Eskarilaisen hoitoajat, kun äiti on kotona?
Minulla on eskarilainen ja aloin nyt vuoden alusta tehdä töitä kotoa käsin. Käyn ehkä kerran viikossa tai parissa toimistossa, mutta muuten olen kotona.
Syksyllä eskarilainen oli päiväkodissa 5-8 tuntia päivittäin, nyt ei tarvitsisi "hoitoa" yhtään, kun olen kotona.
Tunnen suurta huonoa omaatuntoa viedä lasta päiväkotiin, kun olen itse kotona. Vaikkakin teen töitä ja eskari on eskari, vähän kuin koulu.
Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa? Lapsi eskariajaksi 9-13 eskariin, vai lyhyemmän ajan vai pidemmän ajan? Joka tapauksessa maksetaan sitä ylintä esikouluikäisen hoitomaksua syksyn jäljiltä, sitä ei kai voi kesken vuotta muuttaa?
Kommentit (11)
ota yhteys päiväkodin johtajaan.
Eskari on lapselle (yleensä) ihan kiva, joten itse veisin (ja veinkin:)) omat lapseni päiväkotiin eskari-ajaksi.
Vaan ihan jo melkein kouluna, mistä on hyötyä lapselle eri tavalla kuin päiväkodista. Ei kai siellä eskarissa olla mitään 8-16? Omasta eskarista muistelisin, että siellä oltiin ehkä 5h päivässä, ja äitini oli siis kotona.
Joka tapauksessa maksetaan sitä ylintä esikouluikäisen hoitomaksua syksyn jäljiltä, sitä ei kai voi kesken vuotta muuttaa?
Aamupäivisin tehtiin eskaritehtävät, eli aamupäivän läsnäolo riittää hyvin eskarin "oppimäärän" suorittamiseen. Aamupala ei muuten kuulu maksuttomana eskariin, pelkkä lounas.
Näin siis Jyväskylässä, ja me muuten vaihdoimme lapsen puolipäiväksesi kesken vuoden kun vauva syntyi.
että vein eskarilaisen päiväkotiin klo 9 kun eskari alkoi, ja hain joskus klo 14-15 välillä, kun vauva heräsi päiväuniltaan. Eskarilaisella myös usein vapaapäiviä tai sitten sellaisia lyhyempiä, että hain jo lounaan jälkeen klo 12 maissa.
Eskari on kuitenkin lapselle hyödyllinen kouluvalmiuksien oppimisen kannalta, joten ainakin eskariin kannattaa kyllä viedä.
koko Suomessa. Eli tuo neljä tuntia se yleensä on.
Minulla on eskarilainen ja aloin nyt vuoden alusta tehdä töitä kotoa käsin. Käyn ehkä kerran viikossa tai parissa toimistossa, mutta muuten olen kotona.
Syksyllä eskarilainen oli päiväkodissa 5-8 tuntia päivittäin, nyt ei tarvitsisi "hoitoa" yhtään, kun olen kotona.
Tunnen suurta huonoa omaatuntoa viedä lasta päiväkotiin, kun olen itse kotona. Vaikkakin teen töitä ja eskari on eskari, vähän kuin koulu.
Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa? Lapsi eskariajaksi 9-13 eskariin, vai lyhyemmän ajan vai pidemmän ajan? Joka tapauksessa maksetaan sitä ylintä esikouluikäisen hoitomaksua syksyn jäljiltä, sitä ei kai voi kesken vuotta muuttaa?
mutta kyllä minulla ainakin oli lapsi ihan normaalisti hoidossa esikoulupäivän lisäksi myös silloin kuin tein etäpäiviä. Joitain juttuja vaan ei pysty oikein tekemään jos lapsi on kotona, esimerkiksi etäpalavereja ei oikein voi pitää.
Meillä toki oli onni se, että päiväkoti oli naapurissa, jolloin saatoin lyhentää lapsen päivää aloittamalla työt aikaisin, viemällä lapsen välissä päiväkotiin ja hakemalla aiemmin ja jatkamalla vielä hetken töitä.
Enpä tiedä, voiko päiväkodin kanssa tehdä sellaista sopimusta, että on vain 2-4 kertaa kuukaudessa hoidossa eskariajan jälkeen..
Olen projektipäällikkö tuotannossa, jossa ei ole toimistoa. Minulla on siis oma toimisto, joka ei liity tähän tuotantoon. Teen omia muita projekteja, joiden takia joudun käymään omassa toimistossani satunnaisesti.
ap
1-10/kk päivää on yksi maksutapa:)
suositeltavahan se eskari on vaikka ei pakollinen.