vanhojen päivän puku pojalle?
Mistä saisi vuokrattua puvun pojalle vanhojen päivän tansseihin?
Frakki / saketti ?
(Ja olen näin myöhään liikkeellä, koska vasta nyt tiedetään, että pojan pitäisi tanssia.)
Olen soittanut jo kymmenisen liikettä pääkaupunkiseudulla läpi, mutta kaikki sanovat ei oota.
Ideoita?
Kommentit (13)
Vai onko ihan koulukohtainen?
Omana aikanani (tosin siitä on jo hetki aikaa) suurin osa pojista oli tummassa puvussa.
Nykyään tuntuu, että tuo frakki on kaikilla.
Ihan miten itse haluaa. Käteväähän on hommata se normi puku, jota voi sitten käyttää lakkiaisissa reilu vuoden päästä.
Vanhat on menossa kyllä ihme suuntaan, eikös se tarkoitus ole viettää hauska päivä. Ihan sama mitä siellä nyt on päällä. Ja onko samaan aikaan frakkeja, sakkeja, fraketteja tai saketteja. Onhan naisillakin iltapukua, rokokoo-henkisiä pukuja, meidän vanhoissa oli mm. charleston-tyyppisiä polvipituisia asukokonaisuuksia...
Tuohan on nuorille semmoista naamiasleikittelyä. Ei mikään limousine - shampanja - timantti - olen maailman kuningatar - ökyilypäivä. Mitä se valitettavasti monille alkaa olla... surullista kyllä.
Omana aikanani (tosin siitä on jo hetki aikaa) suurin osa pojista oli tummassa puvussa.
Ihan miten itse haluaa. Käteväähän on hommata se normi puku, jota voi sitten käyttää lakkiaisissa reilu vuoden päästä.Vanhat on menossa kyllä ihme suuntaan, eikös se tarkoitus ole viettää hauska päivä. Ihan sama mitä siellä nyt on päällä. Ja onko samaan aikaan frakkeja, sakkeja, fraketteja tai saketteja. Onhan naisillakin iltapukua, rokokoo-henkisiä pukuja, meidän vanhoissa oli mm. charleston-tyyppisiä polvipituisia asukokonaisuuksia...
Tuohan on nuorille semmoista naamiasleikittelyä. Ei mikään limousine - shampanja - timantti - olen maailman kuningatar - ökyilypäivä. Mitä se valitettavasti monille alkaa olla... surullista kyllä.
Olen ymmärtänyt, että varsinkin tytöille tuo päivä on sellasta leikittelyä. Vähän kuin hääpäivän harjoitus kun on kampaaja, meikkaaja, upea puku, pojan pitäisi hakea limusiinilla ja sitten on kauheeta jos parina on joku moukka, jolla ei edes frakkia ole.
Ehdottomasti frakki pitää olla vanhojen tansseissa. Täytyy sanoa, että on pojalle hyvin noloa, jos lähes kaikilla muilla on frakki. Frakkeja löytyy vielä.
on tumma puku. Eli ei ole ollenkaan noloa mennä "tavispuvussa", joskus nähdyt verkkarit taas eivät ole OK.
ei siellä huomaa, onko liepeet vai ei.
frakki tai saketti pitää olla, näin koululta sanottiin
Aika monet vanhojentanssit nähnyt ope :)
Pojista tanssipartnereina on pulaa eikä yksikään koulu tee tuollaista rajausta, koska silloin myös se tyttö jää ilman tanssittajaa. Tässä vaiheessa tytöillä on ne satojen eurojen mekot hankittuna ja nousee aika iso haloo, jos poika ei saa tanssia tummassa puvussa.
Ihan noin etiketin mukaan frakissa ja saketissa ei pitäisi olla samassa juhlassa: frakki kuuluu iltajuhlaan, saketti päiväjuhlaan (muutamia poikkeuksia on kuten yliopistolliset juhlat).
Olen työskennellyt pukuvuokraamossa ja koskaan frakkeja ei ole riittänyt kaikille halukkaille. Tummia pukuja on mennyt joka vuosi monelle pojalle. Joskus saattaa tulla viime hetken peruutuksia vuokrauksissa, joten kannattaa käydä paikan päällä kysymässä tai sitten saattaa löytyä joku pikkuviallinen puku, jota puhelimessa ei mainita.
Pojista tanssipartnereina on pulaa eikä yksikään koulu tee tuollaista rajausta, koska silloin myös se tyttö jää ilman tanssittajaa. Tässä vaiheessa tytöillä on ne satojen eurojen mekot hankittuna ja nousee aika iso haloo, jos poika ei saa tanssia tummassa puvussa.Ihan noin etiketin mukaan frakissa ja saketissa ei pitäisi olla samassa juhlassa: frakki kuuluu iltajuhlaan, saketti päiväjuhlaan (muutamia poikkeuksia on kuten yliopistolliset juhlat).
Ongelma tulee siitä, että frakki sopisi siihen iltatilaisuuteen joka siis tanssitaan vanhemmille ja muille sukulaisille. Ja seuraavana päivänä tanssitaan koululaisille eli on päivä ja saketin paikka.
Mutta harva hankkii frakkia iltatilaisuuteen ja seuraavaksi päiväksi sakettia.
Meidän pojalle ostettiin musta puku vanhojentansseihin ja tanssit on tänä vuonna edessä. Etiketin mukaan käy oikein hyvin.
Siksi tytot tanssi keskenaan naamiaisasuissa.