Puheeksiotto sairasteluista
Lueskelin tossa, että meillä saa olla töistä pois 25 päivää vuodessa sairauksien takia tai 5 kertaa tai joutuu puheeksiottoon poikkeuksetta. No, jos vaikka on kipeä, menee päiväksi sinne että se 25 päivää ei täyttyisi, ja huomaakin edelleen olevansa kipeä, tuleeko siitä kaksi eri kertaa jos seuraavana päivänä taas on pois? Koskeeko tuo tosiaan niitäkin, joilla on sairaslomalappu sairaudesta näyttää? En ole laskenut, montako päivää olen vuoden aikana ollut pois, mutta mulla on ollut useampi eri sairaus, joista suurimmasta osasta on todistus. Epäilen, että olen ylittänyt tuon 5 kertaa. Aikovatko todellakin läksyttää mua siitä, että mulla on ollut joku infektio, joka on lääketieteellisin kokein todettu?? Entäs sitten, jos menee leikkaukseen ja joutuu olla kuukauden saikulla, siitäkö kans tulee läksytys plus vuoteen ei saa mitään sairastaa? No joo siis jotkut varmaan tykkää olla pois huvin vuoksi, mutta varmaan aika harvat. Ketä tällainen järjestelmä palvelee? Millainen se läksytystilaisuus sitten on, onko jollain kertoa kokemuksesta?
Kommentit (4)
Alkaa nyt epailko, etta olen joku salakuuntelija, se vaan kuului niin hyvin, kun olin siina huoneessa tekemassa muuta.
Siella mulla taas oli niin pain, etta otin puhutteluun, kun olin ollut jo ainakin kuukauden saikulla (jo toista kertaa 2 vuoden sisaan). Muutama asianomainen taho puhutteli kans. Sit haivyin.
Kiva, kun sairastamisen lisäksi saa vielä entistä enemmän pelätä, että työpaikka menee alta...
Se on vain juttelutilaisuus, ei mitään muuta. Tottakai yritetään puuttua varhain syihin, jos kyseessä on vaikka työuupumus, masennus, stressi tai liiallinen alkoholinkäyttö. Meillä minä jouduin kerran pomon kanssa juttusille, kun ilmeni etä olin ollut neljä peräkkäistä maanantaita pois. Kulkutiedoista lähtee automaattisesti viesti esimiehille ja sitten vain selitin muksujen peräkkäiset vesirokot ja taisi siinä olla yksi oma flunssakin. Ei muuta.
tietääkseni tuo tarkoittaa sitä, että keskustellaan onko sairastelu työstä johtuvaa ja voidaanko asialle tehdä jotain. Eli ei ole mikään läksytystilaisuus..