Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa jehna?

Vierailija
08.01.2012 |

KYSYMYS! Haluaisin kysyä paria kysymystä. Koulun kurssityötäni varten. Opiskelen suomen kieltä. Mitä kielitajunne sanoo? Kysymykset: 1.) Mitä ilmaus jehna mielestäsi tarkoittaa? 2.) Missä tilanteessa olet nähnyt tai kuullut käytettävän ilmausta jehna? / Millaisessa tilanteessa voisit itse käyttää sitä? 3.) Miten kääntäisit jehnan englanniksi (muutkin kielet käy :)) 4.) Liittyykö ilmaukseen jehna jokin tietty sävy tai tunne? Onko se mielestäsi myönteinen, kielteinen vai neutraali? Kiitos paljon avustasi! Palkkiona hyvä mieli ja auttamisen ilo. :) Olisi ihanaa saada paljon vastauksia. Kiitos! :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Vierailija
2/2 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Jehna tarkoittaa samaa kuin voi harmi. On sellainen pieneen harmiin sopiva manaus, joku lapsen hoitotäti voisi käyttää jehna sanaa.

2) Olen kuullut kyllä joskus sanaa käytettävän, mutta tilannetta en muista missä olen sen kuullut. Luultavasti itse en käyttäisi jehna sanaa, minulla on omat laimeammat kirosanat korvaamaan näitä perinteisimpiä. Mutta esim. lasten kuullen käyttäisin.

3) En osaa kääntää englanniksi, osaan vain näitä f* sanoja sieltä, mutta jotain that´s a shame tyylistä.

4) Pienen harmituksen tunne, jos vaikka leipä tippuu nurinpäin lattialle, pitäisin sitä jopa myönteisenä sanana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme