Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia lapsen tai teinin migreenistä?

Vierailija
09.01.2012 |

MUn teinllä oli pienempänä yksi raju päänsärkykohtaus, silloin itki pääkipua ja sanatkin menivät sekaisin.

Eilen oli raju hypoglykemia kohtaus (diabetes 1)

Se laukas älyttömän päänsäryn, käytiin lopulta sairaalassa kolmen tunnin ajan makaamassa.

Nukkuin sitten alkuillasta lähtien kotona koko yön, paitsi kolmeltä heräsi päänsärkyyn, annoin Buranan. Sanoin, että ei varmaan kannata mennä kouluunkaan.

Mulla ei ole kokemusta migreeneistä. Joten kysyisin, että onko teillä kestänyt usean päivän päänsärky sitten lievempänä ja onko lapsi/teini ollut normaalia väsyneempi? Lisääköhän nyt tuo kauan nukkuminen taas mahdollisuutta uuteen migreenikohtaukseen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen ns.halvausoireinen,todella raju migreeni.Nukkuvat vuorokauden putkeen,yleensä voi mennä 2-3 päivää toipumiseen.

Vierailija
2/6 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sitten ihan rauhassa nukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokausi voi hyvinkin mennä sängyssä ja päänsärky voi jatku lievämepänä kolmekin päivää. Mun kahdella migreeniä sairastavalla teinillä on sama juttu. Pelkkä Burana ei kyllä migreenisärkyyn auta.

Vierailija
4/6 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uusin tutkimus migreenin lääkehoidossa:

Burana ja Primperan yhdessä ovat yhtä tehokas jopa tehokkaampi kuin migreeniin tarkoitetut lääkkeet. Ovat vielä edullisempiakin.

Vierailija
5/6 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa täsmälääkkeitä.Mieheni ottaa migreeniin kerralla 3x800mg buranaa ja pahoinvointilääkkeet,tosin hänellä on myös estolääkitys olemassa.

Vierailija
6/6 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nääs saanut migreenikohtauksia jostain 8-vuotiaasta... Pääsääntöisesti kohtaukset ovat minulla aina olleet kovia ja nopeita, eli menee ohitse tuossa 3-4 tunnissa yleensä. Jostain syystä kuitenkin jos on migreeni jo herätessä, se menee huonommin ohitse, kuin että tulisi kesken päivän.

Usein migreenikohtausta edeltää se, että edeltävä päivä saattaa olla kokonaan ihan kamala, kuten minulla eilinen. Tuntuu, kuin ei olisi nukkunut lainkaan, vaikka nukuin edeltävänä yönä 10 tuntia, ja koko päivä on sellainen, kuin eläisi jossain kuplassa, eli ei oikein tajua ympäristöä eikä ole minkään tekijäksi. Sitä on aika vaikea selittää... ja sitten tänä aamuna heräsinkin kunnon migreeniin. Nyt vasta alkaa elämä voittaa. Olo on luultavasti silti aika väsynyt loppupäivän.

Nuo Buranat sun muut eivät ole ainakaan minulla auttaneet ikinä. Migreeni kun ei ole mikään särky oikeastaan, vaan kysymys on ihan muusta. Lue netistä kaikki asia-artikkelit, mitä aiheesta löydät, se auttaa ymmärtämään. Ja varaa lapselle lääkäri, että saat oikeat lääkkeet. Se vaikuttaa elämänlaatuun aika hurjasti. Joskus saattaa olla vaikka reissussa tms. paikassa niin, että on ikionnellinen kun saa tehoavaa lääkettä.

Migreenikohtaus voi olla myös ilman särkyä, eli joskus on näitä outoja "kuplapäiviä" mutta ei koske päähän. Sekin on migreenikohtaus, ja tajusin sen vasta lääkärin kerrottua asianlaidan. Yllärit, siihenkin auttaa tosiaankin migreenilääke!

Itselläni joskus kohtauksessa on vaikea puhua tai liikkua, puhekeskus pelaa jotenkin huonosti ja on pidettävä seinistä jos yrittää kävellä.