Mikä kurkussani voisi olla?
Kun nielaisen, kurkun toisella puolella tuntuu naksahdus. Nieleminen on jollain tapaa vaikeampaa kuin ennen, ikään kuin siellä olisi jotain tiellä.
Olen kuullut, että naksumista voi joskus esiintyä, mutta tätä on jatkunut jo kuukausia. Kurkku ei ole kipeä ja tuo naksahduskin tulee paljon alempaa kuin esim. missä kurkkukipu tuntuu flunssaisena.
Lääkäriin en ole vielä mennyt, kun mitään akuuttia kipua ei enää ole. Kipua oli aiemmin, kun naksuminenkin alkoi.
Kommentit (5)
täyden tuntu kurkussa, kuin siellä olisi jotain tiellä, silloin kannattaa käydä nenä/korva/kurkkulääkärin luona ja hän selvittää. Täältä sä tuskin saat oikeaa vastausta saati hoitoa..
Minulta leikattiin aikuisiällä ja olivatkin erittäin arpeutuneet. En edes tiennyt sairastaneeni useita angiinoita :O
Leikkauksessa jouduttiin polttamaan jopa verisuonitusta, joka oli kasvanut arpien sekaan. Toipuminen oli yhtä tuskaa, vettäkin voi niellä vain kun ensin oli ottanut 2 pore-Panacodia, mutta siihen jäivät flunssat ja muut taudit.
Kiitos vastauksista. Tarkoitus olisi kyllä lääkäriin varata aika. Olen vain viimeisilläni raskaana ja ajattelin tämän olevan jotain raskauteen liittyvä.
Ja 1, en tosiaan ajatellut täältä saavani diagnoosia, ehkä joitain vinkkejä, jos muilla ollut vastaavaa tai alan ammattilaisia jotka heti voisivat ehdottaa joitain mahdollisia syitä.
Ap
Struuma tai kilpirauhasen kasvain saattaa tuntua niellessä.
Onko selvinnyt mikä kurkussa naksui? mulla naksuu kun nielen ns. Tyhjää ja pää käännettynä vähän oikealle. Ei naksu syödess tai juodessa. Ääni tulee aika ylhäältä kilpiruston kohilta.