voi ei! äitini oli antanut tytölle 5kk tänään
mustaherukka mehua,omatekoista jossa on tekovaiheessa laitettu sokeria!!tyttö oli äitini luona sen aikaa että kävimme ostelemassa joululahjoja.äitini on tasan taatusti tiennyt että mehut eivät kuulu noin pienille,mutta silti antoi.sokerihan on pahaksi kehittyville hampaille?!muita?
Kommentit (15)
Eri asia, jos antaisi sokerimehua 5 kertaa päivässä parin kk ajan tms.
mutta äidillesi kylläkin on haitaksi. Minusta on törkeätä antaa sinun lapsellesi ilman lupaa uusia ruoka-aineita joita äitinä olet pitänyt poissa vauvan ruoka-valiosta ihan tarkoituksella. Loukkaavaa käytöstä.
Onneksi yhdet mehuhuikat tai yksi mehupullollinen ei varmastikaan pilaa vauvan hampaistoa ikiajoiksi. Meinaan että mitään hätää ei ole, onneksi hän ei antanut esimerkiksi lehmänmaitoa tai jotain mitä pienen elimistö ei pysty vielä mitenkään käsittelemään.
Sellaisten vaarallisten tilanteiden estämiseksi tulevaisuudessa sinun lienee parasta käydä äitisi kanssa läpi tämänhetkiset ravintosuositukset mitä vauvoille saa antaa, ja nimenomaan siitä näkökulmasta että sinä päätät lapsesi äitinä hänen saamastaan ravinnosta. Seuraavile kerroille kun vauva on äitisi luona, olisi varmaankin paikallaan antaa todella tarkat ohjeet annettavan ravinnon suhteen: että vauvalle annetaan vain korviketta tai lypsymaitoa tai mitä te käytättekään, ja sen lisäksi jotain tiettyjä soseita jos niitä olette jo aloitelleet.
Äitisi pitää ymmärtää että luottamus menee tuommoisesta pienestä asiasta, jos se toistuu.
suositukset muuttuu vuoden välein.
nähtävästi olet itse saanut samaa litkua tuon ikäisenä, ja elossa tunnut olevan
mun anoppi puhui ihan isoon ääneen kuinka hänen pojilleen on annettu konjakkia itkeskelyyn ja hyvin on toiminut. Ehdotti jäätelön antamista 4kk ikäiselle vauvalle ja keksiäkin tarjosi jo alle puolivuotiaana. Minun nähteni ei ole noita lapselleni syöttänyt, mutta mitä lie touhunnut vauvan kanssa kun on muutaman kerran ollut häntä hoitamassa. Anoppi nimittäin suuttui kun sanoin sitten lopulta hänelle että meidän vauvalle ei sitten konjakkia juoteta. Anoppi suutahti ja sanoi että enkö minä luota hänen vauvanhoitotaitoihinsa....
liekkö ees puhdistanu marjoja ennenku ne mehusti!
itse olen pienenä saanut jotain juuresmehua,että saa kuulemma vitamiineja...
antaa itse tekemäänsä terveellistä mehua - ainoastaan loukkaavaa on moisesta vouhottaminen. Sääliksi käy mummopoloista, mahtaako saada lasta enää hoitoon luokseen. Ja eihän ton ikäsellä mitään hampaita monella edes vielä oo, vai meinaako meidän nettilääkärit et ei tolla menolla hampaita tulekaan vaan ne mätänee suoraan ikeniin nousematta koskaan esiin?
Se on sun äiti senkin tollo ap!
Vaikka mummo olisikin sitä mieltä että mehu on terveellistä, sitä ei anneta jos lapsen vanhemmat sen kieltävät. Mikä siinä on epäselvää?
on minun äitini joo,ja saa kyllä lapsen luoksensa hoitoon vastakin.äitini kuullen en ruvennut asiasta vouhottamaan,miehelleni kylläkin,hänkään ei nää asiassa mitään pahaa,en tiedä,kait olen vain liian nipo;)
ota seuraavan kerran vauvasi mukaan kauppoihin, niin poistuu toikin suuri ongelma.
Mä olen ainakin sanonut omalle äidille, että kun kerran joutuu lapsiamme hoitamaan, niin saa kyllä hoitaa oman mielensä mukaan. En mä nyt omalle äidille mitään sääntölistaa rupea kirjottamaan. Enkä edes jälkeenpäin kysele mitä on syöttänyt tai juottanut.
Vauva-aika vie monelta äidiltä suhteellisuudentajun. Niin kävi minullekin esikoisen aikana. Äitini oli myös syöttänyt lapselle jotain " kiellettyä" ja minä meuhkasin ja meuhkasin. Kyllä on jälkeen päin hävettänyt. Olin imetyshormoneista ja väsymyksestä ihan sekaisin. Vauvalle ei tapahtunut mitään vahinkoa, eikä lapset ylipäätäänkään niin helposti rikki mene.
niin lääkärit SUOSITTELI appelsiinimehua 2kk isästä eteenpäin.
AP älä murehdi, ei yksi kerta pahaa tee. Mutta ehkä teidän tulisi äitisi kanssa sopia " pelisäännöt" vauvanhoisota!!!
Tyttäresi saattoin jopa tykätä siitä.
Niin, äidinmaidossa ja tuttelissahan ei ole sokeria lainkaan.