Aidasta asiaa, kumpi oikeassa. Minä vai naapuri?
Naapuri pystytti tonttinsa rajoille viime kesänä aidan. Laitoimme siihen nyt joulun aikaan - siis meidän puolelle aitaa- aita on pihojemme välissä- roikkumaan lyhtyjä. Se olisi kuulemma ollut vielä ok, mutta mieheni erehtyi laittamaan matot tuulettumaan aidan päälle tänään ja siitäkös poru nousi.
Siis sehän on vain aita, mitä se haittaa jos siinä on matto tai pari tai vuodevaatteita silloin tällöin? Omaa mattotelinettä meillä ei ole ja aita on muutenkin "puoliksi meidän". Eihän meiltä sen väriäkään kysytty, maalasivat punaiseksi, meidän taloon olisi sopinut valkoinen.
Kommentit (8)
En tykkaisi yhtaan, etta liehuisi jotain polyisia hapsuja mun maksamalla (puoliksi) aidalla.
Tottakai aita on naapurin ja se siitä päättää, laittakaa viereen oma aita.
ja siis tietenkin maksoi itse ja te käytätte hyväksi. Mä olisin käynyt heittämässä teidän maton maahan välittömästi ja teidän puolellenne.
No musta ois törkeää käytöstä mennä laittamaan toisen aidalle mattoja, jos ei ole siitä ensinkään mitään edes tarjoutunut maksamaan. Törkeää ja härskiä.
Mitä ihmettä menette koskemaan toisten aitaan lyhtyinenne ja mattoinenne. Kyllä joillakin on pokkaa!
luo niitä lumianne heidän pihalleen...
niin se on kokonaan naapurin omaisuutta. Piste. Jos se kulkee yhtäpaljon kummankin puolella ja sen kustannukset jaettu puoliksi niin silloin kumpikin määrää omasta puolestaan.