Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä miehelle, joka palkkatyönsä lisäksi istuu vain sohvalla ja katsoo teeveetä?

Vierailija
07.01.2012 |

Hänet saa poikkeuksellisesti tekemään jotain, jos oikein kovasti vaatii, mutta silloin hän tekee homman kauhean raivostumisen kera.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä miehelle, joka palkkatyönsä lisäksi istuu vain sohvalla ja katsoo teeveetä?

Ota siltä suihin.

Vierailija
2/11 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt etsiä samanlaiselle tapaukselle jotain kierrätyskeskusta tai sijoituskotia mut eihän tuota kukaan ota vastaan. Kai se on laitettava sekajätteeseen vai joutuisko peräti ongelmajätelaitokselle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Onko mies ollut jo tutustumisestanne asti tällainen ?

- Jos tämä on uusi ominaisuus niin liittyikö tällaisen tavan alkuaikaan jotain erityistä ?

- Oletko sinä kotona ja mies olettaa sinun siksi hoitavan kaiken kotona ?

- Onko miehellä työstressiä ?

- Onko miehesi masentunut ?

Vierailija
4/11 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Onko mies ollut jo tutustumisestanne asti tällainen ? - Jos tämä on uusi ominaisuus niin liittyikö tällaisen tavan alkuaikaan jotain erityistä ? - Oletko sinä kotona ja mies olettaa sinun siksi hoitavan kaiken kotona ? - Onko miehellä työstressiä ? - Onko miehesi masentunut ?

Tavan alkuaikaan liittyi se, että sai talon valmiiksi. Nyt on kai päättänyt, että on osansa tässä elämässä tehnyt? En ole kotona. Ei ole stressiä eikä masennusta.

Vierailija
5/11 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olis yksi sohvaperuna. Kuka haluaa? Laitan sen postipaketissa menemään.

Vierailija
6/11 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olis yksi sohvaperuna. Kuka haluaa? Laitan sen postipaketissa menemään.

Vierailija
7/11 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exällä oli ja se oli just tollanen.

Vierailija
8/11 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alkoholiongelmaa? Mun exällä oli ja se oli just tollanen.

Vierailija
9/11 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli myös samanlainen mies ja erosimme 4 vuoden jälkeen. Hän ei koko yhdessä olomme aikana tehnyt juuri mitään ja jos tekikin niin myös kauhean raivon kanssa.

Lopuksi ajauduimme eroon kun hän ei enää jaksanut kuunnella valitustani ja minä en enää jaksanu siivota hänen ja hänen aikasemman liiton lapsiensa sotkuja.

Nyt elämä onkin paljon helpompaa kun huolehdin ainoastaan itsestäni ja kahdesta omasta lapsestani!

Kaikilla ei tokiakaan ole tilanne varmasti näin huonolla mallilla.

Toivottavasti löydät keinon millä saat miehenkin jotain tekemään! Tsemppiä yritykseen!:)

Vierailija
10/11 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osittaisena syynä on miehen stressi töistä ja opinnoista (sekä se talon valmistuminen), ja minun vajavainen osallistuminen perheen taloustilanteen parantamiseen.

Mutta ne asiat mitkä meillä on auttaneet, jos mies on meinannut että kotona ollessaan vaan nukkuu, on koneella, katsoo telkkaria, saunoo tai lenkkeilee (=harrastaa), niin olen hetken aikaa seuraillut tilannetta ja huolehtinut etten itse lankea samaan vaan teen ne asiat mitkä mielestäni kuuluukin kodin ja lasten yms. kanssa. Samalla olen saanut laskeskeltua niitä tunteja (minuutteja) ja "tehoja" joilla mies meidän kanssa aikaansa viettää vaikka viikossa keskimäärin. Sitten otan asian puheeksi siltä kannalta, että haluaako hän olla sellainen isä, joka on läsnä lastensa elämässä puolitoista tuntia viikossa. Eli vuoden voisi olla pois ja korvata parissa vuorokaudessa sen lasten luota poissa ollun ajan. Kun on pakko käydä töissä ja nukkua, ei jää montaa tuntia päivässä, jonka voisi lasten kanssa viettää, ja jos senkin ajan on kärttyinen niin... Lapset on syyttömiä isän kiireisiin. Kerron että ymmärrän että hän on varmasti väsynyt niiden töiden yms. jälkeen, mutta tuli vain mieleen voisiko hän vaikka vähän aikaa edes kokeilla jaksaisiko lapsia paremmin, mikäli ei unohtuisi tietokoneen ja telkkarin ääreen, kun ei ne kuitenkaan ole lepoa eikä tosiasiassa piristä. Joskus olen vielä sanonut, että ei minulla niin väliä, minä voin hoitaa niitä kotihommia ja muita koska miehellä nyt on muuten rankkaa, mutta jos edes lapset...

Pointtina on se, että ei kaada kaikkea saamattomuuden katselun aiheuttamaa turhautumista miehen niskaan, vaan aloittaa siitä eniten (toivottavasti) tunteisiin vetoavasta osuudesta. Ja lisäksi puhuu kuin älykkäälle ihmiselle, eli kuin uskoisi ettei mies itsekään halua olla niin laiska isä ja puoliso, tilanne on vain luisunut tähän. Jos yrittää komentaa ja vaatia, varmasti ei tule onnistumaan.

Ja koska lasten kanssa oleminen on käytännössä sitä, että pidetään vuorokausirytmiä yllä, puetaan, siivoillaan, tehdään ruokaa, syödään, ulkoillaan, välillä leikitään tai luetaan kirjaa yhdessä, tulee mies väkisinkin osallistuneeksi perheen ja kodin huoltoon, mikäli havahtuu viettämään aikaa lasten ja minun kanssa. Ja sitten itse koittaa panostaa siihen, että kiittää, arvostaa ja on ystävällinen, eikä vaadi että kaikki tehdään niin kuin itse tekisi. Ja sängyssä on hyvä aktivoitua, jotta mies huomaisi että elämä on aika paljon antoisampaa, kun antaa itsekin jotain :).

Vierailija
11/11 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä ongelma vähän alkamassa, otankin tästä mallia heti ennen kuin alkaa lipsua miehellä saamattomuuden ja mulla jatkuvan kiukun puolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi