Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muiden mieelstä vaikeeta kun lapsi lomalla tarhasta

Vierailija
05.01.2012 |

meillä ollut lomalla nyt pari viikkoa, ja tuntuu kyllä tosi raskailta päivät, kun koko ajan saisi olla hänen kanssa leikkimässä ja ulos ei aina pääse huonon ilman takia. sitä tuntee itsensä jotenkin jo niin riittämättömäksi tuollaisen 2 -vuotiaan kanssa , joka koko ajan haluaa jotakin tai kiukuttelee.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tohon ei auta muu kuin asenne muutos... kattooko lapsi telkkaria? sillä saa yleensä aikaa itelleen. Meilläkin 3v vaati koko ajan seuraa ja kaveria, jotkut lapset vaan on raskaampia kuin toiset...

Juuri kaveri kehuskeli kun hänen lapsensa askartelee 2h ihan yksinään ja nauttii olostaan. Meillä muksu on koko ajan poikittain sylissä :) onneksi on digiboxi täynnä lastenohjelmia ja niitä saa tuijottaa niin paljon kuin haluaa.

Onneksi meillä on myös mummola jossa tykätään olla lapsen kanssa.

Vierailija
22/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama ap kun äsken valitti miehestään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TARHASSA.

Vierailija
24/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä nykyajan äitejä!

Älkää pliis tehkö niitä lapsia kun ette jaksa heidän kanssa olla. Päiväkoti ei ole tarkoitettu hoitopaikaksi kun vanhemmat lomailee keskenään. Päiväkoti on hoitopaikka joka mahdollistaa sen että vanhemmat voivat käydä töissä.

Vierailija
25/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotityöt pystyy hoitamaan normaalin lapsen kanssa. Eri asia on, jos lapsi sairauden vuoksi tarvitsee valvontaa tavallista enemmän.

Onko ap:n lapsella jotain perusturvattomuutta, kun hakee huomiota koko ajan vai vaistoaako lapsi, ettet viihdy hänen kanssaan? Viestistäsi huutaa sävy, että lapsi on tielläsi.

Minusta vanhemman tehtävä ei ole lapsen viihdyttäminen. Toki ulkoilut ja lukemiset kuuluvat joka päiväämme, mutta se on riittänyt.

Vierailija
26/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pienimmät lapset 5v ja 6v ovat yleensä kuntouttavassa päivähoidossa+ esikoulussa sekä koulussa, kummallakin oma avustaja. Kun hoidan loma-aikoina yksin pitkiä vuorokausia muun perheen ja huushollaamisen ohessa, olen tosi poikki. Ihan väsymyksestä ja fyysisesti. Kesälomilla saan kyllä hoitoapua kotiin muutaman päivän.

Parhaiten auttaa jämäkkä päivärytmi ja ruokarytmi. Meillä ei taida heittää edes puolella tunnilla. Se pitää lapset ja varsinkin minut tahdissa. Ulkoilulle, TV:lle, ruuualle, kaupassakäynnille, pyykille, kaikelle on löytynyt oma aikansa.

Lisäksi miehen kanssa on hyvä yhteisymmärrys siitä, että voimme vuorotella nukkumisten ja lepohetkien kanssa.

ap, onko sinulla mahdollisuus irrottautua tenavasta silloin kun mies on kotona?

etkö ensimmäisestä oppinut, että et tee enää lisää?

Vierailija
27/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai halua viettää aikaa lastenne kanssa miettineet minkälaisia aikuisia heistä kasvatatte?

Se jonka lapsi istuu päivät pitkät tv:n ääressä, oletko ajatellut että lapsi ei ole aina lapsi? Hänestä tulee aikuinen, todennäköisesti tyhmä, ei omaa sosiaalisia taitoja eikä plajon muutakaan.

Lapsia pitää kasvattaa heidän tulevaisuuttaan varten, sitä aikuisuutta. Lapsuus on pieni osa ihmisen elämästä mutta vanhemmalla on mahdollisuus tuhota pilaamalla lapsuus melkein koko toisen elämän.

EIkö tämä kiinnosta yhtään? Toisaalta tuntuu että te olette olleet ihan yhtä paljon liikaa omien vanhempienne elämässä koska malli on tuo. Uskon että jos teidän kanssa olisi lapsena tehty jotain niin tekin pitäisitte sitä tärkeänä...

Sääli lapsianne ja tulevia aikuisia, ei ihme että sisältöä haetaan teini-iässä huumeista ja alkoholista kun on ensimmäiset 13 vuotta istuttu telkkarin äärellä äidin potkiessa pois jaloista ja valittaessa että mä en jaksa sua..

Vierailija
28/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai halua viettää aikaa lastenne kanssa miettineet minkälaisia aikuisia heistä kasvatatte?

Se jonka lapsi istuu päivät pitkät tv:n ääressä, oletko ajatellut että lapsi ei ole aina lapsi? Hänestä tulee aikuinen, todennäköisesti tyhmä, ei omaa sosiaalisia taitoja eikä plajon muutakaan.

Lapsia pitää kasvattaa heidän tulevaisuuttaan varten, sitä aikuisuutta. Lapsuus on pieni osa ihmisen elämästä mutta vanhemmalla on mahdollisuus tuhota pilaamalla lapsuus melkein koko toisen elämän.

EIkö tämä kiinnosta yhtään? Toisaalta tuntuu että te olette olleet ihan yhtä paljon liikaa omien vanhempienne elämässä koska malli on tuo. Uskon että jos teidän kanssa olisi lapsena tehty jotain niin tekin pitäisitte sitä tärkeänä...

Sääli lapsianne ja tulevia aikuisia, ei ihme että sisältöä haetaan teini-iässä huumeista ja alkoholista kun on ensimmäiset 13 vuotta istuttu telkkarin äärellä äidin potkiessa pois jaloista ja valittaessa että mä en jaksa sua..

Vierailija
29/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen sitä mieltä, että tuollainen lätinä saa vaan lapsille huonon itsetunnon ja niitä mielenterveysongelmia. Oma äiti ei halua viettää aikaa lapsen kanssa.

Päivähoito ei ole järjestetty siksi, että vanhemmat saavat lykätä lapsensa sinne, että saisivat omaa aikaa. Omaa aikaa halutessa pitää löytää jokin muu vaihtoehto: mummula, sedät, tädit, kummit, naapurit, mll... Vaihtoehtoja riittää! Ei sitä omaa aikaa tarvitse saada joka päivä koko päivän. Lapsesi rakastaa sinua, vaikka sinä et rakastakaan häntä. Mitäs jos ajattelisit vaikka lastasi välillä???

Olen itse päivähoitaja ja osaan tulla lähes kaikenlaisten vanhempien kanssa toimeen. Ainoa poikkeus on juuri tuo ryhmä: vievät lapsen päiväkotiin siksi, ettei sitä tarvitse itse hoitaa, ei tarvitse itse leikkiä sen kanssa, saa itse rauhassa olla... Mitäs sen on väliä, vaikka näin tekisin joka päivä? Joku siellä kuitenkin hoitaa mun lastani. Joku niistä kolmesta aikuisesta siinä 24 lapsen ryhmässä.

Oletko koskaan ajatellut asiaa niin, että lapsellasi olisi parempi olla kotona sinun kanssasi kuin päiväkodissa joka päivä pois sinun jaloistasi? MIKSI olet tehnyt lapsen? Statussymboliksi? Siksi että niin kuuluu tehdä? Vai siksi, että halusin saada LAPSEN? No, se lapsi nyt vaan sattuu olemaan verta ja lihaa, hänellä on tunteet (joita ei osaa vielä edes käsitellä). Hän on pieni IHMINEN joka tarvitsee opastusta ja neuvoa tällä suurella elämän tiellä.

Olen aidosti pahoillani siitä, että tämä viesti on näin negatiivinen, jopa ilkeä. Pyrin yleensä tuomaan asiani esille asiallisesti, mutta tämä vaan kuuluu niihin asioihin, joka saa mut todella suuttumaan.

Vierailija
30/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, vien lasta ulos vaikkei minua huvittaiskaan, luen hänelle, vältän liikaa telkkarinkatsomista, leikin välillä hänen kanssaan...että en usko hänelle mitään traumoja aiheuttavani kun parhaani teen, vaikka minusta 24 / 7 kahdestaan lapsen kanssa oleminen onkin puuduttavaa ja raskasta.

lapseni kaipaa muiden lasten seuraa, enkä usko että siitä tulisi mitään, jos hän olisi vielä kotihoidossa.

AP

Vierailija
31/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parivuotias ja olen yksin sen kanssa. Taustalla on kaikkee paskaa aika paljon ja tuntuu, että vaikka lapsi oli syksyn hoidossa ja minä koulussa, olen vieläkin aivan äärimilleen venytetty. Tuntuu etten jaksaisi tätä enää yhtään hetkeä!!! Haluaisin tosiaankin olla aivan omassa rauhassa, luultavasti monta viikkoa.

Vierailija
32/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta olisi vaikeampaa jos lapsi ei olisi lomalla. Laita kello soimaan vaikka itsellä olisi vapaata. Laita hiukset ihan vain sen takia että viet lapsen hoitoon, kun hiukset pystyssä en ilkeä viedä. Ja AH sitä kun saa vaikka koko päivän vain oleskella lapsen kanssa.. ja olla tekemättä yhtään mitään, jos siltä tuntuu.

