Pitkä parisuhde ja seksi.
Onko normaalia / tavallista että jossain vaiheessa ollaan enemmän ystäviä kuin rakastavaisia? Rakastan miestäni mutta en ole rakastunut.
Olimme lähes teini-ikäisiä kun aloimme seurustelemaan ja nyt yli 30 vuotiaita. Vai olemmeko "kasvaneet erilleen".
Kommentit (15)
rakastuminen ja rakkaus ovat eri asioita. Kumppanuus on syvempää, mutta nykyään kovin epämuodikasta.
rakastuminen ja rakkaus ovat eri asioita. Kumppanuus on syvempää, mutta nykyään kovin epämuodikasta.
tuo "syvempi" käytännössä tarkoittaa? Minusta se kuulostaa vähän sanahelinältä. Koen että kysymys on lähinnä tottumuksesta. Siis että jotkut aina sanoo, että ei meillä seksiä ole juurikaan, emme koe himoa toisiimme mutta meillä on "syvää kumppanuutta". Miten se eroaa ystävyyssuhteesta muuten kuin että asutaan yhdessä? Eikä siinä siis mitään vikaa ole että on hyvä ystävä jonka kanssa hoitaa arkisia asioita, kunhan mietin.
oikeasti seksi on lasten tekemiseksi keksitty, sen ei ole tarkoitus olla niin aktiivista kuin alkuaikoina. Varmasti sekin vaikuttaisi pitkässä parisuhteessa jos seksi jää kokonaan pois jos toinen sitä tarvitsisi.
Me olemme miehen kanssa olleet myös yhdessä kauan, mutta seksi ei ole koskaan ollut kovin korkealla kummankaan arvoasteikossa.
Eri asia on, koetko jääväsi jostain paitsi pitkässä suhteessa.
Mutta rakastellaan. Välillä vaan pikasesti pannaan.
Ehdotan että ostat jotain seksikästä, vaikka jotain ihan ylinaisellista; seksikkäät korkkarit, reikäsukkikset, punamustaa korsettia ja lisälämmikkeeksi höyhenhuivi?
Tai joku seksikäs siivoojan tai hoitajan asu? Niillä yllätät miehen.
Ja tietty kaikenlaisia piknikkejä olkkarissa lattialla?
Kokeilkaa syödä toisen iholta tai suihinotossa varaa viereen lämmintä ja kuumaa juotavaa ja kurkkupastilli -nämä ei sitten toimi kovin hyvin naisella (tai mies saa varoa ettei liikaa innostu)!
En usko että olette kasvaneet erillenne, te olette alkaneet ottamaan toisianne itsestäänselvinä ja aikaa ei niin laiteta parisuhteelle kuin että mitä hoitaa työtä, perhettä ja harrastuksia.
Varaa vaikka hotellihuone ja siitä teet pienen tutkimusretken? Mukaan kuplivaa ja jotain naposteltavaa; suklaata/hedelmiä ja viet ukon syömään, siitä yöksi hotelliin.
Päällä seksikästä?
Pitää tehdä. Kyllä se sun mies tykkää kun viet sitä!
Ja viedä voi sitten ihan pikasesti silloin tällöin! ;)
Kun kotona emäntä odottelee sängyssä vähissä vaatteissa ja lapset leikkii naapurissa.
6
Naisen (toki miehenkin) pitää nähdä myös vaivaa eroottisen jännitteen ylläpitämiseksi. On selvää että arkiset asiat siivouksesta lastenhoitoon tulee hoitaa yhdessä mutta ne ovat sivuseikkoja kahden aikuisen rakkaussuhteen ohella. Usein naiset vaan lakkaavat huomioimasta miehiään ja odottavat heidän olevan tunteettomia autokuskeja, kodinhoitajia ja nostoautomaatteja.
Syvä ystävyyskin rakkaussuhteessa on mielestäni arvokasta mutta pitää sitä jännitettäkin olla. Sen eteen tulee nähdä vaivaa ettei suhde näivety kasaan. Mies kyllä löytää tarvitaessa seuraa vaikkapa työpaikalta joka ymmärtää että mies kaipaa jotain muutakin kuin jatkuvaa arkista aherrusta.
m34 (sortui syrjähyppyyn joka onneksi pysyi salassa. Juuri edellä mainituista syistä.)
johon on koko ajan kuulunut säännöllinen seksi.
Juuri muutama ilta sitten mieheni kanssa muistelimme, että koko aikana pidimmät tauot seksissä on synnytysten jälkeen, muutoin ei taukoja.
Minun mielestäni, onneksi myös miehenikin mielestä, seksi on tärkein osa parisuhdetta.
Niiin kuin ylempänä oleva mies kirjoitti, parisuhde ei ole pelkkää siivousta ja lasten hoitamista.
Juu, juuri noin. Mulle seksi on tärkeä joskaan ei edes tärkein juttu mutta monella naisella (myös omalla vaimolla aiemmin) tärkeysjärjestys oli pielessä: aluksi kodinhoito, sitten lastenhoito, viimeiseksi parisuhde kunhan siihen oli aikaa. Kodinhoidossa vaimon piti olla jotenkin täydellinen ja lasten hoitaminen koko ajan yksin ja itse oli jonkinlainen kunnia-asia (apua oli tarjolla).
Meillä minä olin se joka sorruin syrjähyppyynkin ennen kun tulin järkiini ja päätin vielä yrittää oman suhteen parantamista. Onneksi, nyt ainakin tuntuu vuoden jälkeen paremmalta. Omalta osalta pettäminen hävettää sikana.
m34
NAISEN pitää pukeutua seksikkäästi, järjestää lapsille hoitopaikka ja miehelle herkkuja ja shampanjaa ja hotellihuone ja ja ja ja... Mies sitten vain panee? :-P Eli seksi on sitten naiselle ylimääräistä työtä vielä ansiotyön, lasten ja kodinhoidon lisäksi? Keksikää hei miehetkin välillä jotain ja järjestäkää se lastenhoitaja jne.
NAISEN pitää pukeutua seksikkäästi, järjestää lapsille hoitopaikka ja miehelle herkkuja ja shampanjaa ja hotellihuone ja ja ja ja... Mies sitten vain panee? :-P Eli seksi on sitten naiselle ylimääräistä työtä vielä ansiotyön, lasten ja kodinhoidon lisäksi? Keksikää hei miehetkin välillä jotain ja järjestäkää se lastenhoitaja jne.
Se voisi jo piristää parisuhdetta että nainen vaan tulisi kotiin ja kaikki asiat olisi hoidettu. Ehkäpä sitten jaksaisikin... :) Minusta seksiä ei pidä suunnitella, spontaanisti parasta.
Meillä 13v kestänyt suhde. Miestä ei kiinnosta seksi yhtä paljon kuin minua. On kokeiltu seksikkäitä alusasuja ja ne kyllä kiihottavat mutta olisi kiva jos mies näkisi hieman vaivaa välillä minua varten eikä kaikki olisi hänelle liian helppoa. =/
Ehkä en sitten kiihota lasten saamisen jälkeen tarpeeksi vaikka itsestäni huolta pidänkin. =( Tai en kiinnosta niin paljon että hän tekisi aloitteen seksiin. Kait työpaikan naiset kiinnostaa enempi vaikka heitä haukkuukin (yhtä erityisesti)
Se voisi jo piristää parisuhdetta että nainen vaan tulisi kotiin ja kaikki asiat olisi hoidettu. Ehkäpä sitten jaksaisikin... :) Minusta seksiä ei pidä suunnitella, spontaanisti parasta.
En epäile yhtään etteikö laiskuripuolisoja (niin miehiä kuin naisia) löytyisi.
Fakta nyt vaan on että seksin ja romantiikan määrä on myös tahdon asia. Onko siivoaminen viikon välein 3krt/viikossa sijaan tärkeämpää kuin seksi? Onko einesten syöminen tai vaikkapa pitsan syöminen yhtenä arki-iltana liian kova hinta seksistä? Ovatko hymyt, suukottelut ja arjen pienet hipaisut este kotitöiden tekemiselle?
Toinen fakta on, että seksiä nyt pitää vaan pikkulapsiperheissä suunnitella ja aikatauluttaa. Jos mies on esim. hoitanut lapsenvahdin muutamaksi tunniksi niin kyllä prioriteetin pitäisi olla aikuisten omissa jutuissa (ei välttämättä edes seksissä) eikä vaikkapa tehokkaammassa siivoamisessa.
m34
on seksiä vähintään 5 krt viikossa. Se on meille molemmille yhtä tärkeää. aikaisemmassa parisuhteeessa seksi ei ollut miehelle yhtä tärkeää kun minulle. inhotti aina ruinata.
samantahtiset libidot ovat avain onneen. ja meilläkin kaksi alle kouluikäistä lasta :)
on seksiä vähintään 5 krt viikossa. Se on meille molemmille yhtä tärkeää. aikaisemmassa parisuhteeessa seksi ei ollut miehelle yhtä tärkeää kun minulle. inhotti aina ruinata.
samantahtiset libidot ovat avain onneen. ja meilläkin kaksi alle kouluikäistä lasta :)
Teillä nykyisen miehen kanssa siis lapset vai? Jätitkö ex-miehen seksin takia? Mistä johtui ettei halunnut seksiä yhtä usein? Teitkö kaikki aloitteet itse? Itse haluisin kanssa ainakin joka toinen päivä. Seksihän on todella ihanaa ja rentouttavaa eikä aina tarvitse laueta vaikka siihen kyllä pitäisi tähdätä. ;)
t:se 13v suhteessa ollut jonka mies ei tee aloitteita
kuuluu suhteen alkuvaiheeseen, sen perimmäinen tarkoitus on ihmissuvun jatkaminen. Epänormaalimpaa olisi, jos se tunne kestäisi vuosikymmenestä toiseen...