Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko poskiontelotulehdus mennä ohi ilman ab-kuuria?

Vierailija
09.01.2012 |

Duacteja löytyy kaapista, mutta lääkärille en jaksaisi enää itseni takia lähteä, kun lapsetkin kipeinä ja niitten kanssa on juostu ihan tarpeeksi...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile niitä duacteja, kyllä se olo huononee ja kuumettakin voi alkaa tulla jos ei parane ilman.

Vierailija
2/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki apteekista nenänhuuhtelukannu, auttaa todella. Ja muista juoda tarpeeksi äläkä niistä turhaan vaan opettele "ryystämään" sisäänpäin jolloin ei kerry painetta onteloihin niin helposti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itse asiassa loppui tulehduskierre vasta kun päätin että annan kropalle aikaa kehittää itse vastustuskyvyn enkä hae lääkkeitä. 3 viikkoa kesti oireet, sitten parani, enkä ole tämän jälkeen ikinä saanut poskiontelotulehdusta enää.

Vierailija
4/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mulla ei mennyt. Pari viikkoa tässä kerkesin kunnon räkätautia sairastaa ja sit meni poski ja nenän vierusta helkkarin kipeäksi. Räkä alkoi muistuttamaan toffeeta. Piipahdin lääkärillä ja tulehdusarvot melkein 100. Tutkivat mut läpikotoisin ja poskiontelotulehdushan se oli syynä. Nyt olen amorion kuurilla ja alkaa jo helpottamaan. Yleensä mulla räkätaudit paranee aika nopeasti, mut liekö nyt pitkittymisen syynä se et olen raskaana. Who knows?

Vierailija
5/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanhan se kestää, mulla ainakin 3 - 4 viikkoa, mutta itsestään on aina parantunut.

Vierailija
6/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää nenähuuhtelukannua.

Vierailija
7/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin kanssa ja hän sanoi, että tutkimuksen mukaan poskiontelotulehdus paranee ilman antibiootteja keskimäärin 28 päivässä ja antibioottikuurin kanssa 21 päivässä. Eli pitkä tauti on mutta paranee kyllä itsestäänkin yleensä. Nenäkannua, buranaa ja duactia minäkin suosittelen ja jos olo pahenee niin vasta sitten lääkäriin.

Vierailija
8/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä myös silloin raskaana, ruiskulla laitoin keittosuolaliuosta sieraimiin niin että pää oli hieman kenossa (se sierain johon ruiskutin jäi toista ylemmäs niin että liuos valui ulos alemmasta sieraimesta). Tämän jälkeen "ryystin" räät nieluun ja sylkäisin ulos.

Liman mukana tuli aluksi runsaasti verta kun oli tulehdus päällä mutta kaksi päivää meni ruiskutellessa ja kaikki oireet hävisivät. :)

Toimii vissiin paremmin nenäkannulla mutta kun itsellä ei sitä ollut niin ruisku ajoi saman asian.

Vierailija
9/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pystyy sairastamaan kolme neljä viikkoa kun pitäisi hoitaa työt, koti ja lapset? Ab-kuuri sai olon kohenemaan muutamassa päivässä.

Vierailija
10/10 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi lääkäri, että suositus on nykyään olla ilman antibiootteja ensin viikko ja katsoa, jos menisi itsestään ohi. Sitten vasta antibiootit.

Kysyi sitten haluanko lääkkeet ja kun halusin, niin kirjoitti reseptin. Myönsi, että itsekin söisi sen nopeammin kuin viikon päästä.

Mulla on joskus ollut niin kauhean kivulias tulehdus, että särkee hampaissa asti ja en todellakaan silloin odottelisi viikkoa.

Mutta siis vastaus on, että saattaa se mennä ohi ilman lääkettä. Mutta saattaa myös pitkittyä.