Mistä tiedätte niin tarkkaan, milloin lapsi on saanut alkunsa?
Täällä kun saa jatkuvasti lukea näitä "meidän tyttö pistettiin alulle päivä ennen ovulaatiota, meidän poika taas silloin ja silloin" - miten te sen voitte tietää, milloin se hedelmöitys on tapahtunut? Ja mistä hitosta jokainen muka tietää, milloin on ovulaatio? Kaikkiko te jotain ovulaatiotestejä kulutatte joka kuukausi? Onko teillä seksiä silloin kerran kuukaudessa, kun kerran tiedetään tuo hedelmöitysajankohtakin niin sekunnilleen?
Valaiskaa.
Kommentit (9)
että tunnen ovulaation.
Sen lisäksi meidän elämä on sellaista, että jos minä en päivystä niin mies päivystää. Sitten on usein matkapäiviä ja joskus vaan on väsymystään pakko nukkua. Aika hyvin tietää, milloin ollan silleen.
Mutta vastaus taitaa siis olla vähäiset kerrat, joten kun vaihtoehtoja ei ole niin tietäähän sen. Ollaan ap vaan tyytyväisiä, ettei voida olla ihan niin varmoja asiasta! :D
joten helppohan se oli tietää. Ovulaationkin tiesin lämpöjen perustelle suht tarkkaan (yhdyntä oli n. 1,5 vrk ennen ovista).
elää irrottuaan noin vuorokauden. Siittiöistä sitkeimmän jopa 5vrk. Että jos tikutetulle tai arvellulle ovisviikolle sattuu yhtään useampaa yhdyntää, niin ei hedelmöittymisaikaa ja -paikkaa voi oikeasti tietääkään!
ja itse ainakin olen ollut siinä uskossa, että muutkin naiset tuntisivat sen. Minulla tulee kans se "ovislima" ja sitten nipistää ihan helkutisti kun munasolu irtoaa.
Toki munasolu voi hedelmöittyä myös n. 24 tuntia vielä tämän jälkeen, mutta sanotaanko että 1-2 vrk:n tarkkuudella voin jokaisesta lapsesta sanoa, milloin ne on saanut alkunsa.
Lisäksi eka oli vahinko (sai alkunsa ns. ekasta kerrasta kahden viikon tapailun jälkeen), tokaa tehtiin saman miehen kanssa kaksi vuotta ja lämpöä mittasin joka aamu. Kolmas sai alkunsa vuoden yrityksen jälkeen kuukautena, josta mies oli 2 viikkoa työmatkalla.
eikä tule mitään ovislimoja. Onkohan tämä yhtä normaalia kuin se, että tuntee ja tulee?
eikä tule mitään ovislimoja. Onkohan tämä yhtä normaalia kuin se, että tuntee ja tulee?
että naiset, jotka ovat yrittäneet tehdä lasta kuukausitolkulla (tai jopa vuosia), tiedostavat limat ja ovikset vaan tarkemmin.
En minäkään ennen lapsen "tekemistä" mistään limoista tiennyt. Nyt tiedän.
rakasteltiin vain kerran kuussa. Kalenterista laskin 14 päivää kuukautisten alkamisesta. Kolmannella kuukaudella tulin raskaaksi. Olin silloin 37 vuotta.
Ensin tulee limat ja sitten varsinaisena ovispäivänä kivut. Nyt tätä raskautta yritettäessä seksiä oli kp 8, 10 ja 12 ja ovulaatio oli kp 13. Munasolu on hedelmöittynyt joko kp 10 sitkeillä sisseillä tai sit kp 12 tuoreilla. Toki seksiä oli oviksen jälkeenkin, mutta eihän sillä ole väliä.
Kiinnittymiskivut tuntui viikon päästä oviksesta ja raskaustesti
ti positiivinen 10 päivää ovulaatiosta.