Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton/itsekäs/saasta-aivo?

Vierailija
09.01.2012 |

Meitä on kaksi sisarusta. Kun toinen vanhempamme sairasti ja kuoli, minä muutin kotiin takaisin ja hoidin häntä ja asioita. Sisaruksellani oli silloin elämäntilanne jossa ei voinut paljoakaan auttaa.

Nyt sairastaa toinen vanhempi. Oletin automaattisesti että kun minun ja sisarukseni elämäntilanteet ovat nyt täysin päinvastaiset, niin hän hoitaisi nyt tämän toisen, vaikka minä olen silti ollut kyllä myös tekemässä yhtä ja toista. Mutta ei, hän kiukuttelee minulle. Minun pitäisi tehdä puolet.

Varmaan olen kohtuuton jne. Mutta kivalta tämä ei nyt tunnu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jos saisin jonkun mielipiteen, koska tämä asia hiertää päivittäin.

ap

Vierailija
2/11 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on vähän samantapainen tilanne, hän auttaa, korjaa, maksaa, jne. Ja veli ei tee mitään.

En usko, että sisaresi muuttuu, ihminen ei perusluonteelleen voi mitään, mutta kannattaa varmaan ostaa rahalla apua ja jakaa kulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein poikkeuksetta noin aina käy. Vain yksi sisaruksista jaksaa hoitaa ja käydä hoitamassa sairasta kuluista ja vaivasta välittämättä. Sitten, kun kuolema tulee, niin auta armias, kun ovat muutkin sisarukset kiinnostuneita vanhuksen asioista ja jakamassa suureen ääneen perintöä ja vaatimassa itselle suurinta osaa kaikesta mahdollisesta.

Muistutat vain sinnikkäästi jo siitä mitä sä olet tehnyt etkä mene mukaan sisaruksesi vaatimuksiin.

Vierailija
4/11 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan suostu kaikkea hoitamaan yksin, koska jos sen teet niin joudut hoitamaan kaiken aina yksin. Oletko yrittänyt selittää, että sinulla on nyt sellainen tilanne omassa elämässä että et välttämättä täsmälleen yhtä paljon pysty auttamaan, ja että aiemminhan sinä hoidit kaiken ja ymmärsit että siskosi ei pysty osallistumaan.

Vierailija
5/11 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien hoitoon ei aikuisilla lapsilla ole, joten sen vastuulle se jää, joka ei vastuusta laista.

Vierailija
6/11 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle tuli mieleen heti että onneksi mulla on 6 lasta, ettei jää yhden tai kahden lapsen harteille hoitoni joskus vanhana.

Mutta aika surkealta kuulostaa, vanhemmat hoitaneet teitä rakkaudesta kun olette olleet pieniä ja teille ovat vanhana vain taakka josta tapellaan kumpi joutuu hoitamaan. Keskustele siskosi kanssa. Vanhainkoti/sairaala hoitaa jos te ette pysty.

Vierailija
7/11 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan suostu kaikkea hoitamaan yksin, koska jos sen teet niin joudut hoitamaan kaiken aina yksin. Oletko yrittänyt selittää, että sinulla on nyt sellainen tilanne omassa elämässä että et välttämättä täsmälleen yhtä paljon pysty auttamaan, ja että aiemminhan sinä hoidit kaiken ja ymmärsit että siskosi ei pysty osallistumaan.

kun en muistuta. Minä inhoan riitelemistä, ja sisarus on valmiina taistelemaan asiasta. Lähettää provosoivia tekstareita aiheesta jne. Ja tekee kyllä tällä hetkellä enemmän kuin minä tämän asian suhteen, mutta minusta se on ihan oikein ja hän ei sitä toista vanhempaa näköjään enää edes muista tämän asian suhteen. Itse kärsin vieläkin ajoittain ahdistuksesta/näen painajaisia ajasta, jonka asuin (2 vuotta) saattohoitamassa sitä toista vanhempaa.

Vierailija
8/11 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle tuli mieleen heti että onneksi mulla on 6 lasta, ettei jää yhden tai kahden lapsen harteille hoitoni joskus vanhana.

Mutta aika surkealta kuulostaa, vanhemmat hoitaneet teitä rakkaudesta kun olette olleet pieniä ja teille ovat vanhana vain taakka josta tapellaan kumpi joutuu hoitamaan. Keskustele siskosi kanssa. Vanhainkoti/sairaala hoitaa jos te ette pysty.

tämä kyseinen vanhempi EI ole minua hoitanut, ei tipan vertaa.

ap

Vierailija
9/11 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "nyt en voi auttaa tämän enempää, koska tilanteeni on... ja muistathan, että silloin aiemmin, kun sinun tilanne oli..., niin minä hoidin kaiken".

Jos sisarus tuostaa suuttuu, niin se ei ole millään lailla sinun ongelmasi. Sisaruksesi on ehkä vilpittömästi unohtanut aiemman tilanteen, koskapa se ei häntä juuri koskettanut aikanaan. Et voi syyttää häntä "taistelemisesta", jos et itse edes sano, mistä on kyse.

Ei kannata tuhlata elämäänsä olemalla marttyyri ja märisemällä vauvapalstalla. Avaa suusi oikeassa paikassa ja valota napakasti, mutta ystävällisesti oma katsantokantasi. Jos et saa suutasi auki, tuhra tuntea itseään uhriksi ja vikistä täällä.

Vierailija
10/11 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole riitelemistä, jos sinä sanot että "nyt en voi auttaa tämän enempää, koska tilanteeni on... ja muistathan, että silloin aiemmin, kun sinun tilanne oli..., niin minä hoidin kaiken".

Jos sisarus tuostaa suuttuu, niin se ei ole millään lailla sinun ongelmasi. Sisaruksesi on ehkä vilpittömästi unohtanut aiemman tilanteen, koskapa se ei häntä juuri koskettanut aikanaan. Et voi syyttää häntä "taistelemisesta", jos et itse edes sano, mistä on kyse.

Ei kannata tuhlata elämäänsä olemalla marttyyri ja märisemällä vauvapalstalla. Avaa suusi oikeassa paikassa ja valota napakasti, mutta ystävällisesti oma katsantokantasi. Jos et saa suutasi auki, tuhra tuntea itseään uhriksi ja vikistä täällä.

Vierailija
11/11 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle tuli mieleen heti että onneksi mulla on 6 lasta, ettei jää yhden tai kahden lapsen harteille hoitoni joskus vanhana. Mutta aika surkealta kuulostaa, vanhemmat hoitaneet teitä rakkaudesta kun olette olleet pieniä ja teille ovat vanhana vain taakka josta tapellaan kumpi joutuu hoitamaan. Keskustele siskosi kanssa. Vanhainkoti/sairaala hoitaa jos te ette pysty.

Meitä oli neljä sisarusta ja äidin hoito jää lähes täysin minun kontolleni. Yksi sisaruksistani kuoli. TOinen äitiä lähellä oleva sisarus ei osallistu mitenkään ja kolmas asuu toisella puolella Suomea.

Ei voi mitään. Minulla ei ole kanttia jättää äitä heitteille, joten minä hoidan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi