Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhoitaja (päiväkoti) vastaa kysymyksiin jos sellaisia tulee?

Vierailija
11.11.2005 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon vai päiväkodin? Miksi?

Vierailija
2/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkuvat kaikkia ja jatkuvasti se on niin ihmisestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisi kiva, jos voisit antaa jotain hyviä vinkkejä, että alku sujuisi lapsen kannalta mahdollisimman kivuttomasti. Tosi reipas, sosiaalinen ja iloinen lapsi kyseessä, ei vierasta ketään, ollut jonkin verran hoidossa eikä koskaan itkenyt vanhempiensa perään ja muutenkin ollut tosi reipas. Taidoista sen verran että syö itse, kävelee/liikkuu hyvin ja puhuukin aika paljon.

Vierailija
4/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti! Mielestäni alle 2-vuotiaat eivät kuulu päiväkotiin. Mutta toki jos pakko on töihin mennä

Vierailija
5/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtelee kaikkia lapsia tasapuolisesti, vaikka välillä joskus joku ärsyttääkin

Vierailija
6/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla? Työntekijöillä?

Vierailija
7/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykää kunnolla tutustumassa. Kerro lapselle mitä päiväkodissa tehdään. Jos lähdön hetkellä lasta itkettää on parempi että äiti hei hein jälkeen lähtee, eikä tulee enään uudestaan kurkkimaan, vaikka vaikealta tuntuukin. Mutta lapselle vielä vaikeampaa jos äiti lähtee ja tulee takaisin.

Sekin on hyvä jos ei ekoina päivinä tarvitsisi olla koko päivää hoidossa. Pehmeä lasku.

Jos itseäsi mietityttä, voit ihan hyvin soittaa kesken päivän ja kysellä lapsesi kuulumisia

Vierailija
8/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia turhia hommia kun lapset pitäisi olla etusijalla! Osa palavereista täysin turhia.

Vierailija
9/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse asiassa nämä kaikki jo tiesinkin, mutta hyvä kuulla että ammattilainen samaa mieltä. :) Lapsi tulee olemaan hoidossa n. 4-5 h/päivä eli ei kaikenkaikkiaan kovin pitkiä päiviä, mutta aloittelemme toki joka tapauksessa tunnin, parin reissuilla päiväkotiin.

t. 6

Vierailija
10/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki päiväkodin työntekijät ainakin tällä palstalla aina kommentoivat että alle 2/3-vuotias ei kuulu päiväkotiin ja silti tunnen lukuisia n. 1-vuotiaana päiväkodissa aloittaneita ja ainakin heillä kaikilla on sujunut tosi hyvin? Päiväkodin hlökunta toki tietää parhaiten, missä mennään, mutta eikö vanhemmille sitten kerrota totuutta vai ovatko ystäväni vain todella sinisilmäisiä kun uskovat kaiken sujuvan hienosti? Jos kerran päiväkoti on se vihonviimeinen paikka alle 2-vuotiaalle.

Vierailija
11/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö itse, on päiväkuiva, puhuu aikalailla, pukeutumisessa tarvitsee jonkin verran avustusta.

Vierailija
12/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yhteishenki usein näkyy myös työssä, samoin ikävä kyllä huono.

Vierailija
13/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

akka valtainen ala ja voisin sanoa että joka päiväkodissa on aina hoitajien kesken jotain " riitaa" menossa. Kuppikuntia on. Mutta näinhän on joka alalla jossa paljon naisia.

Vierailija
14/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. aloittaessa hoidon lapset usein itkevät. Jos lapsi itkenyt " koko päivän" ja kaivannut syliä kerrotaanko se? Vai kerrotaanko pehmeä versio eli tyyliin tämä:nukkumaan mennessä vähän itkeskeli mutta muuten sujunut ihan reippaasti.

Vierailija
15/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melu ja kiire. Syli ei voi riittää jos hoitajia useimman osasta päivää 2 (?) ja lapsia 12.

Perusturvallisuuden kehittyminen kuitenkin vielä pahasti kesken.

Olen myös lukenut etttä hoitajien vaihtuvuus hurjaa eli uusia naamoja vilisee kun sijaisia tulee tai joku toisen ryhmän työntekijä tuuraa. Tai, sitten sijaisia ei ole joka tarkoittaaa yhtä syliä vähempää.

Tuntuu kohtuuttomalta.

Vierailija
16/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat pikkaisen retuperällä jos ja kun henkilökuntaa on vähän. Isommat osaavat pitää puolensa ja kertoa asioista.

Olen joskus ollut yksin 8 lapsen kanssa, vaikka yhtä hoitajaa kohden pitäisi olla neljä lasta. Jos silloin 1,5 vuotias huutaa ikävää niin siinä ei todellakaan ehdi lohduttamaan. Saati sitten heti kakka vaippaa vaihtamaan. Pienimpiä ei ehdi avustamaan syömisessä joten aina ei välttämättä ruokaakaan masuun asti mene paljoakaan. Todella ikävää mutta totta!

Yksinkertaisesti henkilökuntaa on aivan liian vähän. Esimerkkini oli pahimmasta päästä.

Vierailija
17/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sekin niin paljon hoitajasta kiinni. toiset kertovat totuuden ja toiset kaunistelevat. Joskus hoitaja saattaa vaihtua kesken päivän silloin tämä uusi hoitaja ei osaa kertoa lapsesi päivästä jos raporttia ei ole ehditty pitää

Vierailija
18/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ovat pikkaisen retuperällä jos ja kun henkilökuntaa on vähän. Isommat osaavat pitää puolensa ja kertoa asioista.

Olen joskus ollut yksin 8 lapsen kanssa, vaikka yhtä hoitajaa kohden pitäisi olla neljä lasta. Jos silloin 1,5 vuotias huutaa ikävää niin siinä ei todellakaan ehdi lohduttamaan. Saati sitten heti kakka vaippaa vaihtamaan. Pienimpiä ei ehdi avustamaan syömisessä joten aina ei välttämättä ruokaakaan masuun asti mene paljoakaan. Todella ikävää mutta totta!

Yksinkertaisesti henkilökuntaa on aivan liian vähän. Esimerkkini oli pahimmasta päästä.

Vierailija
19/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmille ei kerrota jos yksin joutuu olemaan monen lapsen kanssa. On minulta kyllä kysytty että oletko sinä todella yksin tämän lauman kanssa?

Vierailija
20/32 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin enemmän kun tyytyväinen 1,7-vuotiaan lapsemme hoitopaikkaan - PERHEPÄIVÄHOITOON. Siellä ei hoitajat vaihdu, eikä lapsia ole liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme