Millä vois ohentaa majoneesia?
Mulla on sellaista lasipurkissa olevaa kevytmajoneesia, ja se on mausteilla höystettynä hyvää salaatin kanssa. Ongelma on se, että se on sellasta paksua tönkköä ja haluaisin siitä juoksevampaa. Millään öljyllä en sitä halua ohentaa, mikähän muu siihen ohentamiseen sopis?
Kommentit (6)
vähän eri jutuilla, eli vissyllä (tai juhlallisemmn jos haluu niin skumpalla) tai valkkarilla.
vähän eri jutuilla, eli vissyllä (tai juhlallisemmn jos haluu niin skumpalla) tai valkkarilla.
ap
Edellinen ei todellakaan ollut ap, vaan minä olen.. Mutta siis kiitos kaikille vastaajille, kokeilen noita mehuja, tai vissyä. Skumppapulloa nyt en taida avata sitä varten että ottaisin siitä ruokalusikallisen :)
ap
majoneesia voi ohentaa vedellä, maidolla, mehuilla, kermaviilillä
Tulee kovin "juoksevaa",jos laittaa liikaa mehuja ym nesteitä. Itse jatkan majoneesia monesti kermaviilillä ja/tai creme fraishella. Majoneesi enemmän kuitenkin, tosin silloin joutuu uudelleen maustamaan koko soosin. Dijon sinappia, mustapippuri, suola sokeri, valkosipuli ja sitruunamehu. Sopii vaikka dippikastikkeeksi tai perunasalaattiin. Jos maustaa currylla, niin kanasalaatin kanssa hyvää.
sit ku maustat viel sinapilla, sokerilla, suolalla ja pippurilla tulee tosi hyvää.