrityksistä huolimatta käyntiin).
Nyt voisin lähteä laittelemaan vähän välipalaa ja paketoida isukkini lahjan(ostettiin meidän perheen pappa-paita siskoni kanssa ja tasa-arvon nimessä myös äitimme saa meidän perheen mamma-paidan, kun äitienpäivään on vielä puoli vuotta).
Heidi 31+5
Olenpas ollut nettipimennossa kolmisenpäivää..torstaina kerkesin vähän lukee kuulumisia mut sit taas kone kaatui..Tuohon vähän matkan päähän rakennetaan ja siellä on kaivauksia joten varmaan siitä johtui tää pimento..naapureillakaan ei toíminut koneet.Joo..Meillä aika hiljaista tuolla sänky puolella.Nyt en ole ihan varma ees et onko mulla toosa vai pippeli kun on tuo VALTAVA MASU edessä niin ei näe,pitää laittaa peli lattialle ja tarkistaa ;) Mut olettaisin et äiti-ihmisiä ollaan ;) Meillä vaavin liikkeet on muuttuneet sellaisiksi muljahteluiksi..liekkö tila käymässä ahtaaksi.Ittellä uutena vaivana ollut on tullut päänahan kutina,liekkö tämäkin raskauteen liittyvää vai sitten ilmoista johtuvaa...Pitäis vissiin kakkupohjan tekoon ruveta..jotenkin ollut tänäänkin niin laiskapäivä..tekis mieli vaan makoilla,laitetaan harmaan ilmanpiikkiin tämä laiskuus...
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille.
Lettis73 32+1
Tulin hetki sitten uudelta asunnolta siivoamasta, kaikki kaapit sain pestyä, mutta olihan urakka. Sainpahan purkaa ajatuksiani.
Vatsa kasvaa ja painaa jotenkin vatsalaukkua, ei oikein voi paljoa syödä, kun on jo ihan tukala olo ja selkä suorana täytynee istuskella. Apua ja tää tästä vielä kasvaa. Miten se ensimmäinen raskaus tuntuu nyt jotenkin helpommalta, vai kultaako aika muistot(siis 11v.sitten).
Makuuhuoneen puolella meilläkin ollut hijaisempaa, ja liukastetta pitänee käyttää silloin kun puuhastellaa. Limakalvot ovat jotenkin kuivat, niin alpäässä kuin yläpäässäkin (nenä).
Mielenhäiriö iskee näin loppuraskaudesta(vain silloinko??), tekee mieli siideriä, olutta ja tupakkaa(olen ollut polttamatta varmaan 8-9vuotta), vaan ei auta. Saunavuoro kutsuu, joten sinne tunteita kärvistelemään.
rv.30+3
Hengästyttää juu, varsinkin jos kulkiessa puhuu puhelimeen, niin pelkäksi puuskuttamiseksi menee! :) Muuten olo ihan hyvä, mitä nyt vähän selkä jäykistelee sohvalta ylös noustessa ja väsyttää koko ajan.
Selällään nukkumisen vaaroista, mitäs ne mahtaa olla? Mä nukun normaalisti puoliksi kyljelläni, puoliksi vatsallani. Nyt ei vatsalleen voi kääntyä ja kyljellään on tuntunut jo varmaan kymmenisen viikkoa tosi tukalalta, tuntuu että vauva jää jotenkin puristuksiin ja mahassa muljahtelee normaalia ikävämmin. Selällään on ainoa asento, jossa ei jomota eikä vatsassakaan kapinoida. Olen kyllä kuullut, että joillekin selällään tulee hengitysvaikeuksia, mulla ainoastaan välillä istuessa ei meinaa henki kulkea, pystyssä ja makuullaan ei ongelmaa. Eli tyhmänä tässä ihmettelen, mitä vaaroja mahtaa olla? Ei ole ainakaan missään minua asiasta varoitettu!??
Jonsku 32+2
Miulla poksahtaa huomenna rv 30 täyteen!! Ihanaa, mutta jotenkin niin surullista kun tää kaikki on kohta ohitse...tämä raskaus nimittäin!
Joo onhan tuo mies jotain maininnut " toosasta" ...niin sitä vain muuttuu. Ei tarvitse liukkaria käyttää, ja halutkin on aika kohdallaan. Nyt vaan rupeaa masu olemaan tiellä... ja mukavaa asentoa on vaikea löytää!:)
Minäkin olen ruennut kuorsaamaan. Yks yö heräsin itse omaan korinaan, kuullosti aika kamalalle.
En tiedä mitä sitä pukee talvella päälle, kun nytkään ei mahdu enää mihinkään vaatteisiin. Aamulla olen niin jäykkä, että isäntä joutuu laittamaan kenkäni jalkaan. Ja leikkaamaan miun varpaankynnet..
Yöllä heräilen pari, jopa kolmekin kertaa vessaan...
Maha on niin iso ja se vaan kasvaa ja kasvaa!!
Kyllä tuo masu on sitten ISO!!!Miten mä jaksan kantaa sitä vielä pari kuukautta!!!??Ja se vain kasvaa ja kasvaa!!!!!Onko muillakin jo sellainen fanttiolo?
Onko teillä mies sanonut mitään erityistä `toosan´tilasta? Sori nyt vaan, mut mä haluan kysyä ja vastata saa ketä kiinostaa!!
Kun mun mieheni mielestä `se´tuntuu selkeesti erilaiselta. Onhan se jotenkin isompi ja turpeempi munkin mielestä. Mut karmeen liukkaat kelit on koko ajan ja tuntuu, että se on avoinna ja valmiina milloin tahansa..sen ku liuttaa sisuksiin vaan!! :D Kylläpä on ongelma :)) Mut liika on liikaa!!
Mut synnytyksen jälkeenhän siinä käy sitten taas niin, että jos nyt joskus kärsii sitten touhuilla, niin ollaan sitten niin rutikuivaa ja kivuliasta että hallelujaa!!!
Tissien nännitkin on mahdottoman kokoiseksi tullu, niinkuin tisutkin aika jättimäisiksi turvonneet!!!Mulla vaan tullut sellainen kausi, että haluaa jo sen entisen olemuksensa takaisin..siksi kai nää nyt pyörii päällä tämmöset asiat.....
Eihän tää todellakaan ole loppuelämän tila..mut onpahan vaan tämmönen olo tänään!Aika tasapainoinen mä olen ollutkin..aina tähän asti :D heh heh!!
Vauva taas pyörii ja hyörii mahassa niin, että tuntuu oikein pissarakossa kipakasti!!Liekkö se sit jo pää alaspäin??Mä en osaa kyllä yhtään tunnustella/arvioida kuin päin se on ja neuvola terkka vielä vähemmän, ku viime viikolla kävin. Ultrallahan sen näkis. Ja mä en tiedä tän hetkistä painoarvioitakaan..Thaimaassa kuukausi sitten viimeksi se katottiin ja vauva paino 850g..onhan se siitä jytkistynyt varmasti ½-1kg!!!On tuo sen verran jyhkee toi kumpu.
Viime yö taas yhtä edestakaisin soutamista ja huopaamista asentojen kanssa. Selällään en uskalla enää nukkua, ku eilen kirjoitin yhteen pinoon siitä ja siellä oltiin sitä mieltä että ehdottomasti kielletty on se ja vauvalle vaaraksi. Niinpä sitten täytyy kyljet kipeenä kärvistellä tai olla puoli-istuvassa asennossa...kai. Toisaalta olen selälläni nukkuessa alkanut korsaamaan ja korisemaan (mies kertoo) johon itsekkin välillä säpshähdän hereille, että kai se asento ei sit olekaan se paras..vaikka hyvältä se on tuntunut. Pyöriihän sitä unissaan tietty vaikka ja miten päin.
On kyllä harmaata ja pimeetä aikaa!!Mä en tykkää tälläsestä kelistä yhtään!!!!Tulis jo kevät ja kaunis auringon paiste pian-kiitos!