Päivät on vain järjestettävä niin että lapsikin viihtyy. ei 2 vuotias joka päivä tarvitse hirveitä aktiviteettejä. touhuatte joku päivä jotain vähän enemmän käytte vaikka puistossa ja kaupungille, niin tod.näk. seuraava päivä on jo sinulle helpompi. Joo samaa mieltä olen minäkin, ei aikuisen tarvitse olla koko ajan lapsen kanssa leikkimässä, kyllä lapsi voi välillä leikkiä yksinkin.

Vierailija
33/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehkää jotain yhdessä joka on kivaa molemmista, käytkää vaikka uimahallissa.

Leipokaa yhdessä vaikka omenapiirakka, anna lapsen pilkkoa omenapaloja tylsällä ruokaveitsellä, sekottaa taikinaa ja asetella omenapaloja piirakan päälle, sitten katatte pöydän ja pidätte kahvihetken kahdestaan tai kutsutte jonkun kahville.

Lapset tykkää vesileikeistä, annat muovikippoja ja kannuja, laitat kylppärin lattialle pesuvatiin tai vauva-ammeeseen vettä ja päästät lapsen nakuna leikkimään. Itse istut vessapöntön päällä ja vahdit lasta ja luet samalla naistenlehteä tai hyvää kirjaa.

Opettele ihmeessä nauttimaan lapsesi seurasta, vapaapäivinä ei ole kiire minnekkään, kunnioita lapsen tahtia tehdä itse, nauttikaa yhdessä onnistumisen ilosta.

T.viiden lapsen äiti

Vierailija
34/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen suhde sinulla on lapseesi jos et nytkään halua viettää aikaasi hänen kanssaan. luuletko ettei lapsi huomaa sitä?

teini-ikäinen ei ole todellakaan helpompi tapaus. kyllä minusta jokaisen kuuluu tutustua lapseensa, jutella ja leikki hänen kanssaan. ap voisi tietenkin mennä johonkin paikkaan missä on muitakin lapsia josko innostuisi leikkimään lasten kanssa. toisaalta moni 2 vuotias kaipaa vaan omia vanhempiaan ja heidän huomiotaan. päiväkodissa on raskasta, moni tarhan täti myöntää että lapset ennen joulua ovat ihan nuutuneita ja odottavat "lomaa". tarhassa lapset ovat vain 1 monesta joukossa ja joutuvat kilpailemaan tätien huomiosta, kotona lapsi on juuri se erikoisen ihana ja saa huomiota jolla itsetunto kehittyy.

Vierailija
35/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on ihan älyttömän vaikeaa jaksaa tehdä yhtään mitään. Joudun pakottamaan itseni aamuisin sängystä ylös, joudun pakottamaan itseni laittamaan lapselle aamupalaa, joudun pakottamaan itseni kaikkeen.

Sanomattamakin selvää, että ulkona ei juuri käydä tai kotia siivota.

En tiedä miksi olen näin väsynyt koko ajan. Tosin mulla on ollut pitkä flunssa, en ole saanut yskimiseltä nukuttua, mutta silti. Ja huono omatunto ja syyllisyys painaa päälle. Olen koko aamun taas ajatellut, että kunpa lapsen isä ottaisi lapsen itselleen, se olisi lapselle paljon parempi. Tai jos lapsi saisi adoption kautta paremmat vanhemmat. Leikittelen ajatuksella että sunnuntaina kun lapsen isä tuo lasta takaisin (ottaa siis täksi viikonlopuksi) en olekaan kotona enkä vastaa puhelimeen.

Taidan olla aika onneton.

Vierailija
36/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää valitusta voi voi, tehkää hyvät ihmiset asioille jotian, palkatkaa hoitajia, vaikka se naapurin teinityttö siivoamaan teille, katsomaan lasta tms. Harrastakaa jotian mikä on vain itselle.

Koita tehdä lapsen kanssa jotain kivaa, löytdä ilo lapsesta. Lapsi peilaa aikuisen tunteita, jos oma äiti ei välitä ja jaksa niin kuka tässä maailmassa lastasi jaksaa ja rakastaa?

Miksi et hae itseäsi vaikka turvakotiin? Perheneuvolaan? kyllä jostain saa apua kun vain jaksaa hakea. Onko ystäviä? Kummeja?

Uskalla pyytää ja ottaa apu vastaan. Jos olisit yksin voit hautautua peiton alle vaikka loppuiäksi mutta nyt sulla on lapsi joka tarvitsee sinua. Hän ei ole pyytänyt tänne maailmaan, sinä olet hänet tänne tehnyt, nyt pidät huolta pienestä!

Vierailija
37/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pue säänkestävät vaatteet päälle, laita lapsi rattaisiin ja menoksi!