Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imettäminen!!!

Vierailija
06.01.2012 |

Siis eikö äideillä oikeasti ole mitään rajaa siinä missä imettävät? Onko se tosiaan niin luonnollista että sitä voi tehdä aivan missä vaan?? Eikö todellakaan kanssaihmisiä voi ottaa huomioon? Olin menneellä viikolla kylpylässä ja menin saunaan suurin odotuksin, kaksi saunaa olivat tupaten täynnä joten katosin vielä kolmannesta olisiko tilaa ja avasin oven, ehdin ajatella että ompas tyhjää kun nenään tulvahti ällöttävä imelä haju ja samaan aikaan tajusin että kas, alimmalla penkillä istuu äiti IMETTÄMÄSSÄ taaperoa! Kertakaikkiaan väärä paikka imettää! (päättelin että taaperoa koska eihän pieni vauva saa olla saunassa.. lapsen ikää tosin vaikea arvioida, poistuin aikasta nopeaan).

Jumalauta vaikka on äiti ja vaikka omistaa lapsen, ei se tarkoita että missä tahansa saa tehdä ihan mitä tahansa! Eihän paskavaippojakaan vaihdeta ravintolan pöydällä tai siellä saunassa ei myöskään saa harrastaa suuseksiä tyttöjen kesken, vaikka sekin on niin luonnollista nykyään.

Ja ei, ei ole provo vaan 3v lapsen äidin tilitys (äidin joka pääsi ensimmäisen kerran lomalle lapsen syntymän jälkeen ilman lasta).

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin 'seisomapaikkoja' siis ei tietenkään erikseen ole saunassa vaan tarkoitin sillä sitä että muutamia seisoi koska vapaata tilaa ei ollut.

En mennyt sanomaan mammalle mitään koska halusin olla edes jollainlailla kohtelias ja poistuin. Jälkeenpäin ajatellen olisi tietysti pitänyt sanoa jotain. Ei vain tullut siinä kohtaa mieleen.

En ottanut asiaa HENKILÖKOHTAISENA loukkauksena vaan välinpitämättömyytenä muita ihmisiä kohtaan jotka halusivat saunoa. En kysynyt muilta mitään koska oletin ja oletan että miksi kummassa kaksi muuta saunaa olisivat aivan täynnä ja yksi täysin tyhjä lukuunottamatta imettäjää jos muut eivät olisi kokeneet samaa reaktiota kuin minä eli täyskäännöstä.

Päätelmääni lisää myös se että menin samaan saunaan seuraavana päivänä ja siellä oli samanverran ihmisiä kuin muissakin saunoissa, joskin kaikissa oli vähemmän kun oli aamu.

Vierailija
22/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen imettänyt missä tahansa. Kolme lasta on ja nuorin 8kk. Mitäs se muille kuuluu. Ja ei, en ollut tuona ajankohtana kylpylässä.

MUTTA minua mietityttää lähinnä se, mikä nynny olet ap. Jos se kerran sinun napaasi kaivoi noin kovasti ja teit tulkinnan, että muut siinä täydessä saunassa ajattelivat samoin (kysyitkö heiltä vai oletatko, että kaikki ajattelevat samoin kuin sinä??) niin MIKSI HITOSSA ET PUHUNUT ASIASTA ASIANOMAISILLE??? Olisit voinut aivan hyvin sanoa jotenkin nätisti: "Anteeksi, mutta täällä löylytilassa haisee tuo maito aika voimakkaasti ja se tekee minulle huonon olon, voisitteko imettää vaikka tuolla suihku/pukuhuoneessa/allastiloissa?"

Mutta etpä sanonut et, koska olet sellainen säälittävä nynnyurputtaja, että mielummin "loukkaanut" ja otat noiden äitien käytöksen "henkilökohtaisena loukkauksena" etkä sano mitään. Ja nämä naiset jäivät täysin tietämättömäksi ajatuksistasi. Sitten tulet itkeä vikisemään tänne palstalle ja paheksumaan, vaikka itse et uskaltanut sanoa itse tilanteessa mitään.. Pelkuri.

Kannattaisi avata se suunsa siellä paikan päällä, kyseiselle ihmiselle. ihan kauniistikin voi sanoa että tuo maito haisee ja imetys häiritsee sinua.... Vähän epäilyttää että se haju oli ihan vain sun oman pääsi sisällä.

Itse imetän missä parhaaksi koen, sauna ei tulis ekana mieleen,mutta kahvilassa useinkin, pukukopeissa vaateshoppailun lomassa, kyseisessä tilanteessa olisin mennyt pukutilaan. Ehkä kyseinen imettäjä ajatteli että saunassa on mukavan lämmintä, eikä ainakaan ole miehiä näköpiirissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna on varattu kylpijöille, ei imettämiseen. Täytyy olla aikamoinen tampio jos ei sitä tajua.

Imettämisessä voi roiskua eritteitä lauteille, joissa muut sitten istuvat. Ja kyllähän se maito haisee varsinkin lämpimässä todella ällöttävälle, puhumattakaan sitten, kun se on vähän aikaa hapantunut lauteilla... :P

Mutta monilla on nykyisin ihan normaali huomaavaisuus hakusessa.

Vierailija
24/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottoman samaa mieltä asiasta apn kanssa. Mä kanssa meinasin oksentaa kun porin uudessa uimahallissa nainen imetti isoa lasta. Olin itse ensin saunassa kaksi vuotiaan poikani kanssa kunnes tämä imetysäiti tuli ison pojan kanssa sinne ja antoi tissin suuhun. Yök yök yök. Miehenikin on usein puhunut että häntä loukkaa jos näkee jossain hesen ovella ilman paitaa imettävän läskin äidin. Siinä kun imettävä varmasti varmistaa että kaikki näkevät hänen suuret utareensa. Näille imetysäideille se on jotenkin nautinto tuottaa toislle pahaa oloa ravintoloissa ja kaupoissa imettäessään julkisesti vaikka vessat ja sovituskopit on lähellä. Itsekin olen imettänyt mutta en ikinä esitellyt sitä julkisesti etten loukkaa ketään. Ja sit aina ne julkiimettäjät on sellasia laittamattomia ja lihavia äitejä eikä mitään herkkuja joiden tisuja voiskin kattella. Anteeksi tämä vuodatus mutta sainpas sanottua:D

Vierailija
25/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap aivan oikeassa. Älä välitä vaikka nämä hormonihöyryiset iki imettäjät huutelevat takaisin. Itse olisin pimahtanut jos joku olisi imettänyt yleisessä saunassa.

Vierailija
26/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottoman samaa mieltä asiasta apn kanssa. Mä kanssa meinasin oksentaa kun porin uudessa uimahallissa nainen imetti isoa lasta. Olin itse ensin saunassa kaksi vuotiaan poikani kanssa kunnes tämä imetysäiti tuli ison pojan kanssa sinne ja antoi tissin suuhun. Yök yök yök. Miehenikin on usein puhunut että häntä loukkaa jos näkee jossain hesen ovella ilman paitaa imettävän läskin äidin. Siinä kun imettävä varmasti varmistaa että kaikki näkevät hänen suuret utareensa. Näille imetysäideille se on jotenkin nautinto tuottaa toislle pahaa oloa ravintoloissa ja kaupoissa imettäessään julkisesti vaikka vessat ja sovituskopit on lähellä. Itsekin olen imettänyt mutta en ikinä esitellyt sitä julkisesti etten loukkaa ketään. Ja sit aina ne julkiimettäjät on sellasia laittamattomia ja lihavia äitejä eikä mitään herkkuja joiden tisuja voiskin kattella. Anteeksi tämä vuodatus mutta sainpas sanottua:D

Mun mies sanoo samaa:D imettäjät on aina sellasia ettei kattella viittis:D olis eri asia nähdä jonkun kuuman kissan imettävän, ei välttämättä tekis niin pahaa. Mutta nää kuumat on yleensä fiksuja eikä esittele omaisuuttaan.

Vierailija
27/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ite en kyllä menis sen enempää vessaan kuin sovituskoppiinkaan imettämään, ja imetän kyllä kun vauva tarvii ruokaa. Mutta toisaalta, eihän mun maito oo riittäny pelkäks ravinnoks vauvalle kuin 3-4kk. Ja mulla on viisi lasta. En oo lihava, enkä tissit paljaana / ilman paitaa, ku imetän. Niin, usein imetän kantoliinassa olevaa vauvaa :)

Mutta toki ymmärrän tuon reaktion, varsinkin jos kyseessä on isompi lapsi. Tosin ei ihan pikkuvauvaa oo kyllä järkeä viedä kylpylään.. mutta kyllä mä ymmärrän oikein hyvin jopa äitiä, joka kiusaantuu kohdatessaan tuollaisen tilanteen. Enkä kyllä imettäis itsekään yleisessä saunassa. Vaikka muutoin saatan vaikka kaupan kassajonossa imettää.. Mutta imetyksen rinnastus suuseksiin on tosi outo.

Vierailija
28/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOku ei taas älyä pointtia! Toiset saunat olivat TÄYNNÄ siitä syystä että kukaan ei halunnut tähän kolmanteen koska siellä haisi vanha maito!

Mikä oikeis jollain palstamammalla on vallata kokonainen sauna ja ajaa ällöttävällä lemulla kaikki muut pois.

Mä en itse onnistunut imettämisessä, joten en ole mikään imetysfanaatikko. Me käytiin kuitenkin vauvauinnissa, jossa muutamalla äidillä oli tapana imettää saunassa uinnin jälkeen. Eikä siellä saunassa ainakaan minun nenääni haissut kyllä mitenkään erilaiselta kuin niissä viereisissä saunoissa.

Vierailija
29/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vauvauinneissa mukana vuosikausia (sekä ohjaajana ennen omien lapsien saamista, että omien lasten kanssa), enkä KOSKAAN ole havainnut saunassa mitään imettämisestä johtuvaa hajua.

Vauvauinneissa nyt on aika yleistä istua uinnin jälkeen hetki saunassa (mieto lämpö, eikä löylyä heitetä) niiden alle 1-vuotiaidenkin kanssa, ja samalla lähes kaikki imeväiset siinä jonkin maitohörpyn ottavat. Siksi, koska ennen uintia on täytynyt olla pari tuntia syömättä kakkavahinkojen välttämiseksi ja uidessa tulee kova jano - aikuisillekin!

Ohjaajana ollessa menin itsekin viimeisen ryhmän jälkeen pesuille ja saunaan äitien ja vauvojen seuraan. Luulisi, että kun siellä oli vaikka 6 uintiryhmän äidit istuneet vauvojaan imettämässä, niin olisin sen "hajun" huomannut, jos sellainen saunassa imettämisestä syntyisi! Itse olen myös aina imettänyt lapsiani saunassa - myös julkisissa, näiden vauvauintikokemusten jälkeen se on minusta erittäin luonnollista, enkä käsitä, että siitä voi joku tuollaiset pultit vetää.

Ja miksi mahdollinen maitoerite lauteilla on ap:n mielestä jotenkin kamalampaa kuin hiki tai alapään erinäiset eritteet, joita saunassa kuitenkin paljon suuremmalla todennäköisyydellä esiintyy...?

Vierailija
30/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka osaamme ilmeisesti peittää puuhamme koska ette näe muunlaisia imettäjiä kuin laittamattomia ja lihavia äitejä ;)

Vierailija
31/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä laihat ja nätit äidit pystyy pikkutisujensa kanssa paremmin piiloutumaan kun nää isommat ihkut imettäjät. Kyllä näkyy paljon kauniita äitejä joilla on pieniä lapsia mutta niitä ei tosissaan nää imettämässä koskaan.

Jotka osaamme ilmeisesti peittää puuhamme koska ette näe muunlaisia imettäjiä kuin laittamattomia ja lihavia äitejä ;)

Vierailija
32/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonto yritti ehkäistä sulta lapsen koska et tod ole sopiva äidiksi.Mee omaan saunaas,mä imetän missä tykkään

t.äiti 39 v

Hapea!,,,

Vierailija
33/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä laihat ja nätit äidit pystyy pikkutisujensa kanssa paremmin piiloutumaan kun nää isommat ihkut imettäjät. Kyllä näkyy paljon kauniita äitejä joilla on pieniä lapsia mutta niitä ei tosissaan nää imettämässä koskaan.

mutta sinä vain et ole heitä nähnyt :)

Kyllä isommatkin rinnat saa piiloon eikä tarvitse näytellä koko kansalle :)

Vierailija
34/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei nyt ap.n pissa haise siellä?

Minulle voi tulla avautumaan KUN imetän lastani, ei kiinnosta pätkääkään. Se on sallittua.

Maitoa sinne lauteille pääsee imettäjältä lauteille vaikkei tämä imettäisikään vaan rinnoista alkaa herumaan lämmössä, parempihan se on kun lapsi sen suuhunsa korjaa.

On se jännä ettei yksi erota puklun ja tuoreen maidon tuoksua (tai että haistaa toisen rintamaidon).

Vierailija
35/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksetaan jauhaa tästä samasta asiasta.

Itse olin tällä viikolla kylpylässä, taapero sylissä, joka ihan itse otti rinnan suuhun. Oli varmasti jano. Siellä täpötäydessä saunassa ei kyllä takuulla haissut maito, vaan venäläisten naisten kusiset uikkarit, joita eivät viitsineet ottaa pois.

Mikä siinä on että se imetys niin monia häiritsee. En minä ainakaan suurimman osan aikaa edes huomaa mitä muut tekevät, koska ei kiinnosta.

En usko että saunassa jäisi maito. Äidinmaito haisee imelälle vain ne muutamat ensikuukaudet. Eikä se haju siltikään leviä tuolla tavoin.

Maailmassa on monia muita, oikeasti vakavia, epäkohtia. Keskittäisitte energianne niihin.

Jos imetykseni teitä häiritsee, tulkaa sanomaan. Mutta pitäkää huoli, että omassa käytöksessänne ja olemuksessanne ei ole huomautettavaa. Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Vierailija
36/36 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ovat miehesi mieleen enemmänkin?

Miehenikin on usein puhunut että häntä loukkaa jos näkee jossain hesen ovella ilman paitaa imettävän läskin äidin.