Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositko pedofiiliaa?

Vierailija
09.01.2012 |

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2012/01/1473005/rippisalaisuus…

Tyhmät vanhemmat vielä kastattavat vauvojaan ev lut lahkon jäseniksi. Minä en osallistu yhteenkään ev lut lahkon rituaaliin, ei ristiäisiin, ei rippijuhliin, ei häihin, eikä hautajaisiin.

Mistä syystä ripillepäässyttä onnitellaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö laki Suomessa olekaan sama kaikille?

Onneksi löysin nopeasti tämän

http://eroakirkosta.fi/

Vierailija
2/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on vain siitä, että voimassa olevaa rippisalaisuutta, joka koskee kaikkia kirkkokuntia ei tässä lakiuudistuksessa murreta. Rippisalaisuus ollut voimassa vain noin 1800 vuotta.

Joillekin se maailma on mustavalkoinen. Onnea valitsemallanne tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen laissa mainitaan vain kaksi valtiouskontoa, ortodoksit ja ev lutit, joiden rippisalaisuus on lailla turvattu. Muilla uskonnollisilla kirkoilla ja yhteisöllä on omat säännöt rippisalaisuuksista, mutta niillä ei ole oikeudellista merkitystä.

Vierailija
4/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin löytyy kirkollisveronmaksajia, jotka jäsenyydellään osoittavat hyväksyvänsä kirkon rippisalaisuuden, ei mitään tarvitse muuttaa.

Mistä te maksatte tälle "kansankirkolle", joka valtionviranomaisen roolissa ja valtion rahoilla tuottaa palveluja myös niille yli miljoonalle (1 000 000) kansalaiselle, jotka eivät ko lahkokirkkoon kuulu?

Vierailija
5/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pappi voi kuitenkin tehdä lastensuojeluilmoituksen siitä lapsesta jonka tietää tulleen hyväksikäytetyksi? Voihan se asia selvitä sitäkin kautta?

Vierailija
6/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitettavasti saa tällä kommentilla mitä tilaa, mutta nyt on ihan pakko todeta, että kyllä sille rippisalaisuudelle on syynsä. Tai vaitiolovelvollisuudelle tarkemmin sanoen.

Av-palstahan on täynnä sielunhoidon maallikkotietäjiä/provoilijoita, jotka tietävät miten asiassa kuin asiassa toimia tai että ainakin saadaan ketju rullaamaan.

Tietysti tämä ongelma poistuu, jos rippisalaisuus muuttuu ilmoitusvelvollisuudeksi. Ei kukaan sen jälkeen kerro papille asiasta yhtään mitään. Sitten jää ikuiseksi arvoituksesi, olisiko joku teko jäänyt tekemättä, kun pappi on tiennyt asiasta ja tukenut synninttekijää pidättäytymästä synnstä tai jopa tukenut päätösprosessia, jossa synnintekijä on itse ilmoittamaan rikoksestaan.

Vierailija
7/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa paskan jauhamista edelliseltä kirjoittajalta. Paremmin tuntuu yhteiskunta pyörivän kirkon ulkopuolella ja rikolliset saavat rangaistuksensa.

Miksi rippisalaisuus on Suomen lastensuojelulain yläpuolella? Luulen, että kirkon piirissä on pedofiiliaa paljon enemmän kuin osaamme kuvitellakaan vai miksi rippisalaisuudesta kiinni pitäminen on niin tärkeää kirkolle?

Vierailija
8/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä erosin kirkosta ... tuntuu hyvältä

Vierailija
9/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu heillä kulttuuriin. Onko se sitten mielestäsi parempi?

Vierailija
10/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä muslimiksi muuttunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme