Miehestä avautumista (asiallista keskustelua kiitos)
Minusta on alkanut tuntumaan että miehen mielestä minun tulisi olla hiljaa ja tyytyä hänen päätöksiinsä.
Oli asia mikä tahansa, niin minun mielipiteeni tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa. Tai jos vaikka sanon että haluaisin ostaa (ihan omilla rahoillani) crosstrainerin, kun en oikein pääse salille tms. paikkaan lähtemään ja talvi on ainoaa aikaa kun voin lenkilläkään käydä (kesäisin on yleensä niin kuuma, että saan hengenahdistusta, kuuma ei ole minun juttuni, en voi käydä saunassakaan tuon takia), niin mies sanoi että ei sellaista kannata ostaa.
Nyt kuitenkin kun hän itse aloitti salitreenaamisen kunnolla niin jo on ostettu painonnostopenkit ja muut. Ilman että sanoi siitä minulle.
Käytännössä jokin asia hommataan, kun mies kokee sen itselleen tarpeelliseksi.
Muutenkin hän on esim. ottanut lainaa ilman että kertoi siitä minulle. Ei, en epäile että hän pettää, koska meillä on yhteinen tili ja näkisin heti omituiset ostot jne.
Kaikki asiat tehdään meillä kuten hän haluaa, minä saan "jopa" päättää että mitä syömme tai mikä päivä on siivouspäivä.
Puhuimme ennenkuin menimme naimisiin että toinen lapsi saa tulla, mutta nyt mies on sanonut että ei enään. Kun kysyin perusteluja niin vastauksena sain että ei se vain oikein käy enään. Tämä asia harmittaa ja surettaa minua paljonkin, koska olen jo jonkin aikaa toivonut että raskautuisin. Tätä ennen meillä ei siis ollut mitään ehkäisyä, nyt mies vaatii että ottaisin kierukan.
Olen vähän sitä mieltä että jos ei nyt niin sitten myöhemminkään, emme me tästä nuorru ainakaan. Rahatilanteesta ei ole kiinni, esikoisenkin kanssa käytin kestovaippoja ja vaatteet tulivat kaikki tuttavilta ja näin toimisin toisenkin kanssa.
Niin ja olemme molemmat 30-vuotiaita.
Miltä kuulostaa? Onko mieheni itsekäs, vai olenko se minä? Itse en jaksaisi taistella kaiken kanssa, oloni on aika nujerrettu jo muutenkin.
Ehkä minä vain ylireagoin, kuten yleensäkin (ainakin miehen mielestä) ja olen lapsellinen.
Kommentit (13)
Ehka mies salaa jotain
Ja tokihan hän voi pettääkin, ei siihen rahaa tarvita. Hän tekee paljon töitä ja on paljon poissa kotoa. Mutta en kuitenkaan halua epäillä häntä siitä. Pyrin yleensä ajattelemaan vain hyvää ihmisistä.
Voihan sekin olla että hänellä olisi jotain vikaa esim. sperman liikkuvuudessa tms. mutta miksi hän olisi käynyt tutkimuksissa ilman minua? Toisaalta se selittäisi äkillisen mielenvaihdoksen ja ehkäisyn vaatimisen, että käytännössä en voisi "syyttää" häntä sekundäärisestä lapsettomuudesta. Ilman ehkäisyä ollaan kuitenkin oltu jo kolmatta vuotta.
En tietenkään häntä syyttäisi lapsettomuudesta, mutta kummastuttaa vain kun kuitenkin siihen on hoitoja olemassa.
ap
Toimi kuten miehesikin toimii, ostat jos huvittaa.
Lapsen suhteen on eri asia, sitä täytyy kummankin haluta. Toisaalta, sun ei tarvitse ehkäistä jos et halua. Ehkäisköön mies, ja jos lipsuu niin sitten on raskauden mahdollisuus.
Pientä omaa tahtoa peliin nyt, nainen!
Mutta kuitenkin mielestäni tuollaisista isommista menoista pitäisi vähän neuvotellakin. Ja tiedän että joku kiinnittää kohta huomiota siihen että sanoin että meillä on yhteinen tili, mutta olisin ostanut sen omilla rahoillani, niin minulla on oma säästötili. Vähän kuin backuppina, vaikkapa eron varalle.
ap
Miksi alistut moiseen ja miksi edes haluat tuollaisen ukon kanssa lasta.
Hän on muutoin hyvä mies. Ei juo liikaa, on tasainen eikä tee yleensä mitään äkkinäistä, auttaa kodinhoidossa, on hyvä isä ja kaikenpuolin muutoinkin kunnollinen.
Ainoa vika on tuo että hän haluaa olla se pomo täällä, eikä oikein näe muita vaihtoehtoja kuin hänen tapansa toimia.
ap
Mies ei pelaa sinun tai yhteisillä säännöillä vaan omillaan.Miksi sinä et pelaa samoilla?
Jos mies ei etukäteen kerro sinulle ostosuunnitelmistaan, niin mikä pakkomielle sinulle on kertoa. Menet vaan kauppaan ja ostat. Jos mies nalkuttaa jälkeen päin, niin sinä voit ystävällisesti muistuttaa, että itse sinä tämän näin teit, eli siis ostit ensin oman laitteen puhumatta mitään.
Sama juttu lapsen teossa. Jos sinua ei haittaa jos toinenkin lapsi tulisi, niin et kai sinä niin pöljä ole, että alkaisit käyttämään jotain ehkäisyä? Ethän se ole sinä, joka tarvitsee ehkäisyä vaan mies!
Hankkikoon mies kondomit, niin sekin ongelma on miehen kannalta ratkaistu.
Mies ei pelaa sinun tai yhteisillä säännöillä vaan omillaan.Miksi sinä et pelaa samoilla?
Jos mies ei etukäteen kerro sinulle ostosuunnitelmistaan, niin mikä pakkomielle sinulle on kertoa. Menet vaan kauppaan ja ostat. Jos mies nalkuttaa jälkeen päin, niin sinä voit ystävällisesti muistuttaa, että itse sinä tämän näin teit, eli siis ostit ensin oman laitteen puhumatta mitään.
Sama juttu lapsen teossa. Jos sinua ei haittaa jos toinenkin lapsi tulisi, niin et kai sinä niin pöljä ole, että alkaisit käyttämään jotain ehkäisyä? Ethän se ole sinä, joka tarvitsee ehkäisyä vaan mies!
Hankkikoon mies kondomit, niin sekin ongelma on miehen kannalta ratkaistu.
Ja se päätyy vain järkyttävään riitaan, enkä jaksa riidellä.
Lapsen tekeminen nyt on kuitenkin sellainen asia johon tarvitaan kaksi ja miehen mielipide painaa paljon.
Kondomit taas joo onnistuisi, mutta lateksittomat maksavat paljon ja kierukka tulisi halvemmaksi kuin vaikkapa se 10 kpl kondomeja, jotka riittäisivät ehkä viikoksi.
ap
Jos sinä haluat lapsen, ei sun panosta tarvita siihen eikä mihinkään muuhun ehkäisyyn. Ja jos miestä ei huvita, se ei käytä niitä kortsuja, mikä edelleenkin on sulle myönteinen asia.
Joko olet provo tai niin alistunut/alistettu/tyhmä, ettei sellainen yksinkertaisesti mahdu mun maailmankuvaan.
Sori, oli ihan pakko! ;-)
Maksoiko miehesi punttisalivehkeensä teidän yhteiseltä tililtä?
Jos maksoi niin tiedät mitä tehdä.
Miksi alistut? Muuttuu aikaa myöden vain pahemmaksi.
Jos haluat toisen lapsen niin tee. Ihan oikeasti.
Jos tulee ero niin sitten tulee. Ainakin sinulla on kaksi lasta.
Kondomit taas joo onnistuisi, mutta lateksittomat maksavat paljon ja kierukka tulisi halvemmaksi kuin vaikkapa se 10 kpl kondomeja, jotka riittäisivät ehkä viikoksi.
ap
Oliko mies tuollainen pedantti päätöksentekijä ennen papin aamenta? Eli arki tullut kuvioihin ja nyt mättää sinua?
Huonoilla veren sokereilla ja valmiiksi vihaisena asiasta kuin asiasta saadaan periaatekysymys ja kuka siihen saa sanoa viimeisen sanan.
Lähinnä kiinnostaa miehen työn vastuullisuus ja kuinka paljon vie miehen mehuja. Kokemuksesta tiedän, että jos työ vie menut, niin enää ei riitä aina psyykkisiä voimavaroja selvien asioiden säätämiseen naislogiikalla tai loputtomiin "yhteisiin" päätöksentekoprosesseihin.
Onko miehen talous vakaalla pohjalla? Velan otto ja vaimon hankintojen kieltäminen voivat olla oire riskeistä, jotka voivat toteutua tai ovat jo toteutuneet. Jos mies ei luota 100% taloudelliseen tilanteeseen, niin se on kyllä miehisestä näkökulmasta tehokas ehkäisykeino.
Mutta jos rahasta ei kysymys ja jos on kunnon mies kuten sanoit, niin älä kysy saatko ostaa vaan tiedustelet kannattako ostaa deluxe versio vai normijuttu, voisikohan sitä löytyä nettikaupasta yms. Vaimot ostavat ja hamstraavat kaikenlaista turhaa, mutta elämä on.
Ja tuohon lapsijuttuun, kaksi siihen todella tarvitaan.
...jos haluat ostaa crosstrainerin omilla rahoillasi, jos se ei edes huononna teidän taloudellista tilannetta?
...jos haluat ostaa crosstrainerin omilla rahoillasi, jos se ei edes huononna teidän taloudellista tilannetta?
Minkä ihmeen takia sinä kyselet?? Oletko kotona lasten kanssa vai töissä? Meet ja ostat ne mitä tarvit etkä kysele.
ostan, en kysele mieheltä lupia. Korkeintaan mielipidettä että onko ajattelemani malli hyvä vai olisko joku muu parempi.
Ja ehkäisy on yhteinen juttu, toinen ei sanele eikä vaadi toista esim. laittamaan kierukkaa vastoin tämän tahtoa. Jos lapsia ei halua pitää olla silloin valmis myös hoitamaan ehkäisy ihan itse eikä määrätä toista siihen hommaan.
Kyllä mä tossa tilanteessa näyttäisin miehelle että mulla on ihan oma tahto, en mitenkään raflaavasti ja oikein osoittamalla vaan ihan normaalisti elämällä ja pitämällä siitä kiinni että mies ei määräile eikä alista mua. Asoista voi keksustella mutta hyvässä yhteishengessä ei niin että toinen sanelee kaiken.
Toimi kuten miehesikin toimii, ostat jos huvittaa.
Lapsen suhteen on eri asia, sitä täytyy kummankin haluta. Toisaalta, sun ei tarvitse ehkäistä jos et halua. Ehkäisköön mies, ja jos lipsuu niin sitten on raskauden mahdollisuus.
Pientä omaa tahtoa peliin nyt, nainen